شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : محمدزاده مدير راديو ايران شد
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 - 12:35 کد خبر:32721
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مراسم تكريم و معارفه مدير راديو ايران برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مراسم تكريم و معارفه  مدير راديو ايران برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در اين مراسم دكتر حميد شاه آبادي، معاون صدا گفت: مراسم تكريم و معارفه دو تن از مديران پر تلاش رسانه در حالي برگزار مي شود كه اين تغيير به پيشرفت بيشتر راديو كمك مي كند. اميدوارم تمام اقدامات خوبي كه مهندس احمدپور به نحو شايسته انجام داد و در دست اقدام داشت، به همت دكتر محمدزاده به نحوه قابل قبولي ادامه يابد و جمع صميمي راديو ايران توانمندتر از گذشته فعاليت هاي خود را ادامه بدهد.

معاون صدا با اشاره به قابليت‌هاي مديريتي مهندس احمدپور افزود: ايشان طي چند ماهي كه با بنده همكاري داشت، از ارائه طرح‌هاي نو و ابتكاري غافل نبود و كارنامه مديريتي موفق و توانمندي از خود به يادگار گذاشت. اميدوارم راديو ايران كه نماد رسانه طراز صداي جمهوري اسلامي ايران و راديوي ملي كشور بوده و در بسياري از صحنه ها حضور جدي و پيشتاز داشته است، همواره موفق باشد.

شاه‌آبادي در ادامه با ابراز خرسندي از حضور خود در رسانه گرم راديو گفت: افتخار دارم كه همكار شما در راديو هستم و توفيق بزرگي است كه در جمع اهالي راديو به فعاليت فرهنگي ادامه دهم. بدين منظور رسيدن به يك زبان مشترك و نزديكتر نسبت به گذشته براي حل و فصل مسائل در اين رسانه بسيار حائز اهميت است. مي‌توان گفت ما در يك كشتي در حال حركت هستيم كه بر اساس نيازها و داشته هاي خود بايد مديريت بهينه را انجام داده و اين مسير را طي كنيم.

معاون صدا در تشريح ويژگي‌هاي شخصيتي دكتر محمدزاده، مدير جديد راديو ايران نيز گفت: دكتر محمدزاده عنصري خلاق، توانمند، اديب، سخنور و چهره اي كاملا فرهيخته و فرهنگي است كه در حوزه رسانه، نياز جامعه را مي شناسد. در دوره مديريتي وي در معاونت وزير ارشاد، دوره اي درخشان براي مطبوعات كشور رقم خورد كه اين امر از شخصيت اهل قلم او نشأت مي گيرد.

معاون صدا ضمن اشاره به اينكه در شرايط كنوني انتظارات مردم، مسؤولان و اهل فرهنگ و هنر از رسانه راديو بسيار بالاست، خاطرنشان كرد: توجه ويژه به نيروي انساني مي‌تواند در تحقق اين اهداف مؤثر باشد. راديو ايران از قدرت بالايي برخودار است و بايد با تكيه بر نيروي انساني كارآمد و نگاهي همه جانبه به آنها، به اين مهم دست يابد.

شاه‌آبادي هويت بخشي را وجه تمايز راديو ايران با ساير شبكه ها دانست و تصريح كرد: اگرچه راديو ايران در كنار ساير شبكه ها قرار دارد، اما در بسياري از ماموريت ها كاملا منحصر به فرد است. ترويج الگوي سبك زندگي ايراني، اسلامي، توجه به وحدت ملي و همدلي از مهمترين ماموريت هاي كلان راديو ايران است كه ده‌ها برنامه دارد و در بسياري از آنها نقطه افتراق جدي با بسياري از برنامه هاي ديگر ديده مي شود. توليد كارهاي بسيار باسابقه‌اي درخشان مسئوليت همكاران ما را در راديو ايران سنگين‌تر مي‌كند.

معاون صدا در تشريح ديگر توانمندي ها و ظرفيت‌هاي راديو ايران اظهار كرد: اين شبكه در نقشه رسانه‌اي كشور جايگاه خاص و بلندمرتبه اي دارد. رسانه مقتدر، شاخص هايي احتياج دارد كه راديو ايران بايد در آنها نقش آفرين باشد.

شاه آبادي با اشاره به اهميت رسانه و همچنين تاثير آن بر امنيت ملي افزود: در حوزه جنگ نرم دو نگاه وجود دارد؛ يك براندازي از جنس اغتشاشات است كه اساسا اين نگاه از طريق رسانه ها دنبال مي‌شود و نگرش ديگر نگاه براندازي با حفظ پوسته و از بين بردن جامعه پيگيري مي‌شود. براي مبارزه با اين دو ديدگاه بايد با سلاح رسانه به نحو قابل قبولي ورود كرده و براي آن برنامه داشته باشيم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: بايد نقشه راه شفاف و روشني داشته باشيم و با در دست گرفتن پرچم سبك زندگي ايراني اسلامي و راديويي، كمك كنيم مخاطب، نياز دوسويه را شناخته و با بينش دقيق رسانه اي در راستاي ترويج اين الگو گام بردارد.

معاون صدا خطاب به همكاران رسانه راديو گفت: ما پرچم دار حركتي هستيم كه شايد هيچ جايي به اندازه صدا و سيما در كشور اين احساس مسئوليت را نداشته است. به نحوي كه نقاط قوت ما نقاط قوت همه كشور است. به همين خاطر ضروري است راديو ايران و رسانه به عنوان سلاح برنده و تاثيرگذار نيروهاي انقلابي به نقش بي بدليل خود توجه كند.


شاه آبادي با اشاره به مديريت افكار عمومي گفت: براي رسيدن به اين نقطه ماموريت بزرگي وجود دارد. وقتي در جامعه اين همه شبهه ايجاد مي شود، مديريت افكار عمومي و اغناي آن وظيفه رسانه است.

احمدپور مباركه مدير پيشين راديو ايران نيز در اين مراسم،ضمن اشاره به فعاليت خود در سازمان گفت: در اين سال‌ها سخت با هم كار كرديم و آشنا شديم. به نحويي كه اين آشنايي‌ها منجر به اين شد در شبكه هاي مختلفي كار و فعاليت داشته باشيم كه نتيجه آن زحمات و تلاش ها كسب موفقيت هاي مستمر بوده است.
احمدپور با قدرداني از معاونين صدا و ديگر همكارانش در دوره هاي مختلف افزود: بسيار خوشحالم كه راديو ايران درصد قابل توجهي از جذب مخاطب را به خود اختصاص داد.به نحويي كه توانستيم ۱۴ درصد افزايش مخاطب داشته باشيم كه همه نشان از تلاش هاي صورت گرفته است.

محمد جعفر محمدزاده، مدير جديد راديو ايران نيز ضمن قدرداني از معاون صدا و خسته نباشيد و خدا قوت به بهنام احمدپور گفت: افتخارم اين است كه از جنس راديو هستم و دغدغه هاي مختلفي در حوزه فرهنگ داشته و دارم و تلاش و سابقه‌ام نيز در اين راستاست و برايم افتخار بزرگي است كه امروز در راديو ايران و در خدمت دوستان و همكاران اين رسانه وزين هستم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: طبق نظر پژوهشگران، راديو رسانه‌اي، نخبه محور و نخبه‌پرور است و به همين جهت سطح دانش مخاطبان پايدار راديو از سطح عمومي دانش جامعه بالاتر است و زماني كه مخاطب فرهيخته است بايد پرسش‌هاي معرفتي مخاطب راديو را پاسخ داد و اين كار قطعا از برنامه‌سازان و دست‌اندركاران فرهيخته راديو ساخته است.

محمدزاده با بيان جايگاه راديو افزود: اگر نگاهي به افرادي كه در راديو حضور داشته‌اند بيندازيم به اسامي بزرگي برخورد مي كنيم مانند شهيد مطهري كه اين خود افتخار بزرگي براي راديو است. همچنين از ملك الشعراي بهار گرفته تا علامه قزويني، استاد جلال همايي، دكتر قاسم غني و مرحوم محيط طباطبايي از جمله افراد بزرگي بوده اند كه در راديو حضور داشته و منشا تحول و ترقي و توسعه راديو بوده اند.در حوزه موسيقي هم كه بزرگان و فرهيختگان موسيقي كشور از قديم الايام راديو را خانه اصلي خود مي دانسته‌اند.
مدير جديد راديو ايران با اشاره به قدمت راديو ايران خاطرنشان كرد: راديو ايران يك باشگاه بزرگ فرهنگي با قدمت نزديك به ۹۰ سال است كه تاكنون به فعاليت خود ادامه داده است و تجربه افراد در ادوار مختلف پشتوانه تجربي اين راديو است؛ بنابراين وقتي گفته مي شود راديو محل نخبگان و منشاء اثر فرهنگي است يك وجه آن مربوط به اين پشتوانه و سرمايه عظيم فرهنگي است.

دكتر محمد زاده با اشاره به تاريخ درخشان راديو گفت: وقتي به تاريخ معاصر نگاه مي كنيم، راديو ايران در مقاطع مختلف منشا اثر بوده كه نقش آن در دو مقطع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بسيار برجسته و حائز اهميت است.

وي با بيان اينكه تصور روزهاي دفاع مقدس بدون راديو ممكن نيست، تصريح كرد: نقش غرورآفرين راديو در دفاع مقدس كمتر از نقش رزمندگان در خط مقدم نبود.

وي از ديگر خصوصيات راديو ايران گستردگي آن دانست و گفت: راديو ايران يعني راديويي كه صداي آن طبعا بايد پژواك جغرافيايي فرهنگي ايران بزرگ باشد، با همان شكوه و همان برازندگي و عظمتي كه ايران اسلامي دارد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: امروز در راديو ايران با افتخاري كه نصيب بنده شده فصل جديدي آغاز مي‌شود كه مشخصه اين دوره صميميت در مجموعه و كار جهادي در حوزه فرهنگ خواهد بود.

مدير جديد راديو ايران در رابطه با مولفه هاي مرتبط با راديو گفت: همگام بودن و گام بلند برداشتن، تعامل با مخاطب امروز مسير اجتناب پذير ما در رسانه است، امروز صداي ما به مدد رسانه‌هاي مختلف سريع به ما برمي‌گردد و به تعبير مولوي: اين جهان كوه است و فعل ما ندا/ سوي ما آيد نداها را صدا.

وي اضافه كرد: گرچه امروزه رسانه‌ها ابزارهاي مقتدري هستند اما مسلما در رسانه آن چيزي كه اصالت دارد محتواست و در راديو ايران با ياري خدا و همت همكاران مي شود نهضت توليد محتوي برپا كرد.

محمدزاده ادامه داد: در راديو ايران توليد محتوي بايد در سايه گفتمان انقلابي گري جهش پيدا كند. گفتمان انقلابي‌گري به معني نشر مفاهيم عالي با صداي رسا. رسانه بايد صداي قوي و رسا داشته باشد و با قالب، فرم و ابزاري كه در اختيار دارد مفاهيم عالي و انقلابي را در جامعه ترويج كند.

محمدزاده همچنين با بيان اينكه ماموريت در راديو ايران با توجه به تكاليفي كه به بنده ابلاغ شده است و همچنين تاكيدات رياست محترم سازمان حتما عمق بخشي به متن و محتوا، تعاملي بودن و بهره برداري بهينه از فضاي مجازي خواهد بود، عنوان كرد: شرط اساسي براي نيل به اين اهداف اول و آخر همه توكل برخداست و ديگر همدلي و صميميت مجموعه كه اين هدف را محقق مي كند تا سياستهاي مد نظر معاونت و رياست محترم سازمان عملي شود.

وي در پايان عنوان كرد: اگر جمع شاداب و همدلي داشته باشيم قطعا مي‌توانيم كارهاي بزرگي انجام دهيم و براي انجام كار بزرگ بايد اول از درون مسير و راهمان را باور داشته باشيم تا در بيرون منشا اثر شويم.

در پايان اين مراسم ضمن تقدير از خدمات مدير پيشين راديو ايران، حكم انتصاب مدير جديد اين شبكه راديويي توسط معاون صدا به دكتر محمدزاده ارائه شد.

دكتر محمدزاده پيش از اين سوابقي چون: معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون ارتباطات و اطلاع رساني رياست جمهوري، سرپرستي تدوين دانشنامه مطبوعات ايران و معاونت و قائم مقامي مراكز استاني صدا و سيما را در كارنامه دارد.