شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري زنجان: تعامل ميان روابط عمومي‌ها و رسانه‌ها ازاهميت ويژه‌اي برخوردار است
دوشنبه، 24 مهر 1396 - 22:03 کد خبر:31530
سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري زنجان گفت: براي اطلاع رساني خدمات دولت، تعامل ميان روابط عمومي ها و رسانه ها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري زنجان گفت: براي اطلاع رساني خدمات دولت، تعامل ميان روابط عمومي ها و رسانه ها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

به گزارش شارا به نقل از استانداري زنجان؛ ادريس سالاري در جلسه شوراي هماهنگي مسئولين
روابط عمومي حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان بر انعكاس اخبار مثبت و اميد بخش در جامعه تاكيد كرد و گفت: سازمان هاي خدمات رسان در سطح استان، خدمات مهمي را در زمينه هاي مختلف به مردم ارائه كرده اند كه براي اطلاع رساني خدمات دولت، تعامل ميان روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي و رسانه ها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با اشاره به ضرورت تقويت نهاد روابط عمومي در دستگاه هاي مختلف اجرايي استان، اظهار كرد: بايد از ظرفيت بالاي مطبوعات، خبرگزاري ها، صدا و سيما و شبكه هاي اجتماعي براي پيشبرد اهداف سازماني در حوزه هاي مختلف استفاده كرد كه در اين راستا، روابط عمومي ها در ايجاد تعامل مثبت و موثر با حوزه هاي مختلف اطلاع رساني استان ، وظيفه مهمي بر عهده دارند.

سالاري استفاده از ظرفيت و خدمات بخش خصوصي در حوزه اطلاع رساني و روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان را امري ضروري دانست و گفت: به منظور تقويت حوزه روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان، پيشبرد اهداف در حوزه هاي مختلف و اطلاع رساني مستمر، ضروري است تا از ظرفيت و پتانسيل بخش خصوصي در اين راستا استفاده شود.

وي بر استفاده از ظرفيت نيروي انساني كارآمد و ايجاد فضاي مناسب ميان روابط عمومي ها و رسانه هاي استان تاكيد كرد و ادامه داد: با توجه به نگاه حاكم بر مديريت عالي اجرايي استان در طول يك سال اخير تعامل و همفكري مناسبي ميان روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان و رسانه ها برقرار شده و اطلاع رساني مناسبي نيز در حوزه هاي مختلف صورت گرفته است.

سالاري با بيان اينكه استان ظرفيت بالايي براي توسعه و پيشرفت دارد، خاطر نشان كرد: عليرغم اينكه در دولت يازدهم، زمينه هاي لازم براي توسعه استان در حوزه هاي مختلف از جمله سرمايه گذاري خارجي و ايجاد صنايع بزرگ فراهم شد، اما از ظرفيت هاي رسانه اي به منظور اطلاع رساني مطلوب اين اقدامات، بهره لازم برده نشد.

سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري زنجان يادآور شد: به همين دليل اعتقاد داريم روابط عمومي ادارات و نهادهاي مختلف دولتي و همچنين رسانه ها با اطلاع رساني به موقع و منسجم مي توانند خدمات ارائه شده از سوي نظام و دولت در بخش هاي مختلف را به روشني به مردم معرفي و منعكس كنند تا بدين ترتيب، رضايت مندي آحاد مردم را شاهد باشيم.

سالاري با بيان اينكه خوشبختانه در سال هاي اخير، انسجام دروني مناسبي بين مجموعه روابط عمومي ها ايجاد شده است، افزود: با داشتن تعامل سازنده و انسجام دروني بين مجموعه روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي، هم اكنون عملكرد و نتايج مثبتي در اين حوزه به وجود آمده است.

وي يكي از اولويت هاي اصلي دولت دوازدهم در حوزه روابط عمومي ها را فراهم كردن زمينه مناسب براي تبادل اطلاعات و آگاهي ها، ارتقاء روابط عمومي ها و ايجاد هماهنگي و انسجام درون سازماني و برون سازماني دانست و گفت: دولت دوازدهم نيز همانند دولت يازدهم، با ايجاد تعامل ميان مردم، نخبگان و رسانه ها و داشتن برنامه اي مشخص و مستمر براي ۴ سال آينده، مي تواند نگاه مردم را نسبت به عملكرد سازمان ها جلب كند و افكار عمومي را از اقدامات مطلوبي كه صورت مي گيرد، آگاه نمايد.

سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري زنجان با اشاره به اينكه يكي از شاخصه هاي اصلي توسعه هر جامعه اي، پاسخگويي مستمر ، يادآور شد: روابط عمومي ها با داشتن مسيري مشخص، مستمر و دائمي، مي توانند فضاي مناسب و موثري را براي معرفي خدمات دولت و سازمان هاي مربوطه خود فراهم كنند.

سالاري تشكيل شوراي هماهنگي روابط عمومي ها را ضروري دانست و گفت: اميدواريم با حمايت مسئولين و ايجاد روحيه مناسب تلاش و فعاليت ميان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان، شاهد موفقيت هاي ارزشمندي در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني به ويژه در مسير رشد و توسعه استان باشيم.

وي خاطر نشان كرد: دولت طي ۴ سال گذشته، خدمات قابل قبولي در بخش هاي مختلف از جمله بخش اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به مردم ارائه كرده است كه بايد با هماهنگي و انسجام فعاليت ها، زمينه همفكري و مشاركت ميان روابط عمومي هاي استان فراهم شود تا با بهره گيري از توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود، گام هاي مطلوبي در حوزه اطلاع رساني در استان برداشته شود.

در اين جلسه، اعضاي شوراي هماهنگي مسئولين روابط عمومي هاي حوزه تعاون، كار و رفاه اجتماعي به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل مرتبط با حوزه روابط عمومي ها پرداختند و سپس رسول احدي، به عنوان دبير شوراي هماهنگي مسئولين روابط عمومي هاي حوزه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان انتخاب شد.