شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش و تاثير رسانه هاي اجتماعي در صنعت روابط عمومي مدرن
دوشنبه، 17 مهر 1396 - 07:44 کد خبر:31455
رسانه هاي اجتماعي تأثير زيادي نه تنها بر افراد، بلكه بر برندهاي مختلف در صنايع داشته اند، زيرا راهكارهايي براي جذب مخاطبان خود و بدست آوردن وفاداري آنها ايجاد مي كنند. روابط عمومي نيز متفاوت نيست، زيرا متخصصان دائما در پي برقراري ارتباط و شنيدن از مشترياني هستند كه هميشه در رسانه هاي اجتماعي حاضر و فعالند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در طول چند سال گذشته، معلوم شده است كه رسانه هاي اجتماعي اغلب مردم را جذب كرده اند. استفاده گسترده از رسانه هاي اجتماعي به طرز چشمگيري راه و روش برقراري ارتباط و به اشتراك گذاري اطلاعات را در افراد تغيير داده است.


طبق يافته هاي مركز تحقيقات Pew، تقريبا دو سوم بزرگسالان آمريكايي (65 درصد) از سايت هاي شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند، و اين در مقابل 7 درصديست كه در شروع رديابي سيستماتيك استفاده از رسانه هاي اجتماعي در سال 2005 ثبت شده بود.

رسانه هاي اجتماعي تأثير زيادي نه تنها بر افراد، بلكه بر برندهاي مختلف در صنايع داشته اند، زيرا راهكارهايي براي جذب مخاطبان خود و بدست آوردن وفاداري آنها ايجاد مي كنند. روابط عمومي (PR) نيز متفاوت نيست، زيرا متخصصان دائما در پي برقراري ارتباط و شنيدن از مشترياني هستند كه هميشه در رسانه هاي اجتماعي حاضر و فعالند.


بنابراين، شاغلين روابط عمومي بايد از آن به منظور بهره برداري از مزايايش استفاده كنند. در واقع، اكثر آنها آن را بخشي جدايي ناپذير از عمل خود دانسته و خدمات مديريت رسانه هاي اجتماعي را ارائه مي دهند.


اين فقط فيس بوك و توييتر نيستند كه برندها تلاش مي كنند حضورشان در آنها احساس شود. پلت فرم هايي نظير لينكداين، اينستاگرام، پينترست و گوگل پلاس را نمي توان ناديده گرفت، اگر شاغلين روابط عمومي مدرن بخواهند داستان خود را با موفقيت انتقال دهند.

 

رسانه هاي اجتماعي ابزار بزرگي هستند و كساني كه به درستي از آن استفاده مي كنند، هميشه در جايگاهي برتر از كساني قرار دارند كه از آن ها استفاده نمي كنند. اشاره هاي فوق بايد درك قدرت و همچنين قابليت هاي آن را براي شما آسان كرده باشد. از رسانه هاي اجتماعي در استراتژي روابط عمومي خود استفاده تا اطمينان حاصل شود كه كمپين رسانه اجتماعي شما يك ضربه درست از شروع كار است.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)