شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديران روابط‌عمومي در ارتباطات خود به كرامت انساني توجه كنند
سه شنبه، 31 مرداد 1396 - 16:46 کد خبر:31052
رئيس مركز افكار سنجي دانشجويان ايران (ايسپا) گفت: مديران روابط عمومي بايد در ارتباطات خود به كرامت انساني توجه كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رئيس مركز افكار سنجي دانشجويان ايران (ايسپا) گفت: مديران روابط عمومي بايد در ارتباطات خود به كرامت انساني توجه كنند.

به گزارش شارا از اوياقليق (بيداري آذربايجان) به نقل از ايسنا، «محمد آقاسي» ظهر امروز در سمينار آموزشي آشنايي با افكار عمومي كه با مشاركت روابط‌عمومي و امور بين‌الملل استانداري زنجان، مركز آموزش و پژوهش توسعه و آينده‌نگري استان زنجان و جهاددانشگاهي استان زنجان برگزار شد، اظهار كرد: در ابتداي كار بايد معيارهاي موفقيت را شناخت و قبل از اين شناخت فرد بايد موقعيت فعلي و موقعيتي را كه به دنبال آن است، را بشناسد.

وي با بيان اين‌كه روابط‌عمومي‌ها به انواع روابط‌عمومي «سود محور»، روابط‌عمومي بحران و روابط‌عمومي تبليغي، تقسيم مي‌شود، خاطرنشان كرد: روابط‌عمومي سود محور، روابط‌عمومي است كه در راستاي جذب مخاطب و مشتري بيشتر فعاليت مي‌كند تا سود و منفعت بيشتري را به سازمان تابعه خود برساند. هم‌چنين مدير روابط‌عمومي بحران، فردي است كه تا وجود تنشي، فعاليت و تحركي از او ديده نمي‌شود و حتي پس از تنش‌ها نيز تحركي از او ديده نمي‌شود و مدير روابط‌عمومي تبليغي نيز فردي است كه بنر و پوستر و … زيادي را بدون در نظر گرفتن ‌ذائقه افراد، ارائه مي‌كند.

اين مسئول ادامه داد: اگر به‌دنبال دست‌يابي به روابط‌عمومي برتر هستيم، مديران روابط‌عمومي بايد توجه كنند كه با انسان‌ها در ارتباط هستند و بايد كرامت انساني را مد نظر قرار دهند. هم‌چنين اين فرد بايد خاصيت تبادلي داشته و نگرش درون‌سيستمي داشته باشد.

آقاسي با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي روابط‌عمومي برتر، ادامه داد: رضايت‌محوري، خلاقيت‌محوري، مويد نظام شهروندي بودن، دانش‌محوري، قدرت بازاريابي، دوفضايي، حقيقت‌محوري و نيز قوز فكري و آشتي با طبيعت، از ديگر ويژگي‌هاي روابط‌عمومي برتر است.

رئيس مركز افكار سنجي دانشجويان ايران (ايسپا)، يادآور شد: بايد توجه داشت كه روابط‌عمومي‌ها كاركردهاي متفاوتي دارند و بايد فلسفه وجودي هر كدام شناخته شود و روابط‌عمومي‌ها نيز بايد بتوانند اجزاي كل سيستم را پشتيباني كنند و از ديگر ويژگي‌هايي كه روابط‌عمومي‌ها بايد داشته باشند، اين است كه بايد چند هدفي و انعطاف‌پذير بوده و مرزهاي بازي را داشته باشد.

وي تصريح كرد: روابط‌عمومي‌هاي سنتي هنوز به‌دنبال استفاده از كاغذ هستند كه بايد به سمت دو فضايي شدن حركت كنند، اما روابط‌عمومي ايده‌آل فردي است كه تعامل را با چشمان باز و با پژوهش نسبت به شناخت محيط پيرامون داشته باشد كه اين مهم با استفاده از مراكز افكارسنجي حاصل مي‌شود.