شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : آغاز كار اتاق فكر روابط عمومي آموزش و پرورش خراسان رضوي
شنبه، 8 خرداد 1395 - 10:34 کد خبر:23713
براي نخستين بار در آموزش و پرورش استان خراسان رضوي اتاق فكر روابط عمومي فعاليت خود را آغاز كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، محمدرضا فرهادي نيا، رئيس اداره روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي در جلسه مشترك روابط عمومي دو استان مازندران و خراسان رضوي ضمن اشاره به اين كه امروز در خدمت تعدادي از مديران ارشد روابط عمومي استان از ابتداي انقلاب تا كنون هستيم حضور اين عزيزان را ارزشمند دانست و گفت: براي بهره گيري شايسته از تجارب گرانسنگ مديران سابق روابط عمومي استان، اتاق فكر اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش خراسان رضوي با تجليل از اين عزيزان آغاز به كار مي كند.
وي در ادامه هسته اصلي تشكيل دهنده اين اتاق را علاوه بر پيشكسوتان روابط عمومي استان، همكاران فعال رسانه هاي ديداري، شنيداري و مكتوب عنوان و تاكيد كرد: با برگزاري جلسات ماهانه، ضمن تجربه گرداني استراتژي هاي روابط عمومي، تبليغات رسانه و افكار سنجي را  با مشورت اعضا اتاق فكر طراحي، تدوين و اجرا خواهد شد .
وي روابط عمومي را چشم، گوش و مغز متفكر سازمان دانست و افزود: يكي از كاركردهاي جهاني اين علم ايجاد فهم مشترك است كه از دردهاي دنياي امروز به شمار مي آيد و روابط عمومي ها مي توانند با استفاده صحيح از ابزار نقشي اثرگذار در اجتماع را به تصوير بكشند هرچند دراين بين، خود، كمتر ديده و شنيده شوند .
فرهادي نيا در خصوص تكليف روابط عمومي در برابر معضل جهاني عدم دارا بودن به فهم مشترك بيان كرد: روابط عمومي ترجمه عبارت «Public Relations»  است كه در بطن خود خميرمايه ارتباطي عظيمي را نهفته دارد و همين موضوع به عنوان نيرومحركه اين علم و حرفه جهاني به شمار مي رود. اين علم، هنر و حرفه تا بدانجا اثرگذار شناخته شده و قابليت اثرگذاري بر افكار عمومي را دارد كه از آن به عنوان هنر هشتم ياد كرده اند .
وي در ادامه با بيان اين كه  هنر روابط عمومي با استفاده ازهفت هنر موجود، به تركيبي نو دست يافته تا با اين تركيب جادويي، نهايت اثرگذاري را بر ذهن و قلب مخاطب داشته باشد عنوان كرد: همين تركيب جادويي و استفاده هنرمندانه از آن، توسط فعالان و اساتيد اين هنر است كه جايگاهي شايسته براي آن در حوزه اثرگذاري بر افكار و اذهان عمومي بازكرده است و با استفاده از اين تركيب هنرمندانه كه هنري جديد را به نام روابط عمومي به دنياي ماشيني و بي روح امروز هديه كرده مي توان «فهم مشترك» را به بدنه جامعه امروز تزريق كرد .
لازم به ذكر است آقايان ميهن دوست، قرباني، قنبري، آبشناسان، معظمي، وظيفه دان، دياني، غلام نژاد و مسئولين روابط عمومي ادارات استان خراسان رضوي از دهه 60 تا 90 در اين مراسم حضور داشتند و در پايان جلسه از خدمات آنان تجليل به عمل آمد .

 

منبع: پانا