شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : عباسيان: روابط عمومي مسئول معرفي دستاوردها و اثربخشي مجموعه است
چهارشنبه، 4 مرداد 1396 - 23:56 کد خبر:30632
رئيس دانشگاه بناب گفت: روابط عمومي هر سازماني مسئول تبليغ مديران آن سازمان نيست بلكه مسئول تبيين برنامه هاي مديران، معرفي دستاوردها و اثربخشي آن مجموعه است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  رئيس دانشگاه بناب گفت: روابط عمومي هر سازماني مسئول تبليغ مديران آن سازمان نيست بلكه مسئول تبيين برنامه هاي مديران، معرفي دستاوردها و اثربخشي آن مجموعه است.

به گزارش شارا، كريم عباسيان ظهر در نشست يك روزه مديران و كارشناسان
روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه۳ كشور در دانشگاه بناب با اشاره به وظيفه سنگين و رسالت خطير روابط عمومي ها اظهار كرد: روابط عمومي ها يك ابزار قوي اجتماعي و شغلي تخصصي است و روابط عمومي بايد جامعه شناس و هنرمند باشد و انتظارات و اهداف راهبردي دانشگاه را پيش ببرد.

وي افزود: متأسفانه دانشگاه هاي ما امروز آنقدر مسائل و مشكلات دارند كه روابط عمومي ها را اغلب درگير مسائل روزمرگي كرده است و با اينكه از نورافكني براي چشم انداز و اهداف راهبردي دانشگاه غافل نيستند ولي آن ها را از توجه به اين اهداف بازداشته است.

رئيس دانشگاه بناب همچنين با بيان اينكه دانشگاه هاي ما از رنكينگ لازم در دانشگاه هاي نظام جمهوري اسلامي برخوردار نيستند؛ تصريح كرد: دانشگاه هاي ما با دانشگاه هاي نسل سوم فاصله دارند و اين وظيفه روابط عمومي هاست كه دانشگاه را به اين سمت جامعه سوق دهند.

عباسيان با تأكيد بر اينكه روابط عمومي ها بايد از گوشت قرباني شدن دانشگاه ها جلوگيري كنند، افزود: دانشگاه هاي ما بايد از تأثيرپذيري منفي از فرهنگ جامعه فاصله بگيرند.

وي اذعان كرد: با صرف اعتبارات لازم براي دانشگاه هاي نوپا به آن ها توجه ويژه مي شود ولي در مقابل در اين دانشگاه ها آنچنان پيشرفتي را شاهد نيستيم.

اين استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود بيان كرد: نبايد بگذاريد سازمان ها و مجموعه هاي بيرون دانشگاه نظرات سوء خود را به دانشگاه ها تبيين كنند.

عباسيان تأكيد كرد: دانشگاهي اثربخش است كه بتواند مشكلات جامعه را حل كند و ميزان وابستگي به مجموعه هاي بيرون دانشگاهي را به حداقل برساند و سعي كند اثربخشي خود را در جامعه افزايش دهد.

وي همچنين با اشاره به راه اندازي مجمع خيران دانشگاه ساز و اينكه در برنامه ششم توسعه جلب كمك از خيران پيش بيني شده است؛ افزود: روابط عمومي هاي دانشگاه ها بايد با فرهنگ سازي و افكارسنجي در راستاي تحقق اين موضوع قدم بردارند.

اين گزارش مي افزايد، مدير روابط عمومي دانشگاه بناب نيز در اين گردهمايي طي سخناني اهداف اين نشست را تبيين ساز و كارهاي مناسب و تبادل اطلاعات بين دانشگاه هاي منطقه و نيز برگزاري كارگاه آموزشي براي روابط عمومي ها اعلام كرد.

مجتبي فتحي زاده بررسي وضعيت موجود در بدنه روابط عمومي ها و دست يابي به راهكارهاي لازم براي تحول و بهسازي توان علمي و تخصصي روابط عمومي ها در قالب برگزاري كارگاه هاي آموزشي و بررسي راهكارهاي هم افزايي را از ديگر اهداف اين نشست برشمرد.

گفتني است، دانشگاه بناب داراي ۲۶ رشته تحصيلي در مقاطع مختلف كارشناسي، ارشد و دكترا بوده و حدود دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصيل و فراگيري علم و دانش هستند.

همچنين در سند چشم انداز پنج ساله براي دانشگاه بناب شش دانشكده پيش بيني شده است و برآورد جمعيت دانشگاه بناب حدود ۶ هزار دانشجو خواهد بود.
مهر