شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راهكارهاي كسب سود بيشتر
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:36 کد خبر:30489
هنگامي كه صاحب كسب و كاري هستيد، سود پادشاه است. به همين خاطر شناسايي مواردي كه منجر به افزايش آن مي شود، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. يك قانون كلي در مورد موفقيت مالي در كسب و كار اين است كه شما نمي توانيد به طور مستقيم سودتان را افزايش دهيد و فقط به طور غير مستقيم امكان اين عمل وجود دارد.

 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، هنگامي كه صاحب كسب و كاري هستيد، سود پادشاه است. به همين خاطر شناسايي مواردي كه منجر به افزايش آن مي شود، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. يك قانون كلي در مورد موفقيت مالي در كسب و كار اين است كه شما نمي توانيد به طور مستقيم سودتان را افزايش دهيد و فقط به طور غير مستقيم امكان اين عمل وجود دارد.

تنها كاري كه براي افزايش سود از دست شما برمي آيد اين است كه متغيرهايي را كه تعيين كننده ميزان سوددهي شركت تان هستند، بهبود ببخشيد. در ادامه به معرفي اين متغيرها مي پردازيم.

1- افزايش بازديد كننده

روش و فرآيندي است كه به كار مي بريد تا خريداران احتمالي تان را به محصولات تان علاقه مند كنيد. اگر از هر 10 خريدار احتمالي كه وارد شركت يا فروشگاه شما مي شوند، پنج نفرشان محصولات شما را خريداري مي كنند، مي توانيد با افزايش تعداد اين افراد پول بيشتري به دست بياوريد مثلاً اگر بتوانيد 10 نفر را به 15 نفر افزايش بدهيد، سود شركت شما 50درصد افزايش خواهد يافت.

2- تعداد معاملات

يعني تعداد موارد فروش تان به هر مشتري كه موفق به انجام آن شده ايد. وقتي تعداد معاملات فروش تان 10درصد افزايش پيدا كند، ميزان فروش و سودتان نيز به همين ميزان افزايش پيدا خواهد كرد. چه كارهايي مي توانيد انجام دهيد تا اينكه مشتري را ترغيب كنيد از شما بيشتر خريد كند و همچنين  تعداد دفعات آن را افزايش دهد؟

3- ميزان فروش

يعني ميزان فروش محصولات تان در هر معامله و سودي كه در هر معامله به دست مي آيد. شما بايد دائما در جست وجوي راه هايي باشيد كه مشتريان تان كالاهاي بيشتري را از شما خريداري كنند به طوري كه هر بار ميزان خريدشان افزايش پيدا كند.

4- سود ناخالصي كه از هر فروش به دست مي آيد

وقتي قيمت تمام شده كالا و خدمات فروش رفته را از قيمت فروش كم كنيم، آنچه باقي مي ماند سود ناخالص است. بايد دائما در پي اين باشيد كه راه هايي پيدا كنيد تا قيمت را افزايش بدهيد يا بدون پايين آوردن كيفيت، قيمت تمام شده كالا و خدمات تان را كاهش دهيد. با اين كار مي توانيد سود حاصل از هر فروش را افزايش دهيد. اگر هزينه تمام شده كالا و خدمات تان را ثابت نگه داريد، هر دلار افزايش قيمت، مستقيما به عنوان سود شركت تان به حساب خواهد آمد. اگر ميزان فروش و درآمدتان را ثابت نگه داريد، هر دلار كاهش در هزينه هاي تان مستقيما به عنوان سود خالص شركت تان به حساب خواهد آمد.

5- هزينه هاي بازاريابي

يعني مقدار پولي كه بايد هزينه كنيد تا براي محصولات و خدمات تان مشتري به دست آوريد. بايد دائماً در پي يافتن روش هايي نو و خلاقانه باشيد تا بازاريابي تان را بهبود بخشيد، بدين ترتيب براي به دست آوردن مشتري، هزينه كمتري خواهيد كرد و سود شركت تان به ميزان قابل توجهي افزايش خواهد يافت.

6- كارها و خدمات پر هزينه را حذف كنيد

بسياري از شركت ها وارد يك مسير يكنواخت و هميشگي مي شوند كه خدمات پر هزينه را به مشتريان عرضه مي كنند، البته آنها مي توانند بدون اينكه رضايتمندي مشتريان شان را از دست بدهند، اين خدمات را متوقف كنند. به خدمات جزئي كه به مشتريان تان ارائه مي كنيد، نگاهي بيندازيد. موردي هست كه بتوانيد كاهش دهيد يا به طور كلي قطع كنيد؟

7- نقطه اي را كه در آن درآمد و هزينه ها برابر مي شود، پايين بياوريد

يعني تعداد اقلامي را كه بايد هر ماه به فروش برسانيد تا درآمد و هزينه هاي تان برابر شود يا شركت شروع به سود دهي كند، بايد تا جايي كه ممكن است كاهش پيدا كند. شما مي توانيد با استفاده از اين عامل  (break-even point) كارايي و تأثير تبليغات تان و هزينه هاي ديگري را كه براي افزايش سوددهي شركت تان متحمل مي شويد، ارزيابي كنيد. هر هزينه اي كه صورت مي گيرد تا سودتان افزايش پيدا كند، بايد يك سرمايه گذاري تلقي شود و بايد انتظار داشته باشيد كه ميزان برگشتي اين سرمايه گذاري از هزينه اي كه صورت گرفته، بيشتر باشد.

توصيه هاي حرفه اي از مديران موفق

- در بسياري از شرايط، مي توانيد بدون اينكه مخالفت و مقاومتي در بازار فروش تان وجود داشته باشد، قيمت هاي تان را به ميزان 5 تا 10 درصد افزايش دهيد. اگر كالا و خدمات شما از كيفيت بالايي برخوردارند و فروشندگان تان هم افرادي هستند كه رفتار خوبي با مشتري دارند و آماده ارائه خدمات به مشتري هستند، افزايش جزئي در قيمت تمام شده كالاهاي تان، باعث از دست دادن مشتريان تان نخواهد شد.

- فراموش نكنيد زماني كه به طور مستمر در حال پيشرفت و بهبود موارد فوق در كسب و كارتان باشيد، مي توانيد پول بيشتري به دست بياوريد، سود شركت تان را افزايش دهيد و موفقيت هاي مالي تان را در آينده رقم بزنيد.

 

منبع: فرصت امروز