شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيا جنگ با كره شمالي سال دو هزار و هجده آغاز خواهد شد؟!
دوشنبه، 11 دی 1396 - 12:41 کد خبر:32209
با توجه به شدت گرفتن بحران هسته اي در كره شمالي و افزايش تنش هاي منطقه اي، آيا در سال 2018 شاهد آغاز جنگ با كره شمالي خواهيم بود؟ تحليل گران نظامي در چين، احتمال وقوع آن را منتفي نمي دانند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- با توجه به شدت گرفتن بحران هسته اي در كره شمالي و افزايش تنش هاي منطقه اي، آيا در سال 2018 شاهد آغاز جنگ با كره شمالي خواهيم بود؟ تحليل گران نظامي در چين، احتمال وقوع آن را منتفي نمي دانند. تا به اينجا هيچگونه نشانه اي از حل اختلاف و كاهش تنش ها، مشاهده نمي شود.


رژيم كره شمالي، طي سال 2017، بيست و سه موشك پرتاب كرد. پيونگ يانگ، سپتامبر سال 2017، بي توجه به هشدارها و تحريم هاي سازمان ملل متحد، ششمين و بزرگترين سلاح هسته اي اش را آزمايش كرد.

 

 نگراني مجامع جهاني و فشار مضاعف بر روي چين، يعني بزرگترين و مهمترين شريك تجاري كره شمالي، باعث شد اين كشور تدابير تنبيهي را بر عليه كره شمالي اتخاذ كند.

 

چين يكي از كشورهايي بود كه قطعنامه سازمان ملل براي متوقف كردن صادرات نفت به كره شمالي به ميزان 90 درصد را امضاء كرد. چين همچنين اعلام كرد كه واردات ذغال سنگ از كره شمالي را متوقف خواهد كرد. به بيزنس هاي كره شمالي در چين، از جمله رستوران ها، دستور داده شده كه فعاليت خود را متوقف كنند. ضمن اينكه طي چند ماه آينده، كليه كارگران كره شمالي از چين اخراج خواهند شد.


بحران هسته اي كره شمالي، همچنين به يكي از موضوعات اصلي مورد بحث در مذاكرات بين چين و آمريكا تبديل شده است. دونالد ترامپ، بارها سران رژيم چين را به كوتاهي و احمال در مقابل جنگ افروزي هاي كره شمالي متهم كرده است و برخي شخصيت هاي چيني، يك بانك و چند شركت چيني را مورد تحريم قرار داده است.


به گزارش iranjavan، اما همانطور كه گفته شد، پيونگ يانگ، عليرغم تمام تهديدات و تحريم ها به آزمايشات موشكي خود ادامه مي دهد.