شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شعار تبليغاتي به عنوان يكي از عناصر تشكيل دهندة آگهي، نقش مهمي در برقرار كردن يا تداوم بخشيدن به رابطه مخاطب با اگهي دارد. اين شعار ميتواند يك عبارت موزون و آهنگين، يك پرسش ساده و يا حتي فقط يك كلمه يا نام باشد.
يك شعار تبليغاتي كه خوب طراحي شده باشد ـ تا سالها بعد از خروج كالاي مربوطه از گردونة توليد و مصرف نيز حضور خود را در ذهن مخاطب، حفظ خواهد كرد و اين به معناي توفيق توليد كنندة تبليغ در ايجاد رابطه اي محكم با مخاطب و مصرف كننده است.
شعارهايي كه در آگهيهاي چاپي يا راديو تلويزيوني مورد استفاده قرار ميگيرد، معمولاً توسط متخصصان با تجربه ابداع و توليد ميشوند، يا علي القاعده بايد اين چنين باشند!