شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مسئول كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات تاكيد كرد: نقش آفريني رسانه ها در انتخابات با ترويج قانونمداري و اخلاق گرائي
چهارشنبه، 20 اردیبهشت 1396 - 13:32 کد خبر:29424
مصطفي عرب مدير كل روابط عمومي و مسئول كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني استانداري، گفت: رسالت مهم رسانه ها در انتخابات، ترويج گفتمان قانون مداري و اخلاق گرائي و ترغيب مردم براي حضوري پرشور در انتخابات با حفظ اخلاق رسانه اي و همچنين آبرو و حريم اشخاص است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، مصطفي عرب مسئول كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان با اشاره به نقش پر اهميت رسانه ها در امر اطلاع رساني انتخابات، اظهار كرد: كليه عوامل و دست اندركاران رسانه ها از جمله رسانه هاي نوين؛ همچون شبكه هاي پيام رسان موبايلي، مي بايست با پاسداشت حرمت اخلاق و قانون تمامي تلاش خود را بكار گيرند تا روند اطلاع رساني انتخابات به صورت حرفه اي دنبال و از انتشار مطالب خارج از چارچوب اطلاع رساني سازنده، اجتناب شود.

مسئول كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان گفت: مطابق ماده 68 قانون انتخابات رياست جمهوري، انجام هر گونه فعاليت تبليغاتي و همچنين استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شركت‌هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي (‌به هر مقدار) استفاده مي‌كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور ممنوع اعلام شده است.

وي ادامه داد: بر اين اساس مؤسسات مطبوعاتي، روزنامه ها و خبرگزاري هاي مشمول اين ممنوعيت با اطلاعيه اي از سوي اداره كل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معرفي شده اند  كه اطلاعيه مذكور در كانال تلگرامي استانداري مركزي به آدرس https://t.me/ostan_mr_ir و پايگاه اطلاع رساني استانداري به آدرس http://ostan-mr.ir/ قابل مشاهده است.

مسئول كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات استان با بيان اينكه رسانه ها بايد از جانبداري يا تخريب نامزدهاي انتخابات اجتناب كنند، گفت:  فعاليت انتخاباتي رسانه ها مورد رصد ستاد انتخابات استان قرار خواهد گرفت لذا  اجراي  قانون از سوي رسانه ها امري لازم و ضروري است كه بايد آن را سرلوحه كار خود قرار دهند.

مسئول كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان گفت:  فراهم سازي شرايط براي حضور و مشاركت حداكثري مردم در انتخابات از وظايف اصلي كميته ي اطلاع رساني ستاد انتخابات استان است كه مشاركت و همكاري  دستگاه هاي اجرايي در اين زمينه نقش مهمي ايفا مي كند.

مصطفي عرب ايجاد شور و نشاط انتخاباتي را در افزايش مشاركت مردم در انتخابات موثر دانست وگفت: دستگاه هاي اجرائي استان مي توانند با بهره گيري از بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري درخصوص انتخابات  با نصب بنر و ... در سطح شهر در راستاي ايجاد شور و نشاط انتخاباتي اقدام نمايند.

مسئول كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان بر فضا سازي شهري براي برگزاري انتخابات پيش رو تاكيد كرد و افزود: براي پيشگيري از آلودگي و ناهنجاريهاي بصري در محيط شهري، بايد جايگاه هاي مناسب براي نصب اقلام تبليغاتي نامزدها (طبق چارچوب پيش بيني شده در دستور العمل تبليغات انتخابات شوراها ) به تعداد متناسب با حجم فعاليت هاي تبليغاتي هر شهر و روستا از سوي شهرداري ها و دهياري ها تدارك و نصب شود.

مصطفي عرب با تاكيد بر بهره گيري از  فناوري هاي نوين ارتباطي در امر تبليغات نامزدهاي پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، گفت: نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي با اين اقدام  مي توانند در جهت حفظ محيط زيست ، جلوگيري از اسراف و هزينه هاي تبليغاتي و همچنين جلوگيري از ايجاد آشفتگي در محيط شهري گام مهمي بردارند.

وي گفت: نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي بايد از تبليغات خارج از قانون پرهيز كنند چرا كه با متخلفان برابر قانون  برخورد مي شود.

مدير كل روابط عمومي استانداري ابراز كرد: نامزد هاي انتخاباتي بايد با مراجعه به سامانه بيتاك به آدرس http://bitaak.ir و استفاده از راهنماي مربوطه، در چارچوب قوانين و مقررات و بر طبق دستورالعمل فعاليت‌هاي تبليغاتي انتخابات در فضاي مجازي  نسبت به اعلام رسانه هاي تبليغاتي خود اقدام كنند.

وي افزود: هرگونه تبليغات در فضاي مجازي از طريق نامزدهاي انتخاباتي تنها پس از ثبت و اعلام رسانه هاي تبليغاتي آنها در اين سامانه و با رعايت چارچوب هاي اعلامي مجاز است و همچنين هيچ يك از انتشار دهندگان نيز خارج از ضوابط اعلام شده و بدون ثبت چارچوب تبليغي توافقي با نامزدها در سامانه بيتاك اجازه فعاليت انتخاباتي نخواهند داشت.

 مدير كل روابط عمومي استانداري گفت: تمهيدات لازم براي حضور خبرنگاران در سطح  شهرستانها، پوشش خبري مناسب از حضور پرشور مردم در انتخابات و همچنين حضور احتمالي در شعب اخذ راي و فرمانداريها انديشيده شده است و صدور كارت براي خبرنگاران با هماهنگي فرمانداري ها انجام خواهد شد.

 

منبع: استانداري مركزي