شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بازاريابي محتوا و روابط عمومي – دو روي يك سكه
شنبه، 11 آذر 1396 - 12:17 کد خبر:31959
بازاريابي محتوا و روابط عمومي، طبيعتي كاملا شبيه به يكديگر دارند. در واقع مي توان گفت كه آن ها دو روي يك سكه هستند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بازاريابي محتوا و روابط عمومي، طبيعتي كاملا شبيه به يكديگر دارند. در واقع مي توان گفت كه آن ها دو روي يك سكه هستند.

 

 اما بيشتر افراد تصور مي كنند كه مهاجرت به شبكه هاي اجتماعي، روابط عمومي را غيرضروري خواهد كرد. اين تصور واقعا نادرست است. بر عكس، روابط عمومي به شكلي متفاوت تر از الگوهاي قديمي در زمينه تعامل و تبليغات ظاهر شده است.

در اين مقاله به شما خواهم گفت كه چرا بايد بازاريابي محتوا و روابط عمومي اتحاد كاري با هم داشته باشند. همچنين خواهم گفت كه چگونه اين كار را با موفقيت انجام دهيد.

چرا بايد بازاريابي محتوا و روابط عمومي را با هم ادغام كنيم؟

در اين جا با ارائه برخي نكات خواهم گفت كه چرا بايد روابط عمومي با استراتژي بازاريابي محتوا تركيب شود.

اشتراك گذاري ايده
يك بازارياب محتوا و يا متخصص روابط عمومي بايد هميشه آخرين تحولات و موضوعات داغ را در صنايع مختلف پيگيري كند.

زماني كه روابط عمومي را با استراتژي بازاريابي محتوا ادغام مي كنيد، مي توانيد ايده هايي كه به ذهن هر كدام از تيم هاي روابط عمومي يا بازاريابي محتوا مي رسد را با يكديگر رد و بدل كنيد. به عنوان مثال، ديدگاه هايي كه از طرف تيم روابط عمومي مطرح مي شود، مي تواند به توليد محتوا بر اساس آخرين موضوعات بازاريابي كمك كند. از سوي ديگر، نظراتي كه از طرف تيم بازاريابي محتوا مطرح مي شود، به تيم روابط عمومي كمك خواهد كرد تا متوجه شود كه چه نوعي از محتوا توسط مخاطبان هدف مورد توجه قرار مي گيرد و مطالعه مي شود.

تسهيل در توسعه محتوا
روزانه حدود 2.5 اگزابايت داده توليد مي شود. به همين دليل ايستادگي در عرصه ديجيتال هر روز سخت تر مي شود. بنابراين حتي اگر نهايت دقت را در توليد محتوا داشته باشيد، تا زماني كه مخاطب را به درستي شناسايي نكنيد و محتوا را در رسانه هاي اينترنتي معتبر منتشر نكنيد براي كسب و كار شما به اندازه كافي خوب نخواهد بود. در اين مرحله است كه روابط عمومي مي تواند به شما كمك بكند. زماني كه شما روابط عمومي را با استراتژي بازاريابي محتوا ادغام كنيد، خيلي راحت تر مي توانيد محتواي خود را بر روي سايت هاي معتبر يا بلاگ ها منتشر كنيد.

اين كار همچنين به توسعه شما كمك خواهد كرد و باعث مي شود تا مخاطبان جديدي را بدست بياوريد. به علاوه، به شما كمك مي كند كه يك پيام تجاري يكپارچه را در سراسر رسانه هاي اينترنتي از جمله شبكه هاي اجتماعي منتشر كنيد.

 

منبع: www.newseo.ir