شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنجمين جلسه شوراي اطلاع رساني روابط عمومي هاي وزارت اقتصاد برگزار شد
پنجشنبه، 9 آذر 1396 - 00:35 کد خبر:31949
علي رغم اطلاع رساني مناسب، بايد با رصد اخبار منتشر شده اجازه انتشار اطلاعات نادرست در خصوص نحوه خدمات رساني به زلزله زدگان توسط مجموعه وزارت اقتصاد گرفته شود زيرا اين موضوع خود باعث تضعيف روحيه و تشديد آلام زلزله زدگان خواهد شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پنجمين جلسه شوراي اطلاع رساني روابط عمومي هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي به رياست مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت اقتصاد و با حضور مشاور وزير و مديركل دفتر وزارتي، مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي به عنوان مهمان ويژه و مديران روابط عمومي بانكها، بيمه، سازمانهاي تابعه عضو شورا در محل سازمان خصوصي سازي برگزار شد.


به گزارش شارا به نقل از شادا، سيدمالك حسيني، مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني با اشاره به عملكرد مناسب و مطلوب اعضاي شوراي اطلاع رساني وزارت اقتصاد در خصوص اطلاع رساني از كيفيت و كميت خدمات ارائه شده توسط بانكها، بيمه ها و سازمانهاي تابعه در زلزله اخير استانهاي كرمانشاه و ايلام گفت: با توجه به اينكه اسكان زلزله زدگان زمانبر خواهد بود، برنامه ريزي براي اطلاع رساني به هموطنان زلزله زده براي استفاده بهينه از خدمات ارائه شده ضروري است.

وي تصريح كرد: علي رغم اطلاع رساني مناسب، بايد با رصد اخبار منتشر شده اجازه انتشار اطلاعات نادرست در خصوص نحوه خدمات رساني به زلزله زدگان توسط مجموعه وزارت اقتصاد گرفته شود زيرا اين موضوع خود باعث تضعيف روحيه و تشديد آلام زلزله زدگان خواهد شد.

حسيني همچنين با اشاره به اينكه مانده تسهيلات مسكن مهر بيمه مي باشد تاكيد كرد: بايد سازوكاري براي اطلاع رساني درست و بموقع انديشيده شود تا هموطنان زلزله زده ما هيچ گونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند.

مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارارئه گزارش صد روزه دولت توسط رئيس جمهور در شب گذشته اظهار داشت: اين گزارش حاوي مهمترين اقدامات تكليفي و غير تكليفي دولت در صد روز اول شروع بكار دولت دوازدهم بويژه در حوزه اقتصاد بود.

حسيني همچنين از آغاز چند پروژه مشترك ستاد با روابط عمومي بانكها، بيمه ها و سازمانهاي تابعه در حوزه اطلاع رساني خبر داد و گفت: اين اقدامات در حوزه اطلاع رساني رسانه هاي ديداري، شنيداري و مكتوب مي باشد و در حال انجام است.

وي اطلاع رساني از طريق بيلبورد ها و تلويزيون هاي شهري را از جمله اقدامات مشترك ديگر مجموعه وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: اين اطلاع رساني با محوريت ازدواج، پرداخت عمراني، كاهش نرخ ضريب ماليات مشاغل، مبارزه با قاچاق و جذب سرمايه گذاري خارجي مي باشد.

در ادامه اين نشست، سبحاني، مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي به ارائه گزارشي از عملكرد اين سازمان از بدو تشكيل تا كنون پرداخت.

وي مجموع واگذاري هاي سازمان خصوصي سازي از ابتداي تشكيل در سال 1384 را 144 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اين مبلغ در سه قالب رد ديون، سهام عدالت و عرصه هاي رقابتي است.

سبحاني با بيان اينكه پرداخت بدهي هاي دولت در قالب رد ديون يكي از بدترين حالتهاي پرداخت است كه در دولت قبل به تصويب رسيد گفت: يكي از افتخارات دولت يازدهم و دوازدهم اين است كه حتي يك مورد پرداخت در قالب رد ديون بدهي دولت در اين دوره صورت نگرفته است.

وي مجموع واگذاريها به بخش خصوصي واقعي در دولتهاي قبل را 18 درصد ذكر كرد و گفت: اين رقم در دولت يازدهم و دوازدهم به 67 درصد رسيده است.

سبحاني تصريح كرد: همچنين واگذاري به بخش شبه دولتي نيز در دولتهاي قبل 40 درصد بود كه در دولت يازدهم و دوازدهم به كمتر از 20 درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه سازمان خصوصي سازي مكلف و موظف است به تناسب سود دريافتي از شركتها، سود سهام را پرداخت كند گفت: از مجموع 49 ميليون و 200 هزار نفر ثبت نام شده هاي سهام عدالت 45 ميليون و 200 هزار نفر شماره شباي خود را اعلام و ثبت كرده اند و 2 ميليون نفر نيز فوت شدند.

در ادامه جلسه اعضاي شورا پيرامون موضوعات مطروحه بحث و تبادل نظر كردند.