شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 6 استراتژي موثر در بازاريابي آنلاين
یکشنبه، 25 مهر 1395 - 12:03 کد خبر:26301
با توجه به نقش گسترده تكنولوژي در فرآيند بازاريابي و تبليغات، به نظر مي رسد كه يك تغيير پارادايم در اين ميان رخ داده است. در همين ارتباط به نظر مي رسد كه اينترنت تاثير بسيار عميقي بر بازاريابي و تبليغات داشته و روي روش هاي مختلف بازاريابي و جذب مشتري از سوي كسب و كارها اثرگذار بوده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، با توجه به نقش گسترده تكنولوژي در فرآيند بازاريابي و تبليغات، به نظر مي رسد كه يك تغيير پارادايم در اين ميان رخ داده است. در همين ارتباط به نظر مي رسد كه اينترنت تاثير بسيار عميقي بر بازاريابي و تبليغات داشته و روي روش هاي مختلف بازاريابي و جذب مشتري از سوي كسب و كارها اثرگذار بوده است. به منظور بهره برداري از ظرفيت هاي پلتفرم هاي آنلاين موجود، كسب و كار شما نيازمند به كارگيري استراتژي هاي موثر است كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

بازاريابي محتوا

به منظور ارائه اطلاعاتي دقيق و مفصل درباره محصول و خدماتي كه به بازار عرضه مي كنيد، بهتر است به صورت آنلاين به توليد محتوا پرداخته و نيازهاي مشتريان خود را برطرف كنيد. به اين منظور شما نيازمند آن هستيد تا خود را در زمينه كاري تان همواره به روز نگه داشته و مطالب مفيد، موثر و سرشار از اطلاعات را توليد كرده و روي وب سايت يا وبلاگ خود قرار دهيد. استفاده از اين روش به شما كمك مي كند تا به مشتريان خود نزديك شده و با توليد مطالب و محتواي ارزشمند جايگاه خود و محصولات تان را در ميان مخاطبان و مشتريان تان افزايش دهيد.

اعتبار و حسن سابقه

در اغلب موارد مشتريان پيش از خريد از يك شركت يا برند تجاري، نقدهاي مربوط به سابقه و كيفيت محصولات آن را مورد بررسي قرار مي دهند بنابراين ضروري است كه در چارچوب برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي حضور در فضاي آنلاين و توليد محتوا، زمينه را براي انتشار نقدهاي مثبت از خدمات و كالاهايي كه به بازار عرضه مي كنيد فراهم كرده و خريداران احتمالي را براي تعامل با كسب وكار خود متقاعد كنيد.

در همين چارچوب اطمينان حاصل كنيد كه تعداد نقدهاي مثبت نسبت به نظرات منفي و خنثي بيشتر باشد تا مشتريان بيشتري جذب محصولات و خدمات تان شوند. با استفاده مناسب از ابزارهاي آنلاين، كسب وكار شما خواهد توانست اعتبار و حسن سابقه خود را حفظ كرده و از اين طريق مشتريان بيشتري را جذب كند.

ايجاد ليستي از ايميل مخاطبان

با توجه به رقابت بسيار شديدي كه در بازار وجود دارد، حفظ ارتباط با مخاطبان اقدامي هوشمندانه و البته ضروري به نظر مي رسد. حتي اگر اين مخاطبان هنوز به مشتري شما بدل نشده و خريدي نكرده اند، حفظ ارتباط با آنها مي تواند سبب تعامل شان با كسب و كار شما شود.

در چنين شرايطي شما بايد به صورت مداوم مخاطبان خود را از طرح هاي تشويقي و تخفيف هايي كه ارائه مي كنيد آگاه ساخته و تشويق به خريد كنيد. به منظور حفظ ارتباط خود با مخاطبان، امكان ثبت نام آنان را در وب سايت خود فراهم كرده و به صورت منظم خبرنامه هاي ايميلي تان را براي شان ارسال كنيد.

امكان خريد آنلاين را فراهم كنيد

امروزه هر كسب و كاري نيازمند راه اندازي يك پلتفرم آنلاين است چراكه اين روزها مشتريان محلي ترجيح مي دهند تا خريدهاي خود را از طريق وب سايت شما انجام دهند خصوصا كه تحويل كالاهاي خريداري شده به آنها در منزل صورت مي پذيرد و اين موضوع سبب استقبال بيشتر مشتريان شده و حمايت آنها از كسب و كار شما را در پي خواهد داشت.

تبليغات در فيس بوك

تبليغ در بزرگ ترين شبكه اجتماعي جهان بسيار مقرون به صرفه بوده و سفارش دهندگان آگهي هاي تجاري كنترل كاملي بر آگهي خود خواهند داشت. فيس بوك به شما اجازه مي دهد تا مخاطبان خود را براساس مكان، سليقه و علايق آنها انتخاب كرده و آگهي هاي تجاري تان را براي آنان ارسال كنيد. استفاده از شبكه هاي اجتماعي به شما اجازه مي دهند به جمعيت بسيار زيادي دسترسي داشته و آنان را مخاطب خود قرار دهيد.

استفاده از دانش MBA در فرآيند بازاريابي

MBA  به شما كمك مي كند تا دانش عميق و موثري از فعاليت هاي مربوط به بازاريابي آنلاين در اختيار داشته باشيد. استفاده از MBA به شما كمك مي كند تا درك صحيحي از نكات مربوط به بازاريابي ديجيتال داشته و به آساني اين نكات را مورد استفاده قرار دهيد.

بازاريابي آنلاين فرصت هاي بي شماري را در اختيار كسب و كارها قرار مي دهد. چنانچه روش بازاريابي آنلاين به شكل صحيح مورد استفاده قرار گيرد، شركت هاي تجاري قادر خواهند بود تا مشتريان جديدي را جذب كرده و بر ميزان فروش محصولات و خدمات خود بيفزايند.

 

منبع: فرصت امروز