شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رايانه‌ها به كپي دستخط افراد مسلط شدند
یکشنبه، 24 مرداد 1395 - 10:32 کد خبر:25338
در جهاني كه همه چيز تحت سيطره صفحه كليدهاي رايانه است، دانشمندان رايانه كالج دانشگاهي لندن يك نرم‌افزار طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند دستخط افراد را بررسي كرده و دقيقا از آن تقليد كند. به نقل از فيزورگ، دستخط يك مهارت شخصي است و براي هركس منحصربه‌فرد است و تاكنون نسخه‌برداري از شيوه‌هاي مختلف نوشتن افراد ناممكن بوده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، در جهاني كه همه چيز تحت سيطره صفحه كليدهاي رايانه است، دانشمندان رايانه كالج دانشگاهي لندن يك نرم‌افزار طراحي كرده‌اند كه مي‌تواند دستخط افراد را بررسي كرده و دقيقا از آن تقليد كند. به نقل از فيزورگ، دستخط يك مهارت شخصي است و براي هركس منحصربه‌فرد است و تاكنون نسخه‌برداري از شيوه‌هاي مختلف نوشتن افراد ناممكن بوده است.

سيستم جديد محققان با نام «متن من با دستخط تو»، يك الگوريتم خاص است كه مي‌تواند متون نوشته شده روي كاغذ را اسكن كرده و آن را حتي با كلمات ديگر بازسازي كند.اين الگوريتم با حروف هيروگليفي ساخته شده كه هر نماد آن نشانگر يك عنصر نوشتاري در دستخط هر فرد است. اگرچه نوشتار هر فردي از اختلافات جزئي با سايرين برخوردار است، اما هر نويسنده داراي يك سبك قابل تشخيص بوده كه در نماد هيروگليفي و فواصل آنها آشكار مي‌شود. نرم‌افزار جديد آنچه را كه در سبك هر فرد ثابت است، ياد گرفته و آن را تقليد مي‌كند.

اين برنامه براي ايجاد دستخط افراد، انتخاب حروف خاص توسط نويسنده، بافت و رنگ خط خودكار، اتصالات بين حروف و فواصل عمودي و افقي را بررسي كرده و بازسازي مي‌كند.اين سيستم به اندازه‌اي منعطف است كه تنها با كمي تلاش مي‌توان با آن از اسناد تاريخي نمونه‌برداري كرد. تاكنون دانشمندان توانسته‌اند دستخط افراد مشهوري مانند آبراهام لينكلن، فريدا كالو و آرتور كانن دويل را تقليد كنند. آنها حتي با دستخط دويل از زبان شرلوك هولمز خطاب به دكتر واتسون نوشتند: «بسيار ساده است، واتسون عزيز من

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد – شماره 3837