شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديران با كاربرد ارتباط تصويري در حوزه روابط عمومي بيگانه هستند
شنبه، 10 فروردین 1392 - 11:22 کد خبر:2798

شارا- مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مديران با كاربرد ارتباط تصويري و هنر گرافيك در حوزه روابط عمومي و تبليغات بيگانه و كم اطلاع هستند.

مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مديران با كاربرد ارتباط تصويري و هنر گرافيك در حوزه روابط عمومي و تبليغات بيگانه و كم اطلاع هستند.

محسن زاده به خبرنگار ايلنا در بهارستان گفت: امروزه با گسترش دانش‌هاي نظري سازماني از يك سو و توسعه دانش بازاريابي و تبليغات از سوي ديگر، مديران و كارشناسان روابط عمومي سازمان‌، به استفاده از نتايج و دستاوردهاي دانش مديريت تبليغات درايفاي وظيفه خود به عنوان روابط عمومي سازمان درانتقال پيام سازماني به روش‌هاي تئوريزه شده علمي درجذابيت بخشي و اثربخشي به پيام‌ها درمخاطبان روي آورده‌اندكه اين رويكرد مثبت، موجب توسعه فضاي علمي ميان رشته‌اي «گرافيك سازماني» شده است و در دانشگاه‌هاي معتبر جهان نظر كارشناسان فضاي هنر و علم مديريت را به خود جلب كرده است.

مسئول روابط عمومي فرمانداري شهرستان بهارستان اظهارداشت: متأسفانه مديران با كاربرد ارتباط تصويري و هنر گرافيك در حوزه روابط عمومي و تبليغات بيگانه و كم اطلاع هستند و در صورت آشنايي با هنر تبليغات و بهره گيري از متخصصان ارتباط تصويري مي‌توانند نقش بسيارمهمي را در سياست‌ها واستراتژي‌هاي بازاريابي سازمان ها درارتباط با مشتريان، اصلاح و تغييرذهنيت مشتريان ايفا كنند.
مشاور فرماندار شهرستان بهارستان تصريح كرد: هر مديري نيازمند استفاده از هنر ارتباط تصويري مي باشد؛ چراكه براي انعكاس عملكرد مجموعه و اداره تحت امرش بايد از يك مدير روابط عمومي با قدرت بالاي تبليغات استفاده كند كه بتواند دستاوردها وخدمات اداره متبوعش را درقالب‌هاي مختلفِ اطلاع‌رساني، تبليغاتي و رسانه‌اي با زباني گويا و دربستري زيبا به مخاطبين ارائه دهد.
كارشناس ارتباط تصويري افزود: اشباع بازارها، تشديد رقابت، تغيير در سليقه‌ها و نيازهاي مشتريان، شركت‌هاي ايراني را با چالش‌هاي متعددي درفعاليتهاي بازرگاني وصنعتي مواجه كرده است و تنها برون رفت از اين چالش ها استفاده از تبليغات صحيح به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي بازاريابي و نقش آفريني در سياست‌ها و استراتژي‌هاي بازاريابي موسسه از قبيل ارتباط با مشتريان، معرفي محصولات جديد، اصلاح و تغيير ذهنيت مشتريان و مخاطبان نسبت به شركت و نشان تجاري آن است.
وي اضافه كرد: پايان نامه دانشجوئي ام نيز دررابطه با نتايج تحقيقات متعدد در زمينه‌ي استفاده از رسانه براي مديريت اذهان و افكار عمومي و انتقال پيام از طريق هنرارتباط تصويري بود كه با حضور رئيس مركز آموزش عالي علمي كاربردي جهاد دانشگاهي كرج حسين آبين و معاون ومدير گروه گرافيك مريم واقع طلب و راهنما كيوان آقاحسني مهابادي و جمعي ازاساتيد مدعو و دانشجويان برگزار شد.
محسن زاده ادامه داد: اين پايان نامه درسه فصل به كاربرد ارتباط تصويري در حوزه روابط عمومي پرداخته، به طوري كه ابتدا مفاهيم نظري ارتباط تبيين شده و انواع ارتباط و اجزاي آن به دقت بحث گرديده و درنهايت با تبيين انواع و سيستم ارتباط كلامي،غيركلامي و ارتباط تصويري به پايان رسيده است. درفصل دوم، با نگاهي كل به جزء و ساختار گرا، مفاهيم بازاريابي سپس تبليغات وآنگاه مفاهيم سواد بصري و رسانه‌اي و در نهايت نظريه‌هاي روابط عمومي مورد بحث قرار داده شده است و در فصل پاياني، به كاركردهاي عملي ارتباط تصويري در انتقال كاركردها و وظايف سازمان به عنوان وظيفه محوري روابط عمومي هر سازمان به تفصيل اشاره شده است و نمونه هايي عملي از اين اقدام عرضه گرديده است.