شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بيانيه سيزدهمين كنفرانـس بين المللي روابط عمومي ايران
یکشنبه، 19 دی 1395 - 17:42 کد خبر:27544
برگزاري سيزدهمين كنفرانس روابط عمومي، با تجربه هاي طولاني و دست آوردهاي ارزشمند، كه حاصل همكاري و مشاركت وسيع استادان، محققان، مديران، كارگزاران و همه حاميان و شركت كنندگان در اين كنفرانس است، بيانگر ايمان، بصيرت، هوشياري، استقامت و توانمندي و تعهد تك تك اعضاي خانواده بزرگ روابط عمومي ها است كه همچنان بر تحقق عملي اخلاق اسلامي- ايراني، و خدمت خالصانه به مردم متعهد مي باشند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با توكل بر خداوند متعال و با الهام گرفتن از روح بلند شهيدان راه مداوم انقلاب اسلامي كه در تمام زمان ها يادشان معنويت و ايمان و ولايت را در جان جامعه زنده مي كند، با حضور و مشاركت صميمانه خانواده بزرگ روابط عمومي ها از تمام نقاط كشور را در سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» و در شرايطي برگزار مي كنيم كه بيش از پيش اهميت و ضرورت حضور جدي روابط عمومي ها براي پيشبرد اهداف عالي كشور براي همه دانشگاهيان، مسئولان،‌ مديران، كارگزاران و علاقمندان اين حوزه مهم ارتباطي روشن شده است.


برگزاري سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، با تجربه هاي طولاني و دست آوردهاي ارزشمند، كه حاصل همكاري و مشاركت وسيع استادان، محققان، مديران، كارگزاران و همه حاميان و شركت كنندگان در اين كنفرانس است، بيانگر ايمان، بصيرت، هوشياري، استقامت و توانمندي و تعهد تك تك اعضاي خانواده بزرگ روابط عمومي ها است كه همچنان بر تحقق عملي اخلاق حرفه‌اي است.


اكنون مي توان گفت با تدابير اتخاذ شده توسط كنفرانس و همه مشاركت كنندگان آن، دسترسي به اهداف عاليه در حوزه روابط عمومي ها بيش از گذشته امكان پذير شده و ناديده گرفتن اين ساختار مهم ارتباطي و مديريتي نه تنها امكان پذير نيست، بلكه بيش از گذشته بايد به آن اهميت مضاعف داد.


سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، با شعار «روابط عمومي دانش محور و مديريت محتوا» و با مشاركت و همكاري دانشگاه هاي مختلف، سازمان ها و نهادهاي مرتبط، استادان، پژوهشگران، مديران، كارگزاران و علاقه مندان به اين حوزه مهم ارتباطي، در شرايطي برگزار مي شود كه توجه به محتوا به ويژه در فضاي مجازي كه هم اكنون فضاي غالب فعاليت هاي ارتباطي به شمار مي آيد به مهمترين حوزه چالشي تبديل شده است كه نيازمند دقت و مديريت مناسب و دانش محور مي باشد.


ما شركت كنندگان در سيزدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، ضمن قدرشناسي از زحمات دست اندركاران برگزاري اين كنفرانس و تاكيد بر ضرورت ادامه كنفرانس هاي علمي و تخصصي با معيارهاي جهاني، اجراي كامل مفاد اين بيانيه كه زمينه ساز ارتقاء و اعتلاي روابط عمومي ايران مي باشد را خواستاريم:


(1) توجه عملي و عميق به رويكردهاي علمي و دانش محور در همه زمينه ها،‌ از جمله در حوزه روابط عمومي ها كه مسئوليت بزرگي در جهت همدلي و همفكري نهادها، سازمان ها و مديريت هاي كشور با جامعه را بر عهده دارند، نه تنها يك ضرورت به شمار مي آيد، بلكه يك مسئوليت اجتماعي و مردمي است كه بايد توسط همه علاقمندان به پيشرفت و توسعه هدفمند كشور مورد تاكيد قرار گيرد.


(2) گسترش استفاده از فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي، وضعيت جديدي در رابطه با محتواي ارتباطي ايجاد كرده است كه نيازمند بازنگري علمي، مديريت بهينه، سياست هاي مؤثر و برنامه ريزي هاي جامع دارد.


(3) حفظ و حمايت از زبان فارسي به عنوان هويت ملي و تاريخي با مديريت محتوا و توجه به معيارها و ارزش هاي فرهنگي در فضاي واقعي و فضاي مجازي از مهمترين مسئوليت هاي دست اندركاران حوزه هاي ارتباطي و رسانه اي است كه بايد در اين زمينه با تعهد و احساس مسئوليت به آن، توجه كافي داشته باشند.


(4) التزام به معيارهاي اخلاق حرفه‌اي براي برقراري و گسترش ارتباطات مبتني بر صداقت و برابري در همه سطوح مديريتي و تشكيلاتي سازمان هاي روابط عمومي در سطح كشور مورد تاكيد است.


(5) بكارگيري مناسب و هدفمند شبكه هاي اجتماعي همراه با مديريت محتوا بر اساس رويكردها و ديدگاههاي دانش محور و متكي بر اخلاق  براي ايجاد فضاي سالم ارتباطي، محتواي مفيد، ارتباطات مؤثر، اخلاق مدار و فرهنگ ساز يك ضرورت اجتماعي و يك برنامه اي آينده نگر است.


(6) تغيير نگاه از منفي به ايجابي نسبت به فضاي مجازي كه مي تواند با مديريت جهادي و آگاه نسبت به تشويق جامعه به توليد محتواي مناسب، مفيد، هدفمند، اخلاق محور و تاثيرگذار باشد، يك مسئوليت اجتماعي و ملي به شمار مي آيد.


(7) تقويت «سواد رسانه اي»‌ به ويژه در مورد محتواي فضاي مجازي و تقويت بنيه عمومي جامعه نسبت به فهم وضعيت كنوني ارتباطات و ضرورت همكاري همه آحاد جامعه در ايجاد فضاي سالم اخلاقي با تحليل هاي مداوم و كسب اطلاعات و تفكيك آنها يك ضرورت جدي به شمار مي آيد.