شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درآمد تبليغاتي آمريكا در ماه مي افزايش يافت، ديجيتال تا 16 درصد
یکشنبه، 18 تیر 1396 - 11:18 کد خبر:30159
بر خلاف كاهش نسبي هزينه هاي تبليغاتي ايالات متحده در ماه آوريل، ماه مي با افزايش 7 درصدي نسبت به همين در سال 2016 روبه رو بود.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بر خلاف كاهش نسبي هزينه هاي تبليغاتي ايالات متحده در ماه آوريل، ماه مي با افزايش 7 درصدي نسبت به همين در سال 2016 روبه رو بود.


بر اساس گزارش گروه بين الملل شارا، Standard Media Index، رسانه هاي ديجيتال به افزايش درصد سود دو رقمي خود يعني 16 درصد رسيدند. بزرگ ترين دستاوردها در اينجا مربوط به رسانه هاي اجتماعي با 59 درصد افزايش؛ شبكه هاي تبليغاتي تلفن همراه با 20 درصد افزايش، جستجو با 18 درصد افزايش و تبليغات محتوايي با 15 درصد افزايش، بود.


درآمد كل تلويزيون در اين ماه 7 درصد افزايش داشته است. تلويزيون ملي افزايش 2 درصدي نشان مي دهد – كه در آن برادكست تا 1 درصد و كابلي تا 2 درصد افزايش داشته است. خريد از طريق تبليغات تلويزيوني با افزايش 21 درصدي و syndication با افزايش 12 درصدي رو به رو بوده اند. كسب و كار تبليغات ديجيتال شبكه هاي تلويزيوني نيز رشد 15 درصدي داشته است.


ساير رسانه ها ضعف نشان دادند: مجلات كاهش 21 درصدي؛ روزنامه ها كاهش 23 درصدي؛ راديو بدون تغيير و رسانه هاي خارج از منزل افت 5 درصدي را نشان دادند.
افزاش درآمد كلي 7 درصدي ماه مي، به طور چشمگيري نسبت به ماه قبل (يعني آوريل كه يك كاهش 1 درصدي در ميزان درآمد تبليغاتي كلي امريكا، كاهش 3 درصدي در بحث رسانه هاي ديجيتال و بدون تغيير ماندن كل درآمد تبليغات تلويزيوني، را شاهد بوديم) بهبود يافته است.


با بررسي برنامه هاي تلويزيوني خاص در ماه مي، متوجه خاوهيم شد كه تبليغات در برنامه هاي ورزشي در شبكه هاي ملي كاهش 5 درصدي (به دليل كمتر شدن بازي هاي NBA و NHL) و پخش برنامه هاي منظم سرگرمي كاهش 4 درصدي داشته است.


براي ماه مي در بحث برنامه هاي منظم، CBS به طور كلي كاهش 1 درصدي، NBC كاهش 4 درصدي، ABC كاهش 6 درصدي ، و Fox كاهش 8 درصدي نشان داد.


شبكه هاي خبري كابلي همچنان سود بالاي خود را به دست مي آورند - تا 16.9 درصد در مجموع درآمد تبليغاتي براي ماه مذكور. MSNBC قوي ترين نتايج را به دست آورد - 43 درصد افزايش. كانال فاكس نيوز رشد 14 درصدي؛ و سي ان ان، رشد 12 درصدي نشان داد.


SMI (HGTV) رشد 16 درصدي داشت، در حالي كه Food Network افزايش 15 درصدي، E! افزايش 15 درصدي و Discovery افزايش 12 درصدي نشان دادند.


يكي ديگر از شبكه هاي برنده در ماه مي Telemundo بود كه 17 درصد رشد را نشان داد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)