شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ترميم چهره دروغگوي سخنگوي پيشين كاخ سفيد در مراسم امي
سه شنبه، 28 شهریور 1396 - 13:19 کد خبر:31300
آيا با شوخي مي‌توان چهره مخدوش يك سياستمدار را ترميم كرد؟ جواب هرچه كه باشد، شان اسپايسر، سخنگوي پيشين كاخ سفيد، بختش را در اين مسير آزمود. او در مراسم اهداي جوايز تلويزيوني امي حاضر شد و بزرگترين نقطه ضعف كاري خود را دست انداخت.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  آيا با شوخي مي‌توان چهره مخدوش يك سياستمدار را ترميم كرد؟ جواب هرچه كه باشد، شان اسپايسر، سخنگوي پيشين كاخ سفيد، بختش را در اين مسير آزمود. او در مراسم اهداي جوايز تلويزيوني امي حاضر شد و بزرگترين نقطه ضعف كاري خود را دست انداخت.

در نخستين نشست خبري‌اش در كاخ سفيد، شان اسپايسر، به دوربين‌ها چشم دوخت و گفت كه بي چون و چرا در مراسم تحليف رياست جمهوري دونالد ترامپ جمعيت از هر دوره‌اي بيشتر بوده است. مقايسه عكس‌هاي مراسم تحليف رياست جمهوري باراك اوباما در سال ۲۰۰۹ و مراسم آقاي ترامپ در سال ۲۰۱۷ حقانيت اين ادعا را به راحتي زير سوال مي‌برد.

شان اسپايسر در آن نخستين نشست مطبوعاتي‌اش به خبرنگاران حتي اجازه پرسش نداد. متني را خواند و از در خارج شد. رفتارش از سوي رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و مايه دست گرفتن طنزپردازان شد. يكي از موفق‌ترين طنزها در برنامه تلويزيوني "ستردي نايت لايو" بود كه در آن "مليسا مك‌كارتي" هنرپيشه زن فيلم‌هاي كمدي، با لباس و گريم مردانه در نقش شان اسپايسر ظاهر شد و كاريكاتوري از رفتار آقاي اسپايسر ارائه كرد.

يكشنبه شب، او به دعوت "استيون كلبر"، مجري برنامه امي، درست شبيه به خانم مك‌كارتي، با جلو راندن تريبون سخنگوي كاخ سفيد، وارد صحنه شد تا به اين سوال جواب دهد كه چند نفر مشغول تماشاي مراسم امي هستند. آقاي اسپايسر همان جملات مربوط به جمعيت حاضر در مراسم تحليف دونالد ترامپ را تكرار كرد و فقط به جاي "مراسم تحليف" گفت "مراسم امي".

واكنش هنرمندان حاضر در مراسم، مخلوطي بود از تعجب، خنده و اندكي دلخوري.
'فرصت طلب'

مليسا مك كارتي، با تعجب و لبخند به صحنه نگاه مي‌كرد. بازيگراني بودند كه بهت زده به اطراف نگاه مي‌كردند تا مطمئن باشند آنها هم همان را مي‌بينند كه بقيه مي‌بينند. و در اين ميان، نگاه سرد (و شايد پر نفرت) تامي لي جونز، هنرپيشه، از بقيه متفاوت بود.

هنرمندان ديگري هم بودند كه تصويرشان در اين مراسم و آن لحظه به خصوص نشان داده نشد اما در مورد اين ماجرا موضع گرفتند. از جمله آنها "زك برف" هنرپيشه سريال "اسكرابز" و كارگردان فيلم "به سوي زندگي بهتر" (Going in Style) در توييتر نوشت كه نمي‌تواند "با شان اسپايسر بخندد." براي اينكه به گمان او، آقاي اسپايسر "يك فرصت طلب دروغگوست".

راب راينر، هنرپيشه و فيلمساز، در حساب توييترش نوشت كه "دونالد ترامپ بيماري دروغگويي" دارد و با "تحويل گرفتن شان اسپايسر كه اين بيماري را فعال كرد، پذيرفته‌ايم رئيس جمهوري داشته باشيم كه بيماري رواني دارد."

شان اسپايسر در دوره سخنگويي كاخ سفيد به جز تعداد افرادي كه در مراسم تحليف شركت كرده بودند در چند مورد ديگر هم حرف‌هايي زده بود كه برايش دردسرساز شدند. از جمله اينكه گفته بود هيتلر از سلاح شيميايي استفاده نكرده بود. يك بار هم كه آقاي ترامپ اشتباهي يك سري حروف را بي آنكه معني خاصي داشته باشند توييت كرده بود. آقاي اسپايسر مدعي شده بود اين حروف معني خاصي دارند.

 

منبع: http://www.bbc.com