شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روزنامه‌نگاري بايد بيشتر آغشته به تاريخ‌نگاري شود
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 - 07:16 کد خبر:22720
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر محمدسلطاني‌فر، رئيس كميته علمي يازدهمين همايش روابط‌عمومي الكترونيك، طي پيامي در آستانه برگزاري مراسم تجليل از استاد سيدفريد قاسمي، خواستار توجه بيشتر به تاريخ‌نگاري در حوزه مطبوعات شد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر محمدسلطاني‌فر، رئيس كميته علمي يازدهمين همايش روابط‌عمومي الكترونيك، طي پيامي در آستانه برگزاري مراسم تجليل از استاد سيدفريد قاسمي، خواستار توجه بيشتر به تاريخ‌نگاري در حوزه مطبوعات شد.

متن كامل اين پيام به اين شرح است:
«امروزه در صحنه ارتباطات كشور گروه‌هاي مختلفي اقدام به توليد پيام، توليد محتوا، ارائه مطلب و نقطه نظرات خود مي‌كنند. يك گروه از آنان روزنامه‌نگاراني هستند كه بر روي صفحات و كاغذ روزنامه، مطالب خودشان را عرضه مي‌دارند. گروه دومي نيز وجود دارد كه با طرح نقطه نظرات، ديدگاه‌ها و تئوري‌هاي خودشان نسبت به حوزه روزنامه‌نگاري، خدماتي را به اين حوزه ارائه مي‌كنند اما گروه سومي هستند كه با بررسي اسناد، مدارك و سوابق مكتوبات در تاريخ روزنامه‌نگاري، زمينه را براي ظهور و بروز نقطه نظرات دو گروه اول مهيا مي‌سازند.

اين گروه، گروهي هستند كه داراي مقالات چاپ‌شده ژورناليستي چنداني نيستند و ديدگاه‌ها و سخنراني‌هاي آنها خيلي ظهور و بروز ندارد و به همين دليل فعاليت‌هاي اين گروه هيچ‌گاه در صحنه‌هاي بيروني نمود خاصي پيدا نمي‌كند، در حالي‌كه پايه كار دو گروه اول، همين فعاليت‌هايي است كه گروه سوم انجام مي‌دهد.

فعاليت‌ها و زحمات شبانه‌روزي صورت پذيرفته توسط جناب سيدفريد قاسمي از نوع فعاليت‌هاي صورت‌پذيرفته توسط گروه سوم است كه تعداد افراد نظير ايشان نسبت به ساير گروه‌ها بسيار اندك بوده و حتي از انگشتان دو دست نيز تجاوز نمي‌كند. بي‌ترديد اگر نبود فعاليت‌هاي مستمر اين گروه سوم، هيچ‌گاه دو گروه قبلي نمي‌توانستند ديدگاه خوشان را به‌صورت مستند، مستدل و با اشارات دقيق تاريخي بيان كنند.

سيدفريد قاسمي از جمله سردمداران آن گروهي است كه در پشت پرده نشسته و با ارائه تحقيقات صورت‌پذيرفته، به بيان ديدگاه‌ها و نقطه نظرات خود مي‌پردازند.

سيدفريد قاسمي از جمله زحمتكشان ساكت و پنهان در عرصه‌هاي رسانه‌ايست كه تحقيقاتش خوراك بسياري از صاحب‌نظران و روزنامه‌نگاران است.

سيدفريد قاسمي به شهادت بنده و بسياري از دوستان ديگر، سال‌ها مطالعه و تحقيق كرده و به دنبال ارائه نقطه نظرات خود و نشر آنهاست و در اين مسير هيچ‌گاه به دنبال كسب شهرت و ماديات نبوده است.

كاري كه قرار است در يازدهمين همايش روابط‌عمومي الكترونيك صورت گيرد، تقدير از شخصيتي است كه هميشه پشت پرده تمامي مطالعات، ديدگاه‌ها و تئوري‌هاي ما قرار داشته و جا دارد كه اين عزيز مورد تقدير بيشتر از اين قرار گيرد و نام و خدماتش كه هميشه خود نمي‌خواسته مطرح شود، براي همه دانشجويان و فعالان حوزه‌هاي مختلف روزنامه‌نگاري بيان شود.

به نظر من، مي‌بايستي با سپردن پرچم فعاليت‌هاي پژوهشي در كشور به افرادي همچون سيدفريد قاسمي، نسبت به عرضه و ارائه نقطه نظرات، مطالعات و تحقيقات عميق ايشان اقدام كرد.

اميدوارم سيدفريد قاسمي نيز بتواند با تربيت شاگرداني در راستاي فعاليت‌هاي خود، در حفظ مسير تحقيق و تاريخ‌نگاري تلاش كند، چرا كه امروزه متأسفانه فضاي روزنامه‌نگاري كشور دچار نوعي روزمرگي گرديده و كمتر آغشته به تاريخ‌نگاري شده است.

عمرش مستدام و هميشه در پناه خداوند باشد».

تجليل از 39 سال فعاليت «سيدفريد قاسمي» در عرصه‌هاي روزنامه‌نگاري و پژوهش سيد‌فريد قاسمي در روز 26 ارديبهشت‌ماه و همزمان با برگزاري يازدهمين همايش روابط‌عمومي الكترونيك صورت مي‌گيرد.