شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فعال روابط عمومي استان گيلان: مدل سنتي مديريت روابط عمومي در استانداري ها برچيده شود
سه شنبه، 11 مهر 1396 - 15:52 کد خبر:31413
اگر مدير آينده روابط عمومي استانداري گيلان، اخبار استان را به اخبار استاندار ترجيح دهد، ارتباط دوطرفه بين استاندار و مردم گيلان را فراهم خواهد كرد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگر مدير آينده روابط عمومي استانداري گيلان، اخبار استان را به اخبار استاندار ترجيح دهد، ارتباط دوطرفه بين استاندار و مردم گيلان را فراهم خواهد كرد.


سيد رضا علوي زميداني از كارگزاران روابط عمومي استان گيلان در گفتگو با شارا، با توجه به گمانه زني هاي رسانه اي در خصوص مدير آينده روابط عمومي استانداري گيلان، سه مدل از مديريت روابط عمومي استانداري ها را برشمرد و گفت: روابط عمومي استاندار، روابط عمومي استانداري و روابط عمومي استان از جمله روشهاي اين مسئوليت است كه اگر با راهبرد روابط عمومي استان اين مسئوليت مديريت شود منافع استان تامين خواهد شد و ارتباط دوطرفه بين استاندار و مردم استان برقرار خواهد شد.


وي سبك ترين روش مديريت روابط عمومي در استانداري را محدود به اخبار استاندار دانست و افزود: اگر روابط عمومي استانداري محدود به اخبار استاندار شود و همه اخبار را از زبان ايشان اطلاع رساني نمايد، هم مديريت استاندار را در جمع مردم استان به چالش مي كشاند و هم افكار عمومي را نيز نسبت به ايشان حساس خواهد كرد.


علوي زميداني نگاه ارتباطي با همه زوايا را از خصوصيات مدير روابط عمومي استانداري دانست و افزود: بيش از 100 دستگاه اجرايي در شوراي اداري استان گيلان عضو هستند و لازم است همه روابط عمومي اين دستگاهها با محوريت روابط عمومي استانداري مديريت شود و به شدت از نگاه جناحي و حزبي پرهيز گردد.


اين فعال اجتماعي و رسانه اي اضافه كرد: شناخت از ساختار سازماني استانداري و ادارات كل استان، ماموريت هاي سازماني، اجزاي حاكميت در استان،نگاههاي احزاب و فعالان فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي و مطالبه عامه مردم از خصوصيات بارز مدير روابط عمومي استانداري است كه مي تواند همواره تصوير شفافي از استان را به استاندار محترم ارائه نمايد.  


علوي زميداني همچنين مديريت بر رسانه ها و توجه به دغدغه آنها را از ديگر خصوصيات مدير روابط عمومي استانداري گيلان دانست و افزود: اگر دغدغه رسانه هاي مكتوب و مجازي رصد نشود و يا بصورت رپرتاژي خنثي شود، افكار عمومي مشوش خواهد شد و لازم است مدير آينده روابط عمومي استانداري گيلان طوري مديريت كند كه نيازهاي مردم استان بصورت دسته بندي و شفاف در اختيار استاندار و تيم ايشان قرار بگيرد.


سيد رضا علوي زميداني خاطر نشان كرد: برگزاري كارگاههاي آموزشي و تبيين جايگاه روابط عمومي بين مديران دستگاهها و مسئولين روابط عمومي، ارزيابي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي با شاخص هاي تعريف شده، استفاده از ظرفيت روابط عمومي هاي بخش خصوصي،دسته بندي روابط عمومي ها به تناسب ماموريت سازماني، پرهيز از انحصار طلبي،فعال كردن شوراي روابط عمومي استان،اظهار نظر در عزل و نصب هاي مسئولين روابط عمومي،مديريت بر هزينه هاي روابط عمومي ها در استان و كيفي سازي عملكرد روابط عمومي ها و... از بديهي ترين وظايف مدير روابط عمومي استانداري است كه اميدوارم استاندار محترم گيلان با دستور فراخوان از فعالان اين حوزه و دريافت برنامه راهبردي و عملياتي نسبت به گزينه مدير آينده روابط عمومي استانداري گيلان اقدام نمايد.