شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديرعامل گروه صنعتي دنياي اشانتيون: توجه به نياز مخاطب هنر اصلي روابط عمومي هاست
دوشنبه، 20 دی 1395 - 13:49 کد خبر:27591
پرسش مهم در اين جا اين است كه با محتواترين كاري كه در گسترش ارتقاي روابط عمومي انجام داده ايد چه بوده و انتخاب شما به عنوان روابط عمومي چيست؟

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  مديرعامل گروه صنعتي دنياي اشانتيون با اشاره به اينكه همه افراد جامعه ما با فلسفه عيدي و هديه آشنا هستند گفت: در روزگار قديم در ماه هاي آخر سال هميشه با پيدا كردن يك دسته پول نو همراه بود جهت عيدي سال نو و اين هديه با فوايد و بركت در زندگي مردم عجين شده بود.


حسين كاشاني نيا در سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران در هتل المپيك افزود: بطور مثال ما درماه هاي قبل از سال جديد به دنبال پاكت هاي زيبا و مقدار بي شماري از پول هاي نو براي دادن عيدي بوديم و اين تا به حال ادامه دارد در ايران هم تا همين سال هاي اخير بيشتر به جهت پس انداز و پشتوانه، پول را بهترين هديه مي دانستند، ولي با تغيير سليقه هاي مردم و پايين آمدن ارزش واحد ريال پيشنهاد در اين است كه با انتخاب يك كالاي سودمند و جديد در عين صرفه هزينه از اطرافيان تقدير و تشكر لازم انجام مي شود.


مدير يك شركت تبليغاتي و خدماتي ادامه داد: اين روزها تهيه هديه مناسبي كه مخاطبتان از ته دل دوست بدارد كار سختي است موضوع كارايي يك هديه خوب امر بسيار مهم و روانشناختي براي يك مدير متخصص در تهيه امور هدايا مي باشد.


كاشاني اظهار داشت: امروز بايد بيش از پيش علايق و نيازهاي دور از دسترس مخاطبين تان توجه كنيد زيرا تناسب زمان، فصل و مناسبت تهيه يك كادوي كاربردي را نبايد از نظر دور داشت.


وي خاطرنشان كرد: تا به حال از دست يك باغبان محلي يك نارنج خوش رنگ و خوشبو و زيبا را هديه گرفته ايد در آن زمان چه حسي را داشته ايد.


به گفته كاشاني نيا از تكرار خريد هديه آنچه با سليقه افراد سنجيده مي شود و در آن سايز و رنگ دخيل هستند پرهيز نماييد و اين در آقايان بيشتر به چشم مي خورد چون توانايي خريد در آنها كمي متفاوت تر است .


وي با اشاره به تاثير گذاري روابط عمومي خوب در جذب مخاطبان و برقراري ارتباط گسترده برآنچه نوآوري و كم اطلاعي از آن باعث عدم خريدشان تا به امروز براي شما شده براي ديگر افراد هم همين كم اطلاعي باعث عدم تهيه اش مي شود و اين موضوع مهمي است براي تهيه كادويي كه در نظر اول جلب توجه كند.


كاشاني نيا اظهار داشت: روابط عمومي هاي خوب و مشتري مدار مي توانند متوجه شوند كه مشتري واقعي ما كيست و وظيفه ما نسبت به آنها چيست؟


وي پرسش دوم را ماموريت واقعي سازمان ما چيست و مي خواهد در اين مسير به كجا برود ، مطرح كرد و گفت: طرح و نقشه امسال شما براي تاثير گذاري بيشتر روي مخاطبين تان چيست؟


كاشاني نيا تصريح كرد: پرسش مهم در اين جا اين است كه با محتواترين كاري كه در گسترش ارتقاي روابط عمومي انجام داده ايد چه بوده و انتخاب شما به عنوان روابط عمومي چيست؟
به گفته وي اغلب وقتي با نگاهي انتقادانه به خطاهاي رفتاري ديگران مي نگريم با انسان هاي غيرمنطقي و پراشتباهي مواجه مي شويم كه خيلي از ما در امور جاري زندگي شان موفق تر بوده و هستند چرا؟


مدير شركت تبليغاتي و خدماتي گفت: زماني كه خود را از رقباي ديگر متمايز مي كنيد، آن گاه مشتري نيز با شما همانند طلايي درخشان و كمياب رفتار مي كند ونه هوايي بي رنگ و بو كه همه جا به فراواني يافت مي شود. براي آن كه مانند طلا بدرخشيد، چاره اي نداريد جز آن كه خود را متمايز كنيد تا بدرخشيد.


كاشاني نيا گفت: بازار هميشه بزرگ تر از كسب و كارهاست زيرا در هر لحظه از زمان، صدها عامل گوناگون از درون و بيرون به بازار شكل مي دهند كه برآيندشان باعث مي شود، بازار به هر سويي حركت كند بايد در هر لخظه خود را با ضرب آهنگ بازار هماهنگ كنيد و هرگز فريب موفقيت هاي گذشته تان را نخوريد.


به گفته وي بازار اقيانوسي پرتلاطم است و به جاي آنكه در برابر موج هايش ايستادگي كنيد، بهتر است موج سواري بياموزيد تا هميشه بر قله ي امواج بايستيد.