شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بيانيه روزنامه‌نگاران جهان براي صلح دو كره
شنبه، 4 اردیبهشت 1395 - 10:00 کد خبر:22690
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روزنامه ‌نگاران بيش از ٦٠ كشور جهان امروز در منطقه غيرنظامي بين كره شمالي و جنوبي (DMZ) گرد هم آمدند و با انتشار بيانيه‌اي خواستار برقراري صلح كامل بين دو كره شدند.

1461311213877_100.JPG

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روزنامه ‌نگاران بيش از ٦٠ كشور جهان امروز در منطقه غيرنظامي بين كره شمالي و جنوبي (DMZ) گرد هم آمدند و با انتشار بيانيه‌اي خواستار برقراري صلح كامل بين دو كره شدند.

 

به گزارش ايسنا، روزنامه‌نگاران قرار بود براي بازديد تا به منطقه صفر مرز كره شمالي بروند اما بازديد طبق اعلام در آخرين لحظه لغو شد و به جاي آن به نزديكترين منطقه به مرز كره شمالي وارد شدند و از تونلي كه كره شمالي در زمان جنگ به طور مخفيانه به طول ١٦٠٠ متر حفر كرده بود، بازديد كردند.

 

كيم يونگ گيو، Kim Young Gyu سخنگوي نيروهاي سازمان ملل در پاسخ به سوال پونه ندايي، روزنامه‌نگار ايراني درباره‌ي احتمال تنش در مرز كره شمالي، گفت: به هيچ وجه تنشي وجود ندارد و برنامه بازديد از نقطه صفر فقط به دليل تداخل با برنامه بين‌المللي ديگري لغو شده و جاي نگراني وجود ندارد.

 

در اين بازديد روزنامه‌نگاران بيانيه‌اي براي صلح دو كره به شرح زير صادر كردند:

«بيانيه روزنامه‌نگاران جهان براي صلح جهاني و خلع سلاح هسته‌اي شبه جزيره كره

كره همچنان تنها كشور تقسيم شده جهان است كه از سال ١٩٥٣ يعني جنگ نظامي اين كشور منطقه غيرنظامي (DMZ) بين شمال و جنوب را براي مواجهه با يكديگر به وجود آورده‌اند.

خوشبختانه اوج مذاكرات مختلف در سال‌هاي ٢٠٠٠ و ٢٠٠٧ همزيستي مسالمت‌آميز را بين كره شمالي و جنوبي برقرار كرد.

 

كمك به يكي شدن خانواده‌هاي جدا شده از هم در زمان جنگ، آشتي كه سخت به دست آمده به نظر مي‌رسيد كه تنش ميان دو كره را كاهش دهد.

 

به هر حال كره شمالي به برنامه هسته‌اي خود ادامه داده است. اما ما همچنان اميدواريم شاهد اتحاد صلح‌آميز شبه جزيره كره باشيم. در ارتباط با آزمايش هسته‌اي كه در كره رخ داد، اكنون شبه جزيره كره مركز توجه جامعه بين‌المللي است.

 

١٥ كشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل، قطعنامه ٢٢٧٠ را مبني بر تحريم‌هاي جديد كره شمالي در دوم مارس ٢٠١٦ صادر كردند.

 

قطعنامه عزم جهاني را براي خلع سلاح هسته‌اي كره شمالي و برقراري صلح جهاني نشان مي‌دهد. در كنفرانس روزنامه‌نگاران براي صلح جهاني، بر اهميت صلح جهاني و خلع سلاح كره شمالي تاكيد شد.

 

ما شركت‌كنندگان در همايش روزنامه‌نگاران براي صلح جهاني با مليت، رنگ پوست، مذهب و ايدئولوژي مختلف همه يك پيمان مي‌بنديم كه با تعهد به حرفه روزنامه‌نگاري و بيان حقيقت، براي آزادي و برقراري صلح در جامعه تلاش كنيم.