شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درك چرخه عمر محتوا
دوشنبه، 28 مهر 1399 - 00:17 کد خبر:2625
مدل هاي قديمي "ايجاد"، "تاييد" و "انتشار" ديگر كارايي ندارند. حالا زمان آن است تا مردم با چيزي كه "چرخه جديد عمر محتوا"،  ناميده مي شود منطبق شوند كه مي توان آن را در چهار مرحله خلاصه كرد:



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در فضاي آنلاين امروز كه به سرعت در حال تغيير است، شركت ها نيازمند رويكرد جامع به بازاريابي آنلاين مي باشند. كساني كه اين كار را از طريق بازاريابي محتوا انجام مي دهند، نيازمند ارتباط با مخاطبان خود از طريق تعدادي از وب سايت ها و كانال هاي اجتماعي هستند - اما آنها بايد بدانند كه وقت خود را روي چه كسي سرمايه گذاري كنند، نحوه استفاده از آنها براي به دست آوردن يك مزيت رقابتي چيست؟


 فن آوري هاي جديد و كانال هاي جديد رسانه اي، با ايجاد چالش ها و استراتژي هاي جديد براي كسب و كار، از اين كه محتواي مناسب به مخاطبان مناسب در زمان مناسب مي رسد اطمينان حاصل مي كنند. مدل هاي قديمي "ايجاد"، "تاييد" و "انتشار" ديگر كارايي ندارند. حالا زمان آن است تا مردم با چيزي كه "چرخه جديد عمر محتوا"،  ناميده مي شود منطبق شوند كه مي توان آن را در چهار مرحله خلاصه كرد:


 1. اطمينان حاصل كنيد كه سيستم بازاريابي شما جامع است و به شما اجازه مي دهد تا با ذينفعان مختلف از طريق كانال هاي مختلف (وبلاگ ها، وب سايت ها، برنامه ها و رسانه هاي اجتماعي) ارتباط برقرار كنيد. اين امر توانايي نفوذ شما بر مصرف كننده را تحت تاثير قرار مي دهد.


 2. اجازه دهيد اعضاي بيشتري از سازمان تان در توليد محتوا مشاركت داشته باشند. اين امر فرصت هاي بيشتري براي برقراري ارتباط با مصرف كننده فراهم مي كند. هرچه تعداد كساني كه مشاركت مي كنند بيشتر باشد، شما قادر خواهيد بود محتواي بيشتري توليد كنيد.


 3. اطمينان حاصل كنيد كه مطالب شما بكر، فوري و به موقع بوده و بازديد كنندگان را مشتاق بازگشت به سايت شما مي كند. اين امر به راحتي مي تواند در كانال هاي اجتماعي ادامه يابد و اگر مخاطبين سايت شما را مفيد بيابند، مطالب خود را با شما به اشتراك خواهند گذاشت.


 4. به خواسته هاي مصرف كننده گوش دهيد و استراتژي خود را بر اساس درخواست مشتريان تان بهينه سازي كنيد. همانند كاري كه در مورد همه كمپين ها انجام مي دهيد اهداف را تنظيم و نتايج را ارزيابي كنيد و استراتژي خود را در طول زمان بر اساس نياز تعيين كنيد.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)