شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : درگذشت نويسنده و روزنامه‌نگار مطرح آمريكايي
شنبه، 5 تیر 1395 - 23:46 کد خبر:24395
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- «مايكل هر» نويسنده يكي از بهترين كتاب‌هاي خاطرات جنگ درگذشت.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- «مايكل هر» نويسنده يكي از بهترين كتاب‌هاي خاطرات جنگ درگذشت.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري ايسنا، «مايكل هر» نويسنده و روزنامه‌نگار آمريكايي در سن 76 سالگي در نيويورك از دنيا رفت.

«هر» روزنامه‌نگار و نويسنده‌اي بود كه بيشتر براي نگارش كتاب «اعزام» شهرت دارد. «جان لوكري» رمان‌نويس درباره اين كتاب گفته است: اين بهترين كتاب درباره انسان و جنگ است كه در زمان ما به نگارش درآمده است

او كه متولد سال 1940 بود، يكي از برترين نويسندگان در حوزه «روزنامه‌گاري نو» محسوب مي‌شد. «تام وولف» و «ترومن كاپوتي» از ديگر چهره‌هاي فعال در اين زمينه هستند.

بر اساس گزارش گاردين، «هر» در كتاب «اعزام» از فعاليت خود به عنوان خبرنگار حوزه جنگ مجله «اسكواير» بين‌سال‌هاي 1967 تا 1969 در دوران جنگ ويتنام نوشته است. او پس از بازگشت از جنگ نگارش اين كتاب را شروع كرد اما بعد از 18 ماه دچار افسردگي شد و بين سال‌هاي 1971 و 1975 دست به قلم نشد.

«هر» پس از موفقيت كتابش، در هاليوود مشغول به كار شد. روايت فيلم «اينك آخرالزمان» فرانسيس فورد كاپولا تا حدي براساس «اعزام» به قلم اين نويسنده است. «مايكل هر» در سال 1987 در نگارش فيلم‌نامه نامزد اسكار «غلاف تمام‌فلزي» به كارگرداني «استنلي كوبريك» همكاري كرد.

رابطه دوستي او با «استنلي كوبريك» سر صحنه فيلم «درخشش» شكل گرفت. در همين راستا «هر» در سال 2000 و پس از مرگ اين كارگردان مشهور، در عكس‌العمل به سخنان خصمانه‌اي كه درباره او در جامعه رواج يافته بود، زندگي‌نامه «كوبريك» را به نگارش درآورد.