شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : دستاوردهاي كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
دوشنبه، 6 آذر 1396 - 22:23 کد خبر:31927
كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران به عنوان يك محصول علمي و فرهنگي، بقاء‌ خود را بر نوآوري و تغيير بنا نموده است. بدين منظور ساختار، محتوا و نوع اجراي كنفرانس با هدف افزايش اثربخشي و كارايي نسبت به محيط انعطاف نشان مي دهد.


 

مقدمه
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- توسعه ارتباطات انساني و توسعه انساني ارتباط كه شعار فلسفي و بنيادي كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران است روايت و حكايتي را بازآفريني مي كند كه مخصوص جغرافياي در حد و مرز تعريف شده براي كشوري خاص نيست. اين يك شعارصرف نيست بلكه رسالتي را متوجه انسانهاي فعال در حوزه روابط عمومي مي سازد كه تداوم بخش خط سير قافله سالاران ابناي بشر بودند. مسئوليت اجتماعي را گوشزد مي كند كه دقيقا در ذات و ماهيت روابط عمومي نمود و تبلور عيني يافته است.


«دين كراكبرگ» و «كنت استارك» نخستين كساني بودند كه در سال 1988 استدلال كردند «روابط عمومي بايد تلاشي آگاهانه براي بازيافت و حفظ نوعي حس از اجتماع باشد. روشي براي مراقبت از ديگران و اهميت دادن به آنها به منظور خلق جامعه اي انساني تر و مبتني بر همياري بيشتر»؛ و اينگونه بود كه چند سال بعد "كالبرتسون" و "ني. چن"، روابط عمومي ها را «هسته مشترك ارزشها و باورها و تعادل بخش ميان حقوق و مسئوليتها و تصميم سازي گروهي و گسترش دهنده ژرفاي معاني عميق انساني خواندند.»


از اينرو متخصص روابط عمومي مهارت خود را صرف عامه مردم مي كند و آنگاه كه در هزار توي ابزارها و تكنيكهاي ارتباطي نگاهها و دستهاي ياري خواه، رو به سوي اهالي شهر ارتباطات دراز شده است، بايد دستها را گرفت و با تكيه بر مقدس ترين پيامهاي ملكوتي، چراغ راه شد. مي توان قاره هفتمي را در شمايل شبكه اي وسيع ميان تمامي روابط عمومي هاي جهان ترسيم كرد و با هم افزايي، هم انديشي و با ابتكار و اميد، زندگي بهتر و در خور شان اشرف مخلوقات در عصر ارتباطات را آفريد.


توسعه جوامع بشري و بسط ارتباطات ميان آدميان از ابتداي تاريخ تاكنون، همواره دستخوش تحولات عظيمي شده است كه رسالت و اهداف نهادهايي همچون روابط عمومي را مضاعف ساخته است.

روابط عمومي؛ شيوه هاي انساني ارتباط و بستر توسعه انساني
روابط عمومي يا هنر هشتم حوزه اي از ارتباطات است كه بيش از پيش و در سطح گسترده جهاني مورد توجه انديشمندان، پژوهشگران و كارشناسان قرار گرفته است. اين حوزه رو به رشد، با گسترش تكنولوژيهاي ارتباطي و نيازهاي سازماني به ارتباط فعال تر و تعامل گسترده تر با مردم براي انتقال توليدات مختلف در حوزه هاي گوناگون مورد توجه انسان، توسعه اي روز افزون يافته است. اين توسعه، با گسترش جهان مجازي، به انقلابي فراگير تبديل شده است كه اين هنر را وارد عرصه هاي گوناگون زندگي كرده است.


كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران از همان آغاز تلاش كرده بود كه دو جنبه مهم علمي و كاربردي را پوشش دهد. به همين دليل ما در همه كنفرانسهاي قبلي هر دو جنبه را به شكل جدي با همكاري اساتيد دانشگاهها، مديران، پژوهشگران و كارشناسان روابط عمومي داشتيم. البته تحولات علمي و پيشرفتهاي ايجاد شده در حوزه هاي كاربردي روابط عمومي در سطح جهان و البته در سطح ايران، ضرورت توجه بيشتر و گسترده تر به مسائل و جنبه هاي علمي اين حوزه را مي طلبد.


در اين زمينه بايد تاكيد كرد كه حوزه توسعه انساني از حوزه هاي مهمي است كه بايد روابط عمومي ها كه بيشترين ارتباط را با اين حوزه دارند و عملا روابط آنها بر پايه ارتباطات انساني برقرار مي شود، توجهي عميق تر به توسعه اين روابط داشته باشند. اين مساله نه تنها مي تواند به مقالات و تحقيقاتي كه به كنفرانس ارائه شد جهت گيري هاي لازم را بدهد، بلكه مهمتر از آن جريان سازي لازم را در اين زمينه در سطح كشور ايجاد كرد. اين جهت گيري نه فقط مي تواند بر غناي علمي اين حوزه بيفرايد، بلكه مي تواند از نظر كاربردي و عملياتي نيز راهكارهاي مناسب و عملي را در برابر كارگزاران و كارشناسان روابط عمومي ها بگذارد.

آغازين كنفرانس روابط عمومي ايران
كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران از سال 1383 توسط موسسه كارگزار روابط عمومي برگزار مي شود. در حال حاضر كنفرانس بين المللي روابط عمومي سرآغاز خيزش، رنسانس و شكوفايي بسياري از جريان هاي روابط عمومي و مبتكر و پيشگام ارتباطات بين المللي در ايران است كه پس از چهارده سال تلاش بي وفقه بسترهاي مهمي براي اعتلاي روابط عمومي ايران فراهم نموده است و به شاغلان اين حوزه كمك كرده است كه درك عميق تري از وضع و وزن امرور صنعت روابط عمومي در جهان داشته باشند و براي آنها پلي ساخته است كه فرصت هاي جديدي بدست آورند.

ماموريت كنفرانس
كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران به عنوان يك محصول علمي و فرهنگي، بقاء‌ خود را بر نوآوري و تغيير بنا نموده است. بدين منظور ساختار، محتوا و نوع اجراي كنفرانس با هدف افزايش اثربخشي و كارايي نسبت به محيط انعطاف نشان مي دهد.


كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران مركز تبادل و تعامل انديشه و مجمعي براي هم افزائي فكري بوده و به دنبال ايجاد فرصتي براي ارائه راهكارهاي عملي است. هدف كنفرانس، گردآوري استادان، محققان، مديران، كارشناسان و دانشجويان روابط عمومي براي توسعه دانش علمي و عملي هنرهشتم و درك واقعي تحولات جهاني و ملي براي توسعه روابط عمومي در سازمانهاي دولتي و خصوصي است و تلاش دارد فرصتي را فراهم آورد تا تبادل انديشه و توليد فكر ميان صدها نفر از صاحبنظران روابط عمومي با كارشناسان و مديران اين حوزه صورت پذيرد.

كنفرانس موفق بود ...
ما معتقد هستيم كنفرانس موفق عمل كرد زيرا:
توانست مشاركت دهها دانشگاه و موسسه علمي داخل و خارج از كشور را بدست آورد.
توانست همكاري بسياري از اساتيد و متخصصان ايراني حوزه روابط عمومي را در اين كنفرانس جلب نمايد.
توانست منشورهاي اخلاقي و همكاري رسانه و روابط عمومي را تهيه و ارائه نمايد.
توانست ادبيات مربوط به حوزه روابط عمومي را غني تر در معرض علاقمندان قرار دهد.
توانست منشاء تحولات مهم روابط عمومي از جمله رويدادهاي مشابه باشد.
توانست زمينه حضور بزرگترين دانشمندان روابط عمومي از جمله پروفسور جيمز و لاريسا گرانيگ و رهبران انجمن هاي مطرح و بنام روابط عمومي جهان را براي نخستين بار به ايران فراهم نمايد.
توانست زمينه برگزاري دوره هاي آموزشي روابط عمومي ايران در خارج از كشور را فراهم نمايد كه هفت دوره آن برگزار شد.
توانست براي نخستين بار اعتبارنامه متخصصان روابط عمومي (APR) را براي روابط عمومي ايران به ارمغان بياورد.
توانست ايده برگزاري نخستين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي و تاسيس انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي را در ايران و خارج از كشور اجرايي نمايد.
توانست جديدترين مباحث حرفه روابط عمومي و الگوهاي مطرح را توسط اساتيد و صاحب نظران برجسته جهان و ايران عرضه نمايد.
توانست زمينه آشنايي با فناوريهاي نوين روابط عمومي دو و ايجاد بستر مناسب براي توسعه بهره مندي و بهره وري از آن را افزايش دهد.
توانست بيش از 7000 نفر از مديران و كارگزاران روابط عمومي را در كنار هم قرار دهد.
توانست تواناييها و پتانسيلهاي بخش خصوصي در برگزاري كنفرانسها و گردهمايي ها و حركتهاي بين المللي در راستاي همكاري هرچه بيشتر روابط عمومي ها با مشاركت ارگانها و دستگاههاي دولتي را به اثبات برساند.
توانست جايگاه روابط عمومي در ايران را برجسته نمايد.
توانست فرصت مناسب و ارزشمندي را براي هماهنگي و تعامل مناسب روابط عمومي و مديران و كارگزاران ايراني با همديگر فراهم نمايد.

ويژگي هاي كنفرانس
وقتي سخن از انسان و خدمت به اشرف مخلوقات به ميان مي آيد، بلادرنگ مفاهيم متعالي و آرماني به ذهن متبادر مي شود كه همسويي عميقي با فلسفه و ماهيت وجودي نهاد روابط عمومي دارد. مردمداري و نكوداشت خلق و حظ وافر نهفته در دست گيري و رشد انسانها در حوزه هاي مختلف، منبعث از حركت رو به تكاملي است كه از گيرندگان و دريافت كنندگان پيام وحي آغاز و تداوم آن با توليد كنندگان پيامهاي عصر حاضر در جوامع بشري دنبال مي شود؛ راهي دشوار كه به كمك ابزارها و فنون جديد مي توان با تاسي از بزرگان آسماني و الهي، خدمت به انسانها را تلالويي ديگر بخشيد.


كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با شعار توسعه ارتباطات انساني و شيوه هاي انساني ارتباط، در حقيقت بازخواني و يادآوري فلسفه نهاد ارزشمندي است كه خدمت به انسان در ذات وجودي و تاسيسي آن نهفته شده است. پس مي توان حضور شكوهمندانه معتبرترين دانشگاههاي كشور در اين رويداد بزرگ را ناشي از درك عميق آنها نسبت به اهميت و ارزشمندي حرفه و صنعت روابط عمومي قلمداد كرد.


در كميته علمي كنفرانس كه از اركان مهم و حياتي بشمار مي رود، دانشگاههايي همچون دانشگاه تهران، علامه طباطبايي، صداوسيما، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه سوره و دانشگاه امام صادق (ع) كه سرآمدان آسمان بلند علم و دانش كشور هستند با عضويت روسا و مديران دانشكده ها و گروههاي ارتباطات، برگ زريني را بر اوراق گران مايه كنفرانس افزودند. از سويي ديگر در اقدامي مبتكرانه و مبتني بر پايه هاي علمي، نسبت به طراحي سه پانل تخصصي نيز اقدام شد:


• شيوه هاي انساني ارتباط با تاكيد بر آموزه هاي علمي و آكادميك با حضور استادان دانشگاه و اعضاي كميته علمي،


• پانل تخصصي شيوه هاي انساني ارتباط با تاكيد بر آموزه هاي بومي، تجربي و سازماني كه در آن مديران و كارشناسان روابط عمومي به تبيين ديدگاهها و آراء خود مي پرداختند،


• پانل تخصصي شيوه هاي انساني ارتباط با تاكيد بر آموزه هاي ارتباطي مالزي به عنوان كشوري كه پيوند مناسبي ميان فرهنگ و آيين مردمان خويش برقرار كرده است.


اين كنفرانس كه از سال 1383 با حضور بيش از 5700 نفر از مقامات بلند پايه كشور، مديران ارشد وزارتخانه ها، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استادان، مديران و كارشناسان روابط عمومي سازمانهاي دولتي و خصوصي، استادان دانشگاهها و مراكز علمي و ميهمانان داخلي و خارجي برگزار شده است، در سالهاي آينده، بالانده تر، با شكوه تر و گسترده تر از هر سال در جهت علمي تر و كاربردي تر ساختن روابط عمومي در كشور برگزار گردد.


در اينجا برخي روساي جمهور، رييس مجلس، نمايندگان مجلس، وزراء، مشاورين رييس جمهور، روساي سازمانها، مديران عامل بانكها، شهرداران پايتخت كه با حضور و ارسال پيام اين كنفرانس را مورد عنايت قرار دادند بشرح زير مي باشد:

 رييس جمهور اصلاحات
 دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي محلاتي معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران
 حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رييس سازمان اوقاف
 دكتر حسام الدين آشنا مشاور فرهنگي رئيس جمهور
 دكتر محمد عباسي وزير تعاون
 دكتر علي جنتي وزير ارشاد
 دكتر عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي
 سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري
 دكتر خرازي وزير امور خارجه
 دكتر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري
 دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران
 دكترمحمدباقر قاليباف شهردار تهران
 دكتر سيدابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي و رييس مركز ملي فضاي مجازي
 مهندس عزت ا... ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما
 دكتر عبدالله جاسبي رييس دانشگاه آزاد اسلامي
 دكتر محمد مهدي مظاهري رييس موسسه اكو
 دكتر جلال رسول‌اف مدير عامل بانك اقتصاد نوين
 دكتر محبيان مديرعامل پست بانك
 دكتر رامين پاشايي فام مديرعامل بانك سپه
 دكتر حميدرضا آصفي سنخگوي وزارت امور خارجه
 دكتر علي دارابي معاون سيماي جمهوري اسلامي

دكتر حسن بشير استاد دانشگاه امام صادق (ع) و دبير كميته علمي كنفرانس

 پروفسور جيمز گرونيگ پدر روابط عمومي مدرن
 دانيل تيش رئيس اتحاديه جهاني روابط عمومي
 دكتر جيدا ايده رييس انجمن بين المللي روابط عمومي
 توماس اچيليس، رييس كنفدراسيون روابط عمومي اروپا
 لولا زقلمه رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي(IPRA)
 پاتريك آلوارز دبيركل اسبق كنفدراسيون روابط عمومي اروپا
 شميم عبدل جليل رييس موسسه روابط عمومي مالزي و آ سه آن
 دكتر ديريد بركنريچ (آمريكا) يكي از چهار پيشگام روابط عمومي در جهان
 پروفسور لاريسا گرونيگ استاد روابط عمومي دانشگاه دانشگاه مريلند آمريكا
 جان ساندرز مديرعامل فليشمن هيلارد
 مسلم باسيا، رييس انجمن روابط عمومي اندونزي
 ساندر اشروورز، رييس موسسه ارتباطات بازرگاني بين المللي اروپا
 پروفسور حميد مولانا استاد روابط بين الملل و مؤسس و رييس برنامه مطالعات ارتباطات جهاني دانشگاه امريكن
 دكتر كاظم معتمدنژاد پدر ارتباطات نوين ايران
 دكتر علي اكبر فرهنگي بنيانگذار علم مديريت رسانه ايران
 دكتر علي اكبر جلالي بنيانگذارعلم فناوري اطلاعات ايران
 دكتر مسعود حيدري بنيانگذارعلم مذاكره ايران
 دكتر احمد روستا بنيانگذارعلم بازاريابي ايران
 دكتر باقر ساروخاني بنيانگذارعلم جامعه شناسي ارتباطات ايران
 دكتر يونس شكرخواه بنيانگذار علم روزنامه نگاري آنلاين ايران
 دكتر عليرضا آزمنديان، بنيانگذار تكنولوژي فكر در ايران
 دكتر يحيي كمالي پور رييس دپارتمان ارتباطات و هنرهاي خلاق دانشگاه پوردو آمريكا
 دكتر محمدمهدي فرقاني رييس دانشكده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي
 دكترمحمد مهدي محسنيان راد عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق (ع)
 دكتر سعيدرضا عاملي استاد برجسته دانشگاه تهران و عضو شوراي عالي فضاي مجازي
 دكتر حسينعلي افخمي عضو هيات علمي دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي
 دكتر علي محمدي عضو هيات علمي دانشگاه ناتينگهام انگلستان
 دكتر حسام الدين بيان رييس هيات مديره مركز آموزش و پژوهش صنايع ايران
 دكتر جميله احمد استاد دانشكده ارتباطات دانشگاه علوم مالزي
 دكتر ابوالفضل بهشتي استاد روابط بين الملل و اقتصاد و انرژي، عضو و استاد آكادمي ديپلماسي اروپا (بروكسل)
 پروفسور اوجوال ك. چادهوري مدير مؤسسسه ارتباطات جمعي، پون و مشاور ارتباطات، مؤسسه نيپون در ژاپن، و وزير نساجي دولت هند
 مارك جان شيهان سردبير ژورنال روابط عمومي آسيا پاسفيك
 پروفسور استفان كوئين استاديار رشته روابط عمومي و خبرنگاري دانشگاه دكين استراليا
 پروفسور كريس گالووي استاد روابط عمومي دانشگاه مونا
 دكتر محمد بلوريان تهراني استاد و مشاور ارشد بازاريابي و تبليغات
 دكتر عيسي جلالي مدرس و مشاور و سخنران در مراكز آموزش عالي كشور
 دكتر ميترا حاجي زاده استاد انرژي درماني و مدرس طب انرژي
 دكترعليرضا شيري محقق تحليل رواني عمقي واستاد دانشگاه تهران
 دكترسيد محمدعباس زادگان عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي
 مهندس بهروز فروتن بنيانگذار صنايع غذايي بهروز
 دكتر علي محمدي استاد ارتباطات بين الملل و مطالعات فرهنگي، دانشگاه ناتينگهام ترنت، انگلستان
 پروفسور ايلچول كيم، استاد دانشگاه دانگوي كره جنوبي
 دكتر فريدون وردي نژاد، عضو هيات علمي دانشكده مديريت دانشگاه تهران
 پروفسور مهدي عدنان هاشم رئيس دانشكده ارتباطات رسانه‌اي دانشگاه تكنولوژي مارا
 "دكتر شهريار شفيعي" متخصص بازاريابي و برندسازي
 دكتر هادي خانيكي رييس انجمن ايراني مطالعات فرهنگي و ارتباطات
 دكتر محسن بني‌هاشمي، رييس دانشكده ارتباطات دانشگاه صدا و سيما
 دكتر مسعود كوثري مدير گروه ارتباطات دانشكده علوم اجتماعي
 دكتر عليرضا ابوالفضلي رئيس شعبه دانشگاه دارالحكمه كانادا
 تنگ كو آدريان اسماعيل عضو هيات مديره موسسه روابط عمومي مالزي
 دكتر سيد بشير حسيني، مديرگروه علوم نوين رسانه دانشكده ارتباطات صداوسيما
 دكتر سعيد خزايي آينده پژوه

برخي دستاوردهاي ديگر كنفرانس روابط عمومي
- دريافت اولين و آخرين اعتبارنامه بين المللي متخصصان روابط عمومي در ايران
- انتشار فصلنامه هاي "كارگزارروابط عمومي" و " مديريت روابط عمومي"
- پايه گزاري "انجمن جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي" به عنوان مبدع و هيئت موسس و هئيت مديره اين انجمن
- برگزاري و مشاركت در برگزاري اولين و دومين "كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي" در مالزي و ايران
- دريافت نخستين و آخرين "جايزه ممتاز جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي" از دست نخست وزير مالزي
- پايه گذاري نخستين انتشارات تخصصي روابط عمومي در ايران
- انعقاد تفاهم نامه با كمپاني گلوبال تائيتيم (تركيه)
- انعقاد تفاهم نامه با موسسه روابط عمومي مالزي
- انعقاد تفاهم نامه با انجمن روابط عمومي اندونزي
- انعقاد تفاهم نامه با آكادمي بازاريابي كره جنوبي
- برگزاري هفت دوره آموزشي روابط عمومي در مالزي
- برگزاري نخستين "نمايشگاه توانمندي ها و دستاوردهاي روابط عمومي ايران"در مجلس شوراي اسلامي
- پايه گذاري شبكه اي ازخدمات متنوع و موثر در حوزه روابط عمومي
- راه‌اندازي نخستين "شبكه اطلاع‌رساني روابط عمومي ايران" (شاراwww.shara.ir)
- تهيه، تنظيم و انتشار نخستين «سرود روابط عمومي» در ايران
- مديريت ترجمه و انتشار دايره المعارف روابط عمومي در دو جلد نفيس
- مديريت ترجمه و انتشار نخستين فرهنگ جامع روابط عمومي در ايران
- بنيانگذاري جايزه دكتر حميد نطقي پدر روابط عمومي ايران (1383)
- برگزاري دومين دوره جوايز ممتاز جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي توسط موسسه كارگزار روابط عمومي/ 18 آذر 1391
- راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران به عنوان تنها سايت دو زبانه روابط عمومي در ايران (icpr)
- برگزاري نخستين دوره آموزشي اينترنت در روابط عمومي ايران
- برگزاري نخستين همايش بين‌المللي روابط عمومي دو (PR 0.2)
- برگزاري نخستين همايش زن و روابط عمومي/ 17مهرماه 1392
- برگزاري نخستين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانكداري/ 25مرداماه 1394
- پيشنهاد بنيانگذاري “نشان عالي روابط عمومي” و برگزاري سه دوره آن در تالار وحدت با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي
- انتشار نخستين تمبر روابط عمومي در ايران
- انتشار كتاب «استانداردهاي روابط عمومي»/1392و جلد دوم در سال 1394 و جلد سوم 1396
- ارايه نخستين گواهي‌نامه بين‌المللي روابط عمومي به شركت‌كنندگان اولين كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي در ايران (1383)
- برگزاري سه دوره همايش و جشن روابط عمومي در تالار وحدت با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي/1392
- برگزاري مراسم گراميداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومي در جهان در ايران
- برگزاري نخستين رخداد روابط عمومي ايران
- انجام بيش از 80 پروژه پژوهشي و مشاوره‌اي
- انتشار بيش از 80 عنوان كتاب علمي
- برگزاري بيش از 100 عنوان كارگاه آموزشي
- برگزاري 7 دوره آموزشي روابط عمومي در مالزي،
- مديريت بيش از 20 واحد روابط‌عمومي و...

تقدير از شما
خداوند را بسيار شاكريم كه به ما قدرت خلق ايده برگزاري اولين و بزرگترين رويداد علمي و تخصصي روابط عمومي در ايران (1383) را داد؛ رويدادي كه توانست در حوزه هاي مختلف روابط عمومي منشاء بسياري از رويدادها و تحولات ديگر در كشور باشد و بيش از هزاران نفر از علاقمندان و مديران و كارگزاران روابط عمومي را گرد هم آورده و فرصت تبادل افكار و ايجاد ارتباط بين آنها را با هم فراهم نمايد.

تجربيات بيش از 200 نفر از متخصصان، استادان، صاحب نظران و كارشناسان روابط عمومي داخلي و خارجي از طريق ارايه سخنراني و مقاله در اختيار حاضرين در كنفرانس قرار گرفت تا نقطه عطفي باشد در جهت شكوفايي روابط عمومي كشور كه هنوز در دام شيوه هاي سليقه اي و محافظه كارانه گرفتار است و برنامه ريزي مدوني براي پويا كردن آن از جانب متوليان دولتي و خصوصي صورت نگرفته است.


برگزاري دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي كه 17، 18 و 19 آذر ماه 1391 با شركت بيش از 1200 نفر از مديران و كارشناسان و در ميان استقبال باشكوه متخصصان داخلي و خارجي برگزار شد، پاسخي مثبت به اعتمادي است كه به عنوان اصلي ترين سرمايه در اختيار دست اندركاران اين رويداد عظيم قرار گرفت.


از اعتماد شما به برگزاركنندگان كنفرانس و از اين كه در اجرايي كردن ايده ها و برنامه هاي توسعه و اعتلاي روابط عمومي در ايران ما را ياري مي نماييد سپاسگزار بوده و از كاستيهاي احتمالي پوزش مي طلبيم. اميد آن كه با همراهي شما گامي ديگر به جلو برداريم.
 

 چهاردهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران- 19 آذر1396
 چهاردهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موضوع خلاقيت، نوآوري و تمايز، يكشنبه (۱۹ آذر) در مركز همايش هاي بين المللي صداوسيما برگزار خواهد شد.


علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به نشاني هاي اينترنتي www.irancpr.ir و www.shara.ir مراجعه كنند و همچنين با شماره هاي دبيرخانه ۷۷ ـ ۸۸۶۱۷۵۷۶ ـ ۸۸۲۱۶۲۷۷ تماس بگيرند.