شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آيا رسانه هاي اجتماعي به برندينگ شما كمك مي كند؟
سه شنبه، 25 آبان 1395 - 12:21 کد خبر:26860
تصوري كه اكثر صاحبان كسب و كار نسبت به رسانه هاي اجتماعي دارند، مبني بر آن است كه با حضور در تمامي آنها به موفقيت بيشتري دست پيدا مي كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تصوري كه اكثر صاحبان كسب و كار نسبت به رسانه هاي اجتماعي دارند، مبني بر آن است كه با حضور در تمامي آنها به موفقيت بيشتري دست پيدا مي كنند. باور اكثريت اين است كه به علت رايگان بودن اين پلتفرم ها و حضور بيش از يك ميليارد كاربر فيس بوك، توييتر و لينكدين رسانه هاي اجتماعي مي تواند به برندينگ آنها كمك كند و حضور در اين رسانه ها، امكان ديده شدن برند و تبليغات آنها را سهولت مي بخشد.

نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه آيا اين يك ميليارد كاربر توجهي به برند شما مي كنند؟ البته خير!

بيشترين ايراد رسانه هاي اجتماعي، محدود كردن گسترش ارتباطات شما است زيرا جهت ارتباط بهتر و تاثيرگذار بايد گروه هدف خود را در آنجا مشخص كرده و آنها را به بخش هاي كوچك تري (براساس مولفه هاي مشخص) تقسيم كنيد. براي مثال تاثيرگذاران در گروه هاي هدف شما مي توانند به عنوان يك بخش ديده شوند زيرا آنها مي توانند محرك هاي خوبي براي جلب توجه مصرف كننده نهايي به شمار آيند.

آنها با كامنت ها و لايك هايي كه در صفحات و تبليغات شما درج مي كنند تمايلات مثبت يا منفي را در مصرف كننده نهايي ايجاد كرده و موجب رشد يا كاهش تصوير برند شما در ذهن مصرف كننده مي شوند. زيرا اكثر افراد تمايل به خواندن كامنت ها و اظهارنظرها درباره يك موضوع خاص را دارند، حتي اگر نويسنده آن كامنت را نشناسند!

حال با توجه به مطالب فوق، چگونه مي توانيد رسانه هاي اجتماعي را در جهت رشد تصوير برندتان به خدمت بگيريد؟

۱- اجتماعي رفتار كنيد

رفتار اجتماعي به معني ساختن يك ارتباط دو طرفه و مستقيم است. زماني كه مي گوييم من انساني اجتماعي هستم به اين معني نيست كه در فيس بوك و توييتر فعاليت مي كنم، بلكه به معني استفاده از رسانه ها در جهت ساخت ارتباط با ديگران است. اين ارتباطات به شما اين فرصت را مي دهد به مشتريان بالقوه دسترسي پيدا كرده و بتوانيد تعامل بهتري با آنها داشته باشيد.

2- مطابق با گروه هدف تان رفتار كنيد

جامعه امروزي بسيار درگيرتر از آن است كه زمان و تمايل داشته باشد هر آنچه را كه در رسانه ها منتشر مي شود مطالعه و بررسي كند. با توجه به انبوه مطالب و آگهي هايي كه روزانه در رسانه هاي اجتماعي منتشر مي شود، عكس ها و مطالب ارسالي شما مي تواند به عنوان نقطه كوري در رسانه هاي اجتماعي به حساب آيد مگر اينكه آنها را در جهت رفع دغدغه و متناسب با نياز گروه هدف تهيه كنيد.

3- به محتواي منتشر شده اهميت دهيد

هر چند رسانه هاي اجتماعي و مطالب منتشر شده در آن مي تواند تاثير زيادي در زندگي بسياري از مردم نداشته باشد، اما ارتباطات و مطالب شما در اين رسانه ها مي تواند به عنوان يك علامت مثبت در ضمير ناخودآگاه مخاطبان تان ثبت شود.

برندهايي كه تلاش مي كنند محتواي رسانه خود را نامتناسب با علايق و نياز مخاطبان شان تهيه كنند از فوايد اين ارتباطات بي بهره مي مانند. مخاطبان شما با توجه به اهداف شان اقدام به فالو كردن شما در رسانه ها مي كنند و كوچك ترين اشتباه مي تواند تصوير برند شما را در جامعه هدف تان مخدوش سازد.

4- هر مطلب ويروسي دوست داشتني نيست!

در سال هاي اخير شاهد رشد مطالب، عكس ها و فيلم هايي هستيم كه به صورت ويروسي گسترش پيدا مي كنند و اكثرا توصيه مي شود محتواي شما بايد موجب انتشار ويروسي شود. اما اصرار ورزيدن به تهيه و توليد اين محتوا هميشه كارساز نيست زيرا اكثر افراد دوست ندارند منبع اطلاعاتي خود را فاش كنند، در نتيجه از اشتراك گذاري و انتشار برخي مطالب خودداري مي كنند.

 

منبع: فرصت امروز