شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ايجاد رسانه‌هاي مجازي براي آموزش مهارت‌هاي سواد رسانه‌اي به مردم
دوشنبه، 4 مرداد 1395 - 11:10 کد خبر:24946
سجاد خسروانيان - مدير كانال و گروه‌هاي مجازي جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسئوليت اجتماعي - از تشكيل كار گروه توليد و انتشار محتواي آموزشي مهارت‌هاي سواد رسانه‌اي در دبيرخانه دائمي جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسؤوليت اجتماعي خبر داد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، خسروانيان گفت: بر اساس تاكيد مسؤولان برگزاري همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسؤوليت اجتماعي مبني بر ضرورت آموزش مهارت‌هاي سواد رسانه‌اي به عموم مردم، اكنون يك كانال و چند گروه در فضاي مجازي براي گسترش سواد رسانه‌اي در جامعه ايجاد شده است.

مسؤول كميته رسانه‌هاي اجتماعي جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسؤوليت اجتماعي تاكيد كرد: كميته رسانه‌هاي اجتماعي جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسئوليت اجتماعي توسط جمعي از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان رشته ي ارتباطات و رسانه به صورت خودجوش و با هدف انجام مسؤوليت‌هاي اجتماعي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان رشته‌ي ارتباطات، خبرنگاري و روابط عمومي دانشكده خبر، دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامي با موافقت دبير كل همايش سواد رسانه‌اي و مسئوليت اجتماعي ايجاد شده است تا پاسخگوي مطالبات مردمي در حوزه‌ي سواد رسانه‌اي باشد.

وي خاطرنشان كرد: آشنايي مردم با آسيب‌هاي رسانه‌هاي نوين، آموزش راهكارهاي مصونيت از آسيب‌هاي فضاي مجازي و تبيين نحوه‌ي استفاده از فرصت‌هاي فضاي مجازي از جمله كارآفريني، ثروت آفريني و آموزش مهارت‌هاي زندگي مهمترين اهداف تشكيل كميته رسانه‌هاي مجازي جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسئوليت اجتماعي است.

وي ادامه داد: اين كميته در نظر دارد با تعامل و ارتباط سازنده با ساير مديران رسانه‌هاي اجتماعي داخلي و خارجي زمينه توزيع محتواي توليد شده در دبيرخانه جشنواره و همايش ملي سواد رسانه‌اي و مسئوليت اجتماعي و تقويت بيش از پيش سواد رسانه‌اي عموم مردم را فراهم كند.

خسروانيان افزود: موضوع يادگيري و آموزش سواد رسانه‌اي بايد به عنوان يك مسؤوليت اجتماعي عمومي تلقي شود تا هم مردم، هم نخبگان و هم دولتمردان به صورت خودجوش در اين زمينه گام بردارند.

وي يادآور شد: علاقه‌مندان به موضوع آموزش و يادگيري سواد رسانه‌اي و مسووليت اجتماعي و مشاركت در نهضت سواد آموزي رسانه‌اي مي‌توانند از طريق كانال MLiteracy در تلگرام به اين نهضت سواد آموزي بپيوندند.

همزمان با برگزاري جشنواره و همايش سواد رسانه‌اي و مسؤوليت اجتماعي در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شركت در همايش مي‌توانند به نشاني اينترنتي saramad.ir مراجعه كنند.

 

منبع: ايسنا