شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تصويب مشاركت بانك ملي ايران در 23 پروژه بزرگ
چهارشنبه، 8 شهریور 1396 - 13:13 کد خبر:31143
بانك ملي ايران طي يك سال منتهي به مرداد ماه سال جاري، مشاركت در تامين مالي اجراي 23 پروژه بزرگ گردشگري، صنعتي و خدماتي را مصوب كرده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، جمع اعتبار مصوب براي اين منظور در بخش ريالي بيش از 4 هزار و 487 ميليارد ريال بوده است.

در بخش ارزي نيز 364 ميليون ‌دلار تسهيلات در چارچوب قرارداد عامليت بانك با صندوق توسعه ملي مصوب شده است.

بر اين اساس، در حوزه گردشگري، استان هاي خراسان رضوي، گلستان، هرمزگان، آذربايجان غربي و مازندران از تسهيلات بانك بهره‌مند مي‌شوند.

استان‌هاي هرمزگان و سمنان در بخش خدمات و استان‌هاي اصفهان، بوشهر، سمنان، البرز، تهران، هرمزگان، زنجان، همدان، كرمان و گيلان نيز از تسهيلات موصوف در بخش صنعت استفاده مي‌كنند.

احداث و تكميل ساختمان‌هاي اقامتي، تفريحي و توريستي و هتل در حوزه گردشگري، ارائه خدمات سوخت‌رساني دريايي و مجتمع پلي كلينيك در حوزه خدمات، مشاركت در توليد كود آلي از زباله، احداث كارخانه كنسروسازي، ريسندگي و بافندگي فرش، احداث نيروگاه برق مقياس كوچك گازي، توليد و ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي، توليد بطري شيشه اي و توليد اوره و آمونياك در حوزه صنعت از طرح‌هايي است كه بانك ملي ايران مشاركت در آنها را مصوب كرده است.

سهم مشاركت بانك در اين پروژه ها متناسب با پيشرفت فيزيكي پروژه و به شرط اين كه متقاضي نيز سهم مشاركت خود را بر اساس قرارداد هزينه كند، پرداخت خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومي بانك ملي ايران