شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيفون ۱۰ رونمايي شد
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 - 12:58 کد خبر:31269
شركت اپل از جديدترين گوشي‌هاي تلفن همراه خود رونمايي كرده است. آيفون ۱۰ كه تمام صفحه آن نمايشگر است و ديگر دكمه‌ اصلي فيزيكي روي آن وجود ندارد، قادر است صاحبش را با ديدن چهره‌اش شناسايي كند.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شركت اپل از جديدترين گوشي‌هاي تلفن همراه خود رونمايي كرده است. آيفون ۱۰ كه تمام صفحه آن نمايشگر است و ديگر دكمه‌ اصلي فيزيكي روي آن وجود ندارد، قادر است صاحبش را با ديدن چهره‌اش شناسايي كند.

آيفون ايكس يا آيفون ۱۰ قادر است حتي در تاريكي چهره صاحبش را شناسايي كند و با استفاده از ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز، هويت مالكش را تاييد و قفل دستگاه را براي او باز كند.

همان طور كه پيش بيني مي‌شد با توجه به تبليغات پيرامون ويژگي‌هاي آيفون ايكس قيمت آن ركورد جديدي در تاريخ گوش‌هاي همراه اپل ثبت كرد.

در جالي كه ناظران فناوري پيش بيني كرده بودند كه آيفون ايكس احتمالا نخستين گوشي تلفن همراه ۱۰۰۰ دلاري جهان خواهد شد، همين طور هم شد و اپل تنها با يك دلار تخفيف، آيفون ايكس را ۹۹۹ دلار قيمت‌گذاري كرد.

سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر - ۲۱ شهريور اپل همچنين از دو گوشي همراه آيفون ۸ و آيفون ۸ پلاس رونمايي كرد كه ادامه‌اي بر نسل گوشي هاي آيفون است.

ويژگي جديد آيفون ۸ اين است كه بدون سيم هم شارژ مي‌شود. دوربين بهتر، بدنه شيشه‌اي، بلندگوهاي قوي‌تر و سيستم عامل پرسرعت‌تر از ديگر ويژگي‌هاي آيفون ۸ است.

اگرچه احتمالا شارژ باتري بدون استفاده از سيم، برترين ويژگي آيفون جديد است اما به گفته جياف بلابر، كارشناس فناوري شايد جالب باشد كه بدانيم اين اپل نبوده كه نخستين بار شارژ كردن بدون سيم تلفن‌هاي همراه را عرضه كرده است.

"واقعا جالب توجه است كه رونمايي امروز براي بسياري اين باور را پديد آورده كه اين اپل است كه شارژ بدون سيم را ابداع كرده در حالي كه نخستين بار اين ابتكار از سوي پالم در سال ۲۰۰۹ ارايه شد. نوكيا، ال‌جي و سامسونگ هم از شركت هايي بودند كه اين ابتكار را پشتيباني كردند."

"آنچه اپل را متمايز مي‌كند توانايي فوق‌العاده اين شركت در ارايه و معرفي پرشكوه اين ويژگي‌ها و عملياتي كردن آنها است؛ چيزي كه ديگران از آن عاجزند."

روز سه‌شنبه و پيش از معرفي آيفون‌هاي جديد، اپل از نسل سوم ساعت‌هاي مچي هوشمند خود پرده‌برداري كرد.

اپل‌واچ ۳ به نسل چهارم شبكه تلفن‌هاي همراه مجهز شده است.

بدين ترتيب اپل‌واچ سه مي‌تواند به اينترنت وصل شود و صاحبان آن بدون نياز به همراه داشتن آيفون مي توانند از آن براي گوش كردن به موزيك بهره ببرند.

شركت‌هاي ديگر چون ال‌جي و سامسونگ پيش از اپل ساعت‌هاي هوشمندي كه به اينترنت وصل مي شوند را ارايه كردند اما عمر محدود باتري اين محصولات يكي از چالش‌هاي جدي بر سر محبوبيت يافتن آنها شده است.

ساعت جديد اپل به ويژه براي كساني كه نمي‌خواستند به هنگام دويدن يا ورزش گوشي آيفون خود را حمل كنند، مي‎‌تواند خبر خوشي تلقي شود.

اپل كه بنابر يك تحقيق، در عرصه توليد محصولات به اصطلاح "پوشيدني" چون ساعت، مچ‌بند و يا هدفون، از شركت فيت‌بيت پيشي گرفته، اكنون به همراه شركت شيبائي به گسترش حضور خود در بازار اين محصولات مي‌انديشد.

اپل‌واچ ۳ همچنين قادر خواهد بود به صاحب خود هشدار دهد كه ضربان قلبش بدون اين كه تحرك داشته باشد بالا رفته و از اين طريق شايد مانع از سكته قلبي و تشخيص زودرس ديگر بيماري‌ها شود.

اين ساعت هوشمند جديد شركت اپل از ۱۰ روز ديگر و با قيمت ۴۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.