شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : يك پيشنهاد براي تقويت ارتباطات و اطلاع رساني،تبليغات و امور رسانه اي دولت
چهارشنبه، 26 آبان 1395 - 11:47 کد خبر:26893
اول بايد با اهل فن، بصورت شورايي مذاكره و در قالب يك كميسيون تخصصي يك اساسنامه و منشور و شرح وظايف و مقررات براي مسولين تهيه و تدوين تا جهت صدور قانوني مثل مصوبه و يا آيين نامه اي بصورت مقررات جديد وضع و آن را عملياتي نمود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اول بايد با اهل فن، بصورت شورايي مذاكره و در قالب يك كميسيون تخصصي يك اساسنامه و منشور و شرح وظايف و مقررات براي مسولين تهيه و تدوين تا جهت صدور قانوني مثل مصوبه و يا آيين نامه اي بصورت مقررات جديد وضع و آن را عملياتي نمود.


از جمله در اين آيين نامه: ساختار، وظايف و اختيارات شوراي ستادي و صف،توسعه ارتباطات،تبليغات و اطلاع رساني را با يك سياست و گفتمان واحد و با حق راي حتي آنان كه مشاورند دنبال كرد؛
۱- نمايندگان پنج منطقه كشور از مديران باسابقه از استانها چون مديركل روابط عمومي استانداري ها و يا اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي هراستان، با انتخاب استاندار بعنوان رييس شورا


۲-نمايندگاني ازدانشگاه در حوزه تخصصي ازجمله،تبليغات،انتشارات،خبر و اطلاع رساني،فضاي مجازي ،ارتباطات و سنجش افكار و....


۳- نمايندگاني از وزارتخانه ها و سازمانها
بصورت ثابت همانند، وزارت كشور حوزه اطلاع رساني و روابط عمومي دو نفر،دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت سه نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معاونت سينمايي،سمعي و بصري،انتشارات، و...چهارنفر و وزارتخانه و سازمان هاي ديگر بصورت اعضا هركدام يك نفر


۴- دعوت از رسانه ملي صدا وسيما هر كدام دو نفر


۵- نمايندگاني از مطبوعات و خبرگزاري ها حوزه سياسي،اجتماعي،اقتصادي و...هركدام يك نفر


۶-نمايندگاني ازتشكل و صنوف مرتبط هركدام يك نفر


۷-حضور نمايندگان تخصصي وزارت ارتباطات و فناوري ،حوزه ارتباطي و اطلاع رساني ازITC هركدام يك نفر


۹-تعيين مقررات جديد شرح وظايف +ساختار روابط عمومي هابانظرخواهي ازاهل فن بخصوص در شهرستانها


۱۰-مكانيزم جذب نيرو و جلوگيري از هر نوع نيروي غيرمتخصص


۱۱- منتفي شدن هر طرح و برنامه دولت ، مگر پيوست رسانه اي و تبليغي ضميمه باشد (به استثناي محرمانه)


۱۲-ساختار قانونمند براي بودجه و اعتبار


۱۳-آموزش حرفه اي هرسال و توسط رسانه ها و بخش خصوصي و اساتيددانشگاههاي موفق


۱۴-ايجادبانك اطلاعات علمي از افراد اين حرفه


۱۵- به روزشدن امكانات و تجهيزات


۱۶-نشست هاي منطقه اي مثل كارگروه هاي سابق


۱۷-تعيين متولي واحد و ارسال كليه عملكردها به دستگاه نظارتي و متولي


۱۸- سيستم ارزيابي عملكردهاي ستادي و صف تشويق و تنبيه اداري


۱۹-پژوهش و نظرسنجي


۲۰-پرهيز از روش هاي سنتي و منسوخ شده


۲۱- در بحث هاي بين المللي بدون نظرحوزه امورخارجه و بين الملل ادارات امور ابلاغ  و منتشرو... نشود


۲۲- همه نظرات برون از شورا بصورت مشورتي اخذ، و اين مهم و كاربردي است و هر شش ماه نقاط ضعف وقوت بررسي اقدامات وعملكردها ارزيابي وآسيب شناسي خواهد شد ولي،در نهايت تصميم گيري با افراد همسو يا همان اعضاي مجمع عمومي شورا و ياده نفر منتخب آنان خواهد بود


هزينه هاي شورا ازمحل اعضاي شورا بصورت ماهانه و ياسالانه پرداخت خواهد شد و محل تشكيل جلسات بصورت دوره اي و دبيرخانه به عهده رياست شورا خواهد بود.

و....
نتيجه:
با مجموعه كمتر از صد نفر به سي نفر و از سي نفر به ده نفر متخصص خاص موردقبول همگان خواهيم رسيد كه اين ده نفرنمايندگان آن صدنفرخواهند بود و براي تكميل و تصميم گيري و بهبود روش ها چون اعضاي اصلي براي دوسال انتخاب خواهند شد و نصف و بعلاوه يك، آرا در هر برنامه تصويب و لازم الاجرا خواهد بود تا تيم رسانه اي و تبليغي دولت در ستاد و استانها با يك ريتم و آهنگ منظم در خدمت تنوير افكارعمومي باشد.

يك فعال روابط عمومي