شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تشديد مهاجرت جوانان آمريكايي از فيس بوك به اينستاگرام و اسنپ چت
یکشنبه، 5 شهریور 1396 - 09:38 کد خبر:31100
تشديد بررسي‌هاي موسسه تحقيقاتي eMarketer نشان مي‌دهد جوانان بيشتري فيس بوك را ترك گفته و به شبكه‌هاي اجتماعي ديگر مانند اسنپ چت و اينستاگرام مي‌پيوندند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تشديد بررسي‌هاي موسسه تحقيقاتي eMarketer نشان مي‌دهد جوانان بيشتري فيس بوك را ترك گفته و به شبكه‌هاي اجتماعي ديگر مانند اسنپ چت و اينستاگرام مي‌پيوندند. بررسي انجام شده روي كاربران 12 تا 17 ساله فيس بوك در آمريكا نشان مي‌دهد كه ميزان عضويت آنها در اين شبكه اجتماعي در سال 2017 حدود 4/ 3 درصد كاهش يافته است. اين اولين بار است كه از تعداد اعضاي اين شبكه اجتماعي كاسته مي‌شود. همچنين eMarketer بر اين باور است كه رشد استقبال كاربران 18 تا 24 ساله از فيس بوك كمتر شده و نازل‌تر از حد مورد انتظار خواهد بود. در مقابل كاربراني كه استفاده از فيس‌بوك را كنار مي‌گذارند به شبكه‌هاي اجتماعي ديگر مانند اينستاگرام و اسنپ چت مي‌پيوندند. البته اينستاگرام خود در مالكيت فيس بوك است.

 

بيشترين ميزان استقبال از اين دو شبكه اجتماعي مبتني بر عكس مربوط به كاربران 12 تا 17ساله است و به نظر مي‌رسد جذابيت‌هاي بصري آنها در اين تحول بسيار نقش دارد.eMarketer معتقد است استقبال از اسنپ‌چت در ميان كاربران 18 تا 24 ساله امسال 2/ 19 درصد افزايش مي‌يابد. اين رشد در ميان كاربران 12 تا 17 ساله 8/ 8 درصد پيش‌بيني شده است. البته اين آمار به معناي نزول سريع فيس‌بوك نيست. تعداد كاربراني كه هر ماه به فيس بوك اضافه مي‌شوند حدود 800ميليون نفر برآورد شده و در ماه‌هاي اخير ارزش سهام آن هم سه برابر شده است.

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 4129