شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آشنايي با انواع تبليغات مدرن در عصر بازاريابي ديجيتال
دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 13:58 کد خبر:28805
. در عصر حاضر اينترنت به خودي خود امكان پوشش انواع تبليغات ويروسي، آگهي، رپورتاژ آگهي، محتواي وب‌سايت‌ها و … را فراهم كرده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تبليغات فرم پيچيده‌اي از ارتباطات تكامل يافته است كه با راه‌هاي مختلف پيام يك كسب و كار را به مصرف كننده منتقل مي‌كند. امروزه تبليغات مدرن راه‌هاي مختلفي را براي معرفي محصول در اختيار مسئولان تبليغات قرار داده است. در عصر حاضر اينترنت به خودي خود امكان پوشش انواع تبليغات ويروسي، آگهي، رپورتاژ آگهي، محتواي وب‌سايت‌ها و … را فراهم كرده است. در ادامه به معرفي انواع تبليغات مدرن كه كسب و كارها در عصر بازاريابي ديجيتال با آن‌ها سر و كار دارند مي‌پردازيم.


انواع تبليغات مدرن كه در عصر ديجيتال با آن‌ها مواجه مي‌شويم
تبليغات ديجيتال يا آنلاين
تمام تبليغاتي كه در اينترنت با آن مواجه مي‌شويم تحت عنوان تبليغات ديجيتال شناخته مي‌شوند كه از جمله تبليغات مدرن در عصر جديد هستند. از تبليغاتي كه حين بارگذاري صفحات سايت‌ها مي‌بينيم تا تبليغات بومي و محتواي تبليغاتي و تبليغات موجود در شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها همه و همه در گروه تبليغات ديجيتال يا آنلاين قرار مي‌گيرند. تبليغات آنلاين نيز مانند ساير روش‌هاي تبليغاتي راه پر فراز و نشيبي را پيموده است. اما با توجه به گسترش استفاده از اينترنت يكي از قدرتمندترين روش‌هاي تبليغاتي در عصر اطلاعات است.

تبليغات موبايلي
شايد بتوان گفت كه تبليغات موبايلي نسبت به ساير روش‌هاي تبليغات مدرن جديدتر باشد. تركيب رسانه‌هاي مختلف براي ايجاد تبليغات براي گوشي‌هايي كه به اينترنت متصل مي‌شوند جذابيت خاصي به تبليغات موبايلي بخشيده است. البته لازم به ذكر است كه از رسانه‌هاي اجتماعي نيز براي تبليغات موبايلي استفاده مي‌شود. اما متاسفانه مخاطبان اين نوع تبليغات حس خوبي نسبت به آن ندارند و آن را مخل آرامش و فريبنده مي‌دانند.


تبليغات چاپي
با روي كار آمدن روش‌هاي تبليغات مدرن مانند تبليغات ديجيتال اهميت و نقش تبليغات چاپي رنگ باخته است. اما طراحي خلاقانه و متفاوت تبليغات چاپي مي‌تواند براي مخاطبان عصر حاضر جذاب باشد. زيرا ملموس بودن تبليغات در عصر ديجيتال تجربه‌ي دل‌انگيزي است كه احساسات مشتريان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در حالت كلي تبليغات چاپي به سه گروه تقسيم مي‌شود:

تبليغات دوره‌اي
تبليغات دوره‌اي در حقيقت تبليغات چاپي است كه در مجلات و روزنامه‌ها، با فواصل زماني مشخص چاپ مي‌شود. تبليغات روزنامه‌اي از گذشته تا هم اكنون يكي از روش‌هاي قدرتمند تبليغات است زيرا جامعه آماري بالايي را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

بروشورها و تبليغات كاغذي
بروشورها و ساير تبليغات كاغذي يكي از روش‌هاي تبليغاتي است كه مدتهاست مورد استفاده قرار مي‌گيرد. استفاده از ايده‌هاي خلاقانه و متفاوت در طراحي بروشور سبب جلب توجه مشتري مي‌شود. اين نكته را فراموش نكنيد كه ايده‌هاي خلاقانه كمك زيادي به ماندگاري نام يك برند در ذهن مشتري مي‌كند.

ايميل‌هاي تبليغاتي
هر چند تكنيك ايميل تبليغاتي روش چندان جديدي نيست. اما هنوز هم براي تبليغات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از آنجايي كه تبليغات چاپي هزينه بالايي داشته و سبب هدر رفتن كاغذ مي‌شود. روش تبليغات ايميلي مي‌تواند جايگزين خوبي براي آن باشد. اما با توجه به اين كه دريافت ايميل‌هاي ناخواسته سبب آزار مشتري مي‌شود. بايد ايميل تبليغاتي با خلاقيت تمام و جذاب طراحي شود تا نرخ كليك بالايي داشته باشد. در حقيقت مي‌توان گفت اين روش تلفيقي از تبليغات سنتي و مدرن است كه براي پيشبرد استراتژي تبليغاتي سازمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


تبليغات چريكي
تبليغات و بازاريابي چريكي طي ۲۰ سال گذشته به يكي از روش‌هاي موثر و شناخته شده تبديل شده است. از اين رو جزو روش‌هاي تبليغات مدرن محسوب مي‌شود. در تبليغات چريكي هدف جلب توجه بيننده و افزايش تعامل با مشتري است. استفاده از نوآوري و ايده‌هاي خلاقانه رمز موفقيت در تبليغات چريكي است. گسترش تبليغات چريكي معمولا از طريق بازاريابي دهان به دهان و رسانه‌هاي اجتماعي انجام مي‌شود.

تبليغات توزيعي يا پخشي
ابزارهاي ارتباط جمعي مثل راديو و تلويزيون بهترين راه براي تبليغات پخشي با جامعه آماري بالايي از مصرف‌كنندگان هستند. تبليغات پخشي طي چند سال گذشته با پيشرفت فناوري و پيدايش ضبط كننده ديجيتالي ويديو و تبليغات پرشي گسترش بيشتري يافته‌اند.


تبليغات محيطي
تبليغات محيطي يكي از اثربخش‌ترين روش‌هاي تبليغات است. بيلبوردهاي تبليغاتي، پوستر، فضاي اطراف ايستگاه‌هاي اتوبوس و تابلوهاي تبليغاتي ديجيتالي از جمله رايج‌ترين روش‌هاي تبليغات مدرن است كه همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستيم.

تبليغات خدمات عمومي
تبليغات خدمات عمومي بر خلاف تبليغات سنتي بيشتر از فروش بر روي آموزش و اطلاع رساني تمركز دارد. هر چند اين تبليغات بيشتر بر روي راديو و تلويزيون انجام مي‌شد اما امروزه به شكل تبليغات اينترنتي در آمده است و روز به روز گسترده‌تر مي‌شود.


تبليغات در كنار امتحان محصول
همه ما روزانه ممكن است با كيوسك‌هاي تبليغاتي كه با معرفي محصول ما را به امتحان كردن آن دعوت مي‌كنند مواجه شويم. همانگونه كه مي‌دانيد تجربه‌ي استفاده يا تست محصول بسيار اثر بخش‌تر از ديدن ويديوي تبليغاتي يا مطالعه آگهي است. افرادي كه با اين روش تبليغات به بازاريابي مي‌پردازند معمولا چارچوب مشخصي براي خود تعيين نمي‌كنند و مطابق با روحيات هر فرد با او ارتباط برقرار مي‌كنند. اين روش تبليغات مدرن در نمايشگاه‌هاي فروش محصول به كمك پخش ويديوهاي واقعي نيز انجام مي‌شود.


كمپين تبليغاتي
اجراي كمپين تبليغاتي يكي از محبوب‌ترين نوع تبليغات در عصر شبكه‌هاي اجتماعي است. زيرا محتواي توليد شده توسط كاربر سبب افزايش اثربخشي استراتژي بازاريابي مي‌شود. اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي مانند عكاسي، فيلم كوتاه و يا دل نوشته در رسانه‌هاي اجتماعي نقش بسيار موثري در شناخته شدن نام برند دارد.


نتيجه‌گيري
با توجه به آنچه كه تا كنون گفته شد روش‌هاي تبليغات سنتي جاي خود را به تبليغات مدرن داده است كه در آن از نوآوري و خلاقيت و فناوري براي جذب مشتري استفاده مي‌شود. هر چند بسياري از روش‌هاي تبليغات سنتي نيز هنوز پا بر جا هستند و تنها با اندكي تغيير در عصر مدرن امروز مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

منبع: www.ibazaryabi.com