شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : موشن گرافيك، ابزاري در خدمت تبليغات مدرن
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:25 کد خبر:30486
همان طور كه از اسم اين مديا مشخص است، موشن گرافيك يعني گرافيك ها و طراحي هاي متحرك. موشن گرافيك در واقع علم تلفيق ماهرانه صدا و تصوير گرافيكي است كه در نهايت به ويدئوهاي بسيار جذاب و ديدني ختم مي شود كه اين ويدئوها عمدتا مقاصد تبليغاتي دارند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، همان طور كه از اسم اين مديا مشخص است،  موشن گرافيك يعني گرافيك ها و طراحي هاي متحرك. موشن گرافيك در واقع علم تلفيق ماهرانه صدا و تصوير گرافيكي است كه در نهايت به ويدئوهاي بسيار جذاب و ديدني ختم مي شود كه اين ويدئوها عمدتا مقاصد تبليغاتي دارند.

موشن گرافيك ها بهتر است در زماني بين 40 تا 50 ثانيه مفهوم خود را به مخاطب القا كنند زيرا طولاني بودن آنها باعث خسته شدن بيننده خواهد شد. همچنين بايد در نظر داشت كه مزيت استفاده از اين نوع ويدئوها در واقع صرف هزينه هاي بسيار پايين نسبت به ساخت تيزر هاي رئال است.

اين نوع ويدئوها پيام هاي تبليغاتي متعددي را در مدت زمان كوتاهي به مخاطب مي  رسانند.

هدف از به وجود آمدن اين نوع مديا اساسا ارائه آمار، ارقام و اطلاعات در يك زمان كوتاه بوده است و همان طور كه عرض كردم در حال حاضر عمده موشن گرافيك هايي كه در دنيا ساخته مي شوند، اهداف تبليغاتي را دنبال مي كنند.

مدياي موشن گرافيك محدوديتي در پرداختن به موضوعات متفاوت ندارد و مي تواند انواع مختلفي از موضوعات را دربر گيرد.

در كشور ايران از موشن گرافيك بيشتر به جهت تبليغات كالا و خدمات استفاده مي شود و استفاده از اين مديا براي ارائه آمار و اطلاعات چندان مرسوم نيست در حالي كه همان طور كه گفته شد اين مديا بيشتر براي ارائه آمار و اطلاعات در يك زمان محدود است. البته بايد در نظر داشت اين اتفاق چندان هم ناخوشايند نيست زيرا با ادامه اين روند هر روزه شاهد گسترش علاقه مندي ها و رشد كسب و كارهايي در اين حوزه هستيم.

موشن گرافيك با پايين بودن هزينه براي ساخت ويدئوها نسبت به توليد ويدئوهاي رئال يا حتي انيميشن ها به لحاظ اقتصادي بسيار به صرفه تر بوده،  تا جايي كه اين مزيت بزرگ ترين و پررنگ ترين نقطه قوت اين مديا محسوب مي شود. در كشور ما نيز تب استفاده از اين نوع ويدئوها داغ شده است و روز به روز هم به طرفداران اين مديا افزوده مي شود.

ويدئوهاي موشن گرافيك به دليل رنگ و لعاب و زمان كوتاهي كه براي انتشار آنها لازم است،  شديدا مناسب شبكه هاي اجتماعي هستند.

نكته اي كه حائز اهميت است، ارتباط خوب كاربران اين فضا با سبك محتواي توليد شده توسط اين نوع مديا است. گفتني است محتوايي كه به صورت موشن گرافيك در شبكه هاي اجتماعي پربازديد منتشر مي شود تا مدت ها در ذهن مخاطب باقي خواهد ماند.  

اين رسانه حدودا از دو سال گذشته با افزايش شناخت مردم و كسب و كارها نسبت به اين نوع محتوا با استقبال خوبي مواجه شد و با شيب فزاينده اي كه در پيش گرفته قطعا مي تواند جايگزين ساير رسانه ها در توليد محتوا شود.

طوري كه از سه سال گذشته تا به امروز تعداد شركت هايي كه در زمينه ساخت موشن گرافيك فعال هستند حدودا 10 برابر شده است. رسالت ما در متاكمپ توليد محتواي ارزشمند و انتشار آن در فضاهاي آنلاين، با هدف معرفي خدمات و محصولات كسب و كارهاي مختلف است؛ امري كه اصطلاحا تحت عنوان كانتنت ماركتينگ يا بازاريابي محتوايي شناخته مي شود.

 از جايي كه ارزشمند ترين نوع توليد محتوا ويدئو بوده و ارزشمند ترين نوع ويدئو هم موشن گرافيك محسوب مي شود در متاكمپ، به عنوان معدود شركت هاي پيشگام توليد اين نوع محتواها تلاش كرده ايم گستره انواع توليدات و سرويس هاي خود را افزايش دهيم؛ به گونه اي كه در حال حاضر بيشترين سفارشاتي كه به متاكمپ سپرده مي شود مربوط به ساخت ويدئوهاي موشن گرافيك است.

در متاكمپ كارشناسان برجسته و باتجربه اي در زمينه ساخت موشن گرافيك با احترام به سليقه مخاطب در حال فعاليت هستند كه اين كارشناسان كار خود را با توليد محتواي با كيفيت،  ايده پردازي و نوشتن يك سناريوي تاثيرگذار تا تصوير سازي و استفاده از گويندگان حرفه اي دنبال مي كنند.

 

منبع: فرصت امروز