شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فيروزآبادي: فيلترينگ فعاليت ۲۰۰هزار كسب‌وكار را مختل كرد
دوشنبه، 26 تیر 1396 - 09:21 کد خبر:30483
دبير شوراي عالي فضاي مجازي با انتقاد از سياست فيلترينگ براي كسب و كارها گفت: موضوع فيلترينگ كسب و كارهاي نوپا در هفته گذشته باعث اختلال در فعاليت ۲۰۰ هزار كسب‌وكار طي مدت پنج روز شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، دبير شوراي عالي فضاي مجازي با انتقاد از سياست فيلترينگ براي كسب و كارها گفت: موضوع فيلترينگ كسب و كارهاي نوپا در هفته گذشته باعث اختلال در فعاليت ۲۰۰ هزار كسب‌وكار طي مدت پنج روز شد. ابوالحسن فيروزآبادي در مراسم افتتاحيه پروژه‌هاي مرتبط با فاز سوم شبكه ملي اطلاعات از سوي اپراتور رايتل با تاكيد بر اينكه بايد راه براي فعاليت كسب و كارهاي اينترنتي باز باشد، گفت: دولت يازدهم تاكيد ويژه‌اي بر اهميت كسب و كارهاي حوزه فضاي مجازي دارد و توسعه اين كسب و كارها در دنيا نيز روز به روز شدت مي‌يابد.

 

وي افزود: اين در حالي است كه به دليل سياست‌هاي فيلترينگ، شاهد تعطيلي شركت‌هاي حوزه كسب و كارهاي مالي (فين‌تك) بوديم. هفته گذشته و طي پنج روز، ۲۰۰ هزار كسب‌وكار به دليل اين مشكلات در فعاليت خود با اختلال مواجه شدند. دبير شوراي عالي فضاي مجازي تصريح كرد: اين در حالي است كه فناوري اطلاعات و ارتباطات هم‌اكنون نقش حكمراني در اقتصاد بسياري از كشورها دارد و به جرأت مي‌توان گفت مردمي‌ترين اقدام صورت گرفته در توسعه كشور، به توسعه شبكه ارتباطات و پهن‌باند برمي‌گردد. فيروزآبادي با بيان اينكه در توسعه زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، دولت سرمايه‌گذاري نكرد، افزود: اين مردم هستند كه براي اين شبكه هزينه مي‌پردازند و در سرمايه‌گذاري اپراتورها شريك هستند. وي ادامه داد: هم‌اكنون ۴۸ ميليون گوشي موبايل در دست مردم است و ميزان مصرف ماهانه مشتركان اينترنت پرسرعت ثابت، ۸گيگابايت و ميزان مصرف اينترنت موبايل مشتركان 3 گيگابايت در ماه ارزيابي مي‌شود. دبير شوراي عالي فضاي مجازي گفت: اين رقم در آمريكا ۲۳ گيگابايت و در اروپا ۱۱ گيگابايت است و از اين حيث ما با كشورهاي توسعه‌يافته فاصله داريم. فيروزآبادي با اشاره به اينكه خلأ زيادي در فضاي مجازي وجود دارد، گفت: در متوازن شدن بازار فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد فعاليت خود را افزايش دهيم. وي از وزارت ارتباطات خواست تا خلأ توزيع محتوا و نرم‌افزارهاي كاربردي اساسي را كه از الزامات شبكه ملي اطلاعات است، رفع كند.

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد - شماره 4095