شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج مزيت هداياي تبليغاتي براي كسب‌وكارهاي كوچك
شنبه، 9 دی 1396 - 08:34 کد خبر:32181
۵۲ درصد از افراد شركت داده شده در يك تحقيق، اظهار كرده اند كه ذهنيت آنها نسبت به يك شركت خاص بعد از دريافت هداياي تبليغاتي مثبت‌تر شده است و ۵۰ درصد از اين افراد به صورت روزانه از اي كالاها استفاده مي‌كنند.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اين آمار را در نظر بگيريد: ۵۲ درصد از افراد شركت داده شده در يك تحقيق، اظهار كرده اند كه ذهنيت آنها نسبت به يك شركت خاص بعد از دريافت هداياي تبليغاتي مثبت‌تر شده است و ۵۰ درصد از اين افراد به صورت روزانه از اي كالاها استفاده مي‌كنند. كدام يك از روشهاي بازاريابي شما نتايجي در حد و اندازه اين ارقام داشته است؟

1- شناخت بيشتر از برند
يكي از اهداف اصلي هر كسب و كار چه كوچك و چه بزرگ شناساندن برند خود مي‌باشد. چطور ميتوانيد كاري كنيد كه هم برند خود را در بازار رقابتي شديد به مشتريان بالقوه و بالفعل بشناسانيد و هم كاري كنيد كه برند شما در خاطر آنها بماند ؟ يك راه خلاق بودن در روشهاي بازاريابي است. استفاده از هداياي تبليغاتي يك ابزار ساده براي افزايش شناخت از برند كسب‌وكار شما در بين مشتريان از طريق سفارشي‌سازي يك محصول با آرم خودتان كه است بتوانند در زندگي روزمره از آن استفاده كنند و بدين ترتيب شما كاري كنيد كه هميشه شما را در گوشه ذهن خود به خاطر داشته باشند.


۲- داشتن محدوده نفوذ گسترده با هزينه پايين
با داشتن بودجه محدود مشخص كردن اينكه كدام يك از ابزارهاي بازاريابي شما مفيدتر بوده و كدام يك بيشترين تاثير را داشته كار ساده‌اي نيست. هداياي تبليغاتي با داشتن هزينه ارزان اما دامنه تاثير بزرگ و طولاني‌مدت در زمينه سرمايه‌گذاري شما بسيار ارزشمند هستند. به خاطر داشته باشيد كه يك اهدايي كوچك راه مناسبي براي افزايش وفاداري مشتريان است. اگر شما مديريت واحد فروش به مشتريان را در دست داريد دادن هداياي كوچك به همراه خريد به مشتريان يك راه خيلي خوب براي قدرداني از آنهاست


۳- جايگزين مناسب براي كارت تبليغاتي
اگرچه كارت‌هاي تبليغاتي از آيتم هاي رايج و بسيار ارزشمند تجاري هستند، اما هداياي تبليغاتي هم راه جالب و خلاقانه آيي براي گنجاندن اطلاعات تماستان مي‌باشد.


به جاي دادن صرفا يك كارت تبليغاتي به مشتريان بالقوه، يك كارت به همراه يك كالاي تشويقي حاوي برند خودتان بدهيد. براي مثال اگر صاحب يك شركت كامپيوتري هستيد به همراه كامپيوتري كه تعمير كرده‌ايد، كارت تبليغاتي به همراه يك فلش مموري تبليغاتي ارسال كنيد.


۴- در معرض لمس بودن
وقتي پاي بازاريابي به ميان مي‌آيد خيلي مهم است كه هميشه در معرض ديد باشيد. چطور ميتوانيد چيزهايي را كه در كسب‌وكارها خود انجام مي‌دهيد بدون صرف هزينه‌هاي سرسام‌آور در جلوي چشم مشتريان قرار دهيد؟ به اين فكر كنيد كه مشتريان شما چه چيزهايي را ميخواهند در اطراف شان داشته باشند. براي مثال اگر شما يك مركز ماساژ داريد، در پشت كارت تبليغاتي خود يك يادآوري كننده ملاقات بگذاريد تا به مشتريان يادآوري كنيد تا بدانند چه مواقعي بايد دوباره مراجعه كنند. يا اگر صاحب يك كافه هستيد به مشتريان خود دربازكن يا كاور بطري نوشيدني بدهيد.


۵- ساختار بازاريابي قدرتمند
مجموعه راهكارهاي بازاريابي شما شامل چه مواردي مي‌شود ؟ فرض كنيد اگر شما بخواهيد بين خوردن يك نوع خاصي از پيتزا دو بار در طي هفته به عنوان ناهار و يا خوردن دو نوع متفاوت ناهار در هفته ، يكي را انتخاب كنيد، چكار ميكنيد ؟ كدام را بر مي‌گزينيد ؟ مطمئن هستيم بيشتر شما تنوع را انتخاب مي‌كنيد. همين موضوع در مورد كسب‌وكار كوچك شما هم صادق است. اگرچه داشتن هداياي تبليغاتي مشخصي، بسيار مهم است اما هر از گاهي ايجاد تغيير در آنچه كه براي شناساندن برند خود استفاده ميكنيد بسيار مهم است .


مثلا اگر مي خواهيد براي تبليغات برند خود هديه به مدير شركتي بدهيد، مي توانيد از ساعت ديواري تبليغاتي و يا ست مديريت تبليغاتي استفاده كنيد.
استفاده از خودكار و ليوان تبليغاتي بسيار پر ايتفاده و رايج مي باشد.