شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاثير محتوا بر همه استراتژي‌هاي آنلاين
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1395 - 11:50 کد خبر:22650
بيشتر استراتژي‌هاي بازاريابي و تبليغات قديمي بر دستاوردهاي كوتاه‌مدت مبتني بوده‌اند. به‌عنوان مثال، يك بيلبورد ممكن است چند ماه كارآيي خوبي داشته باشد، اما در نهايت طراحي آن خسته‌كننده مي‌شود و مجبوريد از فضاهاي تازه‌تر براي يك تاثيرگذاري ديگر استفاده كنيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بيشتر استراتژي‌هاي بازاريابي و تبليغات قديمي بر دستاوردهاي كوتاه‌مدت مبتني بوده‌اند. به‌عنوان مثال، يك بيلبورد ممكن است چند ماه كارآيي خوبي داشته باشد، اما در نهايت طراحي آن خسته‌كننده مي‌شود و مجبوريد از فضاهاي تازه‌تر براي يك تاثيرگذاري ديگر استفاده كنيد.

 

اين رويكرد هيچ ايرادي ندارد، به‌ويژه اگر بازگشت سرمايه مثبتي را شاهد باشيد. اما اگر مي‌خواهيد در بلندمدت موفق شويد، به يك استراتژي با قدرت ماندگاري بيشتر نياز داريد. استراتژي‌هاي بازاريابي داخلي مانند SEO (بهينه‌سازي سايت) و بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي، در روند كند نتيجه‌بخشي موثر هستند، اما براي پول من، هيچ استراتژي بلندمدتي بهتر از بازاريابي محتوا وجود ندارد. دلايل اين موضوع را در زير عنوان مي‌كنيم.

تاثير محتوا بر همه استراتژي‌هاي آنلاين
اول، مهم است بدانيم كه محتوا مي‌تواند به‌عنوان يك استراتژي مكمل، تقريبا به هر استراتژي بازاريابي آنلاين ديگري كمك كند:
• محتوا با ارائه فضاي اينترنتي بيشتر و افزايش نفوذ دامنه به SEO كمك مي‌كند.
• منابع كافي براي يك كمپين بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي را فراهم مي‌كند.
• مي‌تواند استفاده بيشتر از ايميل را تقويت كرده و به‌عنوان مبنايي براي كمپين بازاريابي ايميلي استفاده شود.
• مي‌تواند ارزش بالا آمدن صفحه شما و ديگر صفحات وب را بالا ببرد.
• مي‌تواند كمك كند روابطي با ديگر برندها و صنايع اينترنتي شكل دهيد.

علاوه‌بر اين تاثيرات تكميلي مهم، محتوا برخي اثرات مثبت دارد كه مي‌توانند كاركردي مستقل داشته باشند:
• ترافيك اينترنتي تازه جذب مي‌كند. اگر در حال توليد محتوا بر روي وبلاگ خودتان هستيد، احتمال اينكه افراد شما را پيدا كنند و وب‌سايت شما را مرور كنند، بيشتر مي‌شود. همچنين مي‌توانيد از طريق متصل كردن لينك‌ پست وبلاگ‌هايتان با ديگر تكه‌هاي محتواي درون سايت، تعاملات اينترنتي بيشتر را تقويت كنيد.
• براي شما اعتبارآفريني مي‌كند. هر چقدر افراد بيشتري محتواي شما را ببينند، بيشتر برندتان را به ياد مي‌آورند و اعتبارتان نزد اين افراد بيشتر خواهد شد.
• اعتماد و وفاداري به برندتان را تقويت مي‌كند. وقتي بازديدكننده‌اي به هر دليل به‌طور اتفاقي از سايت شما ديدن مي‌كند، محتواي موجود مي‌تواند اعتماد به برندتان را تضمين كند. تا زماني كه اين محتوا قابل استناد، مفيد و باكيفيت باشد، اين روند ادامه خواهد داشت.
• مي‌تواند بر مكالمات اثرگذار باشد. بار ديگر فرض مي‌كنيم محتواي سايت شما باكيفيت است و به خوبي نوشته شده است. اگر شماره تماسي را در جاي مناسبي درون محتوا قرار داده باشيد، مي‌توانيد افراد را به برقراري تماس مستقيم تشويق كنيد كه اين موضوع مي‌تواند به ميانگين درآمدي بيشتر به ازاي هر بازديدكننده سايت منجر شود.
• مي‌تواند جريان درآمدي مستقلي به همراه داشته باشد. اگر محتواي سايت شما به اندازه كافي قوي باشد، مي‌توانيد روي آن به‌عنوان سرويس جداگانه‌‌اي از شركتتان حساب كنيد؛ مثل eBook.

ماندگاري هميشگي محتواي «بادوام»
ويژگي محتواي بادوام اين است كه هيچ‌گاه از بين نمي‌رود. محتواي قابل به‌روزرساني، محتواي خبري و ديگر اشكال توليدات لحظه‌اي همگي اهميت دارند و مي‌توانند بازديدكنندگان زيادي را جذب كنند. اما برخي اشكال محتوا وجود دارند كه هميشه كاربرد دارند. به‌عنوان مثال، افراد همواره نياز دارند نكته‌هايي را در مورد نحوه برقراري ارتباطات بهتر بدانند. با ظهور تكنولوژي‌هاي جديد، عوامل جديدي به اين ويژگي‌ها اضافه مي‌شوند، اما مي‌توانيد با تغييراتي اندك مطالب قديمي را همواره به‌روز و كاربردپذير كنيد. از آنجايي كه محتوا به صورت تئوريك همواره دوام دارد، هيچ‌گاه ارزش خود را از دست نمي‌دهد و به يك سرمايه بلندمدت تمام و كمال تبديل مي‌شود.

محتوا يعني بازدهي مركب
خوشبختانه بيشتر افراد با مفهوم سود مركب آشنا هستند؛ يعني وقتي سرمايه‌گذاري شما منجر به سود مي‌شود، سرمايه اصلي رشد مي‌كند و در هر دوره مركب بعدي سود بيشتري به دست مي‌آوريد. محتوا نيز همين كاركرد را دارد، چرا كه كم و بيش ثابت است. اگر دوبار در هفته مطلبي منتشر كنيد، در اولين سال راه‌اندازي وب‌سايت خود 110 مطلب خواهيد داشت. سال دوم اين تعداد به 220 مطلب مي‌رسد و سال سوم 330 و به همين ترتيب ادامه مي‌يابد. به علاوه، هر چقدر افراد بيشتري از صفحه اصلي سايت شما ديدن كنند، محتواي بيشتري را مطالعه مي‌كنند و اثرات بيشتري را از هر مطلب خواهيد ديد. موضوع بعدي اين است كه ممكن است محتوا رشد كند، اما هرگز غيرضروري نخواهد بود. هر چقدر تكنولوژي‌ها و رويدادهاي جديد به چشم‌انداز بازاريابي نفوذ مي‌كنند، شكل و كاركرد محتوا نيز رشد مي‌كند. در حال حاضر، تصاوير ويدئويي به تدريج جاي محتواي نوشتاري را از نظر محبوبيت گرفته‌اند. اما بدون توجه به اينكه چه اتفاقي رخ مي‌دهد، محتوا همواره كاربرد خواهد داشت و تنها چيزي كه تغيير مي‌كند شيوه ارائه و نحوه دسترسي افراد به آن است. بازاريابي محتوا ممكن است يك استراتژي بلندمدت باشد، اما هر چقدر زودتر سرمايه‌گذاري روي آن را شروع كنيد، زودتر شاهد مزاياي آن خواهيد بود و برعكس، هر چقدر ديرتر كار را شروع كنيد، ديرتر نتيجه خواهيد گرفت. اگر در حال حاضر هيچ استراتژي محتواي مشخصي نداريد، وقت آن رسيده كه يكي را ايجاد كنيد. اين استراتژي چه به‌صورت مستقل بر سودآوري شما اثر بگذارد و چه ستون ديگر استراتژي‌هاي بازاريابي دروني شما باشد، از وجود آن پشيمان نخواهيد شد.

 

نويسنده: Jayson Demers
مترجم: مريم رضايي
منبع: Inc
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/1045918/#ixzz46LhN0OnZ