شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : برگزاري نشست اطلاع‌رساني صنعت، معدن‌ و‌تجارت كرمان به ‌ميزباني روابط‌ عمومي مجتمع گل‌گهر/ روابط عمومي بايد آينه تلاش كارگران باشد
شنبه، 23 دی 1396 - 17:28 کد خبر:32323
نشست اطلاع‌رساني صنعت، معدن‌ و‌تجارت استان كرمان به‌ ميزباني واحد روابط‌عمومي و اموربين‌الملل مجتمع گل‌گهر برگزار شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نشست اطلاع‌رساني صنعت، معدن‌ و‌تجارت استان كرمان به‌ ميزباني واحد روابط‌عمومي و اموربين‌الملل مجتمع گل‌گهر برگزار شد، در اين نشست مهندس مرتضوي مدير حوزه مديرعامل ، دكتر خلفي رئيس روابط عمومي وزارت صمت و مديران روابط‌عمومي شركت‌هاي معدني و صنعتي منطقه حضور به‌هم رساندند.

به گزارش شارا، در ابتداي اين نشست، مهندس مرتضوي مدير حوزه مديرعامل شركت معدني و صنعتي گل‌گهر كه به نمايندگي مهندس تقي‌زاده در مراسم حضور يافته بود، از استراتژي تعاملي مهندس تقي‌زاده تقدير كرد و اين استراتژي تعاملي را عامل تزريق اميد به منطقه گل‌گهر دانست كه نتيجه بسيار خوبي در روند توليد و توسعه طرح‌هاي منطقه داشته و باعث تغييرات چشمگيري شده است.

وي در ادامه به ارائه گزارشي از برخي اقدامات صورت گرفته در شركت معدني و صنعتي گل‌گهر پرداخت: شركت گل‌گهر نتايج بسيار خوبي در زمينه توليد و اشتغال در منطقه گل‌گهر بدست آورده است كه اعداد دقيق آن تا پايان سال اعلام خواهد شد. اين دستاوردها نتيجه تلاش‌ها و تصميمات مدبرانه مهندس تقي‌زاده بوده است.

از ديگر اقدامات اين شركت مشاركت در طرح‌هاي توسعه زنجيره فولاد در منطقه بوده است كه براي دو طرح از فاينانس خارجي استفاده خواهد شد كه اين دوفاينانس تحقق جذب سرمايه‌گذار خارجي در منطقه بوده كه يكي از نتايج برجام است. وي در ادامه اقدام مثبت بعدي اين شركت را برقراري ارتباط موثر ميان دانشگاه و مجموعه گلگهر دانست. همچنين وي در پايان بيان كرد كه اقدامات بسيار مفيدي در گل‌گهر صورت گرفته و آينده بسيار درخشاني در انتظار اين مجموعه است كه واحد روابط عمومي وظيفه آشنايي مردم با اين دستاوردها را برعهده دارد. روابط عمومي مجموعه گل‌گهر فعاليت‌هاي تخصصي بسيار خوبي را طي سال‌هاي گذشته انجام داده است. برگزاري دوره‌هاي آموزشي، بازديدهاي منظم و اطلاع رساني‌هاي آني و فوري دركنار حجم عظيمي از فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي گوشه‌اي از زحمات اين مديريت پرتلاش است كه جاي تقدير و تشكر دارد.

از هيچ تلاشي براي تحقق شعار گل‌گهر همراه فرهنگي دريغ نمي‌كنيم

در ادامه مراسم مهندس حلوايي‌پور مدير روابط عمومي و اموربين‌الملل شركت معدني و صنعتي گل‌گهر بيان كرد طي چند سال گذشته تلاش‌هاي خوبي در جهت فعال نمودن روابط عمومي شركت‌هاي تابعه و زير مجموعه گل‌گهر و ايجاد يك شوراي قوي روابط عمومي در منطقه گل‌گهر انجام شده و خوشبختانه با تاكيد مهندس تقي زاده بر لزوم ايجاد اين سازوكار در حال حاضر بيشتر شركت‌هاي بزرگ اين منطقه صنعتي داراي روابط عمومي فعال هستند و تا پايان سال نيز ساير شركت‌ها در اين زمينه فعال خواهند شد.

در ادامه اين نشست مهندس ابوذر حلوايي پور مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت گل گهر به ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در اين مديريت از ابتداي سال 96 تا كنون پرداخت.

ابوذر حلوايي‌پور بيان كرد: طي چند سال گذشته تلاش‌هاي خوبي جهت فعال نمودن روابط عمومي شركت‌هاي تابعه و زير مجموعه گل‌گهر و ايجاد شوراي قوي روابط عمومي در منطقه گل گهر انجام شده و خوشبختانه با تاكيد مهندس تقي زاده بر لزوم ايجاد اين سازوكار در حال حاضر اكثر شركت بزرگ اين منطقه صنعتي داراي روابط عمومي فعال هستند و مابقي شركت‌ها نيز تا پايان سال در اين خصوص اقدام خواهند كرد.

مدير روابط عمومي گل گهر افزود: شوراي فرهنگي اجتماعي منطقه گل‌گهر به‌عنوان ركن اصلي سياست‌گذاري هاي فرهنگي چند سالي است كه كار خود را آغاز كرده و با توجه به جامعه هدف خود كه شامل سهامداران، كاركنان و خانواده كاركنان در منطقه گل‌گهر، مردم شريف سيرجان و ... مي باشند فعاليت‌هاي بسيار خوبي را انجام داده است. همچنين گل‌گهر درراستاي عمل به مسئوليت‌هاي فرهنگي خود و با شعار گل‌گهر همراه فرهنگي سيرجان برنامه فرهنگي متعددي را به‌مرحله اجرا رسانيده است تا بتواند تعهد خود در فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي شهرستان را در قبال مردم عملي كرده باشد.

مهندس حلوايي پور با اشاره به اين كه در حوزه اطلاع رساني نيز اقدامات بسيار خوبي در روابط عمومي شركت گل گهر انجام شده است و افزود در اين راستا مجوز يك ماهنامه داخلي به اسم گل‌گهر اخذ شده كه توسط تيمي مجرب در حال چاپ است و همچنين فصلنامه اي تخصصي از دهه فجر امسال چاپ خود را آغاز خواهد كرد. در كنار اين فصلنامه پژوهشگر نيز ويژه چاپ مقالات تخصصي در حوزه معدن در حال چاپ و توزيع است و اين نشريات تخصصي و داخلي به صورت ماهانه و فصلي اخبار و وقايع داخلي مجموعه را اطلاع رساني خواهند كرد ، همچنين پايگاه اطلاع رساني گهر پرس امروز با حضور دكتر خلفي رسما فعاليت خود را آغاز خواهد كرد تا بتوانيم بيش از پيش فعاليت هاي انجام شده در مجموعه گل گهر را به موقع و آني اطلاع رساني نماييم.

وي از تعامل دو سويه روابط عمومي گل گهر با ساير روابط عمومي ها خبر داد و گفت: مجموعه شوراي اطلاع رساني گل گهر مي خواهد به سمتي برود كه مجموعه گل گهر هيچ سوالي را در ذهن مخاطبان و همكاران بدون پاسخ نگذارد و پل ارتباطي براي ارتباط بين اين مجموعه با كاركنان ، ساير شهروندان و مخاطبين برقرار نمايد. مدير روابط عمومي گل گهر خاطر نشان كرد: بازديد از مجموعه گل‌گهر از ديگر اقدامات روابط عمومي اين مجموعه است. همچنين موسسه معراج انديشه گل‌گهر به‌عنوان پايگاه فرهنگي اقدامات بسيار خوبي را انجام داده است و تلاش كرده تا بسياري از خلاء هاي فرهنگي را در منطقه گل گهر و شهرستان مرتفع نمايد. وي تاكيد كرد: ما در اين راه پر فراز و نشيب به حمايت مجموعه وزارتخانه صنعت, معدن و تجارت نياز داريم.

مهندس حلوايي پور تعامل واحد روابط عمومي گل گهر با نشريات كشوري و محلي را در سطح بسيار خوبي عنوان كرد و گفت: بسياري از نشريات سراسري و همچنين نشريات محلي روزانه اخبار مربوط به ما را پوشش مي‌دهند. ما نيز سعي كرديم دوره‌هاي آموزشي بسياري را براي آموزش خبرنگاران فراهم سازيم تا يك تعامل دو سويه بين روابط عمومي اين مجموعه و رسانه‌ها شكل بگيرد.

مدير روابط عمومي گل گهر از حضور اين مجموعه در 13 نمايشگاه داخلي و خارجي خبر داد و گفت: در سال گذشته در بيش از 13 نمايشگاه داخلي و خارجي شركت كرديم كه براي مجموعه اي چون گل گهر يك حضور پررنگ است و اميد است فعاليت هايي از اين دست ادامه داشته باشد.

روابط عمومي نيازمند نگاه مردمي
در ادامه دكتر خلفي رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت, معدن و تجارت، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره سردار سازندگي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و سالگرد درگذشت وي با اشاره به نعمت‌هاي معدني فراواني كه در استان كرمان وجود دارد گفت: هميشه مي گويند "آنان كه خاك را به نظر كيميا كنند" اما در وصف مجموعه گل گهر بايد گفت "اينجا كه خاك را به عمل كيميا كنند"

به گزارش فلزات آنلاين، در ادامه دكتر خلفي با تقدير از اقدامات خوب انجام شده ، تعامل روابط عمومي گل‌گهر با رسانه‌ها را بسيار خوب عنوان كرد و گفت: در حوزه ارتباطات بايد بدانيم چه تصويري از مجموعه خود مي‌خواهيم ارائه دهيم. در اين حوزه نگاه كارمندي و اداري كارامد نيست بلكه نگاه بايد مردمي باشد. دكتر خلفي تاثير رسانه ها بر فعاليت روابط عمومي را مهم دانست و گفت: ما بايستي صداي رسانه‌ها را بشنويم. وي افزود: رسانه ها مركز ثقل افكار عمومي مردم هستند و واحدهاي روابط عمومي بايد تلاش كنند تا با تبليغات غيرمستقيم، مردم را با توليد ملي آشنا سازند.

وي در ادامه افزود روابط عمومي فعال بايد نگاه‌هاي مدير محور را كنار گذاشته و دست‌رنج كارگران را به جامعه نشان دهد. همچنين بايستي بين خانواده‌هاي كاركنان و مجموعه گل‌گهر و بين اقشار مختلف جامعه و اين مجموعه پيوند ايجاد كرد. از حضور ائمه جمعه و علما استفاده كرد و راه هاي مختلفي را براي انعكاس فعاليت هاي انجام شده در اين مجموعه مد نظر قرار داد.

وي با اشاره به اهميت فعاليت روابط عمومي ها گفت: تلاش كرديم در استان‌ها, خانواده روابط عمومي‌ها شكل بگيرد و با جلسات اين‌چنيني در هر ماه به تعامل و تبادل تجربيات پرداخته شود، چرا كه اين امر نقش بسيار مهم و محوري بر ارتقاء جايگاه روابط عمومي‌ها و انعكاس اقدامات انجام شده در هر واحد يا شركت دارد. در پايان مراسم از سايت گهر پرس رونمايي شد. اين سايت از اين پس ارگان رسمي اطلاع‌رساني گل‌گهر خواهد بود.