شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط‌عمومي‌ها در اطلاع‌رساني همانند نقش انبياء در ابلاغ رسالت است
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 16:05 کد خبر:26357
استكبار جهاني به دنبال اين هست كه الگوي عملي حكومت و انديشه اسلامي را حذف كند و روابط عمومي‌ها با كار اطلاع‌رساني و ارتباطات مي‌توانند اين نقشه را خنثي كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، شهردار مشهد گفت: نقش روابط‌عمومي‌ها در اطلاع‌رساني همانند نقش انبياء در ابلاغ رسالت است.
سيد صولت مرتضوي صبح امروز در بيست و هفتمين نشست مديران روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري كلانشهرهاي كشور كه در تالار شهداي شهرداري برگزار شد، با تشبيه نقش روابط‌عمومي‌ها در اطلاع‌رساني به نقش انبياء در ابلاغ رسالت، اظهار كرد: ضرورت دارد روابط عمومي‌ها در كلانشهرهاي كشور از امتيازات خوبي برخوردار باشند تا ضمن بهره‌مندي از آن‌ و توانمندي‌هايشان به اطلاع‌رساني دقيق، سريع و موثر بپردازند.
وي با اشاره به اينكه مردم من البطن الي الختم با خدمات شهرداري‌ها سروكار دارند، عنوان كرد: توانمندي‌هايي كه در روابط عمومي‌ شهرداري‌ها براي برقراري ارتباط با مردم وجود دارد ممتاز است. امكاناتي كه در اختيار اين بخش قرار دارد، بعضا به اندازه امكانات يك سازمان است و گاه يك وزارتخانه چنين امكاناتي را ندارد.

تقويت توانمندي روابط عمومي‌ها در ارتباط‌گيري با مردم ضروري است
شهردار مشهد با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه «كارها گرچه براي خدا انجام مي‌شود، اما بايد به اطلاع مردم رسانده شود»، گفت: ضرورت دارد روابط عمومي‌ها به تقويت هرچه بيشتر توانمندي‌هاي خود در ارتباط گيري با مردم بپردازند.
مرتضوي به ساختار حكومتي اسلام در دوران بعثت نبي مكرم اسلام و امامت اميرالمومنان علي(ع) اشاره كرد و افزود: بعد از پيامبر(ص) و امام علي(ع)، جامعه اسلامي دچار نوساناتي شد. حكومت‌ اسلامي تبديل به حكومت ملوك الطوايفي شد و حاكمان، مردم و سرزمين را مايملك خود مي‌دانستند.
وي خاطر نشان كرد: امام راحل(ره) آمد و سنت نبوي و حكومت علوي را احياء كرد. به طوري‌كه بسياري از تحليل‌گران و صاحبنظران بر اين باور بودند كه بعد از 1400 سال، ايده حكومت ديني و ولايت فقيه كه از سوي امام(ره) مطرح شد، طرحي نو در جغرافياي سياسي جهان در انداخته است.
شهردار مشهد به بروز تضادهاي متعدد بين انقلابيون با تفكر اسلامي و تفكر ليبراليستي اشاره كرد و ادامه داد: ليبرال‌ها معتقد بودند اصولگرايان و افراد حزب‌اللهي‌ نمي‌توانند مدل حكومتي مناسبي ارائه دهند اما ديديم كه امام (ره) ايده حكومت اسلامي را مطرح كرد و با سرعت مورد استقبال قرار گرفت.
 

همه وارث نظام و حكومت اسلامي هستيم
مرتضوي اضافه كرد: اين ايده توانست بين ملت‌هاي جهان جا باز كند و امروز همه ما به فضل الهي، نه در مقام تئوري كه در مقام عمل، وارث نظامي به نام جمهوري اسلامي هستيم. گرچه امام راحل(ره) بارها فرمودند اين تفكر نياز به مدل اتم و اكمل دارد.
وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد تنها مدل حكومتي كه مي‌تواند مبدا انسان را به معادش پيوند دهد، همين مدل است.
شهردار مشهد الگوي اين حكومت را در تضاد با نظام‌هاي ليبراليستي و ماركسيستي خواند و بيان كرد: لذا آنان بر آن شدند تا اين تفكر را محدود و قطع كنند. اما به رغم ناسازگاري‌ها و ناملايمات، شاهديم امروز هيچ معادله‌اي وجود ندارد كه بدون حضور موثر جمهوري اسلامي ايران قابل حل باشد. مانند نشست لوزان كه پيرامون موضوع سوريه تشكيل شده و حضور ايران در آن الزامي است.
مرتضوي عنوان كرد: تفكر ليبراليسم و استكبار جهاني با ابزارهاي مختلفي چون تهديد، جنگ، تحريم، معادل سازي و ... اجازه رشد تفكر حكومت اسلامي را نمي‌دهد و تلاش مي‌كند اسلام بدلي را به جاي اسلام حقيقي به دنيا معرفي كند.
وي تصريح كرد: البته با وجود گسترش خشونت در بين گروه‌هاي معادل سازي شده، آنان بازهم نتوانستند چهره اسلام را مخدوش كنند و گواه آن گرويدن افراد بسياري در اروپا و افريقا به دين اسلام است.

به جاي اثبات خود، به نفي ديگران مي‌پردازند
شهردار مشهد با اشاره به راه‌افتادن جنگ‌هاي نيابتي در سوريه، لبنان، يمن، بحرين و ...، گفت: استكبار جهاني به دنبال اين هست كه الگوي عملي حكومت و انديشه اسلامي را حذف كند و روابط عمومي‌ها با كار اطلاع‌رساني و ارتباطات مي‌توانند اين نقشه را خنثي كنند.
مرتضوي در پايان ضمن گلايه از محدود كردن شهرداري‌ها، گفت: شديدا به دنبال آن هستند كه شهرداري‌ها را محدود كنند. برخي از سياسيون مرتب به جان شهرداري‌ها افتاده‌اند و به جاي اثبات خود به نفي شهرداري‌ها مي‌پردازند.

 

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني شهرداري مشهد