شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : واحد جديد ديپلماسي عمومي اسراييل براي جنگ با غزه
جمعه، 3 آذر 1391 - 13:10 کد خبر:2035
با آغاز  تهاجم رژيم صهيونيستي عليه غزه با عنوان عمليات "ستون دفاعي"، وزارت ديپلماسي عمومي اسراييل، مركز ويژه‌اي را براي هماهنگي اقدامات مرتبط با ديپلماسي عمومي در سطح جهان راه‌اندازي كرده است. هدف اين فعاليت عمليات رواني بر ديگران با عكس، فيلم‌هاي كوتاه و موارد ديگر در اختيار ساكنان سرزمين هاي اشغالي است كه در مناطق مورد تهديد حاضرند است.

با آغاز جنگ عليه نوار غزه ،وزارت ديپلماسي عمومي رژيم صهيونيستي ، مركز ويژه‌اي را براي هماهنگي اقدامات مرتبط با ديپلماسي عمومي در سطح جهان راه‌اندازي كرده است.

به گزارش شارا به نقل از مشرق، با آغاز  تهاجم رژيم صهيونيستي عليه غزه با عنوان عمليات "ستون دفاعي"، وزارت ديپلماسي عمومي اسراييل، مركز ويژه‌اي را براي هماهنگي اقدامات مرتبط با ديپلماسي عمومي در سطح جهان راه‌اندازي كرده است. هدف اين فعاليت عمليات رواني بر ديگران با عكس، فيلم‌هاي كوتاه و موارد در اختيار ساكنان سرزمين هاي اشغالي است كه در مناطق مورد تهديد حاضرند است.
 

اين حركت مركز عمليات ديپلماسي عمومي – ذيل اين پيام واحد كه اسراييل زير آتش [دشمن] است – هماهنگ با ديگر سازمان‌هاي مرتبط با ديپلماسي عمومي، از جمله مديريت اطلاعات ملي، وزارت خارجه و دفتر سخنگوي ارتش اسراييل بوده و هدف آن هماهنگ سازي فعاليت‌هاي مرتبط با ديپلماسي عمومي توسط به خدمت فراخواندن 25 هزار نفر كنشگر [ذخيره‌اي] است كه در اين وزارتخانه آموزش ديده‌اند.
 

اين مركز – از طريق رسانه‌هاي اجتماعي و اينترنت – از شهرواندني كه مورد تهديد هستند مي‌خواهد تا ضمن ارسال موارد [رسانه‌اي] خود از منطقه، به انتشار اين پيام‌ها در اينترنت نيز كمك كنند. اين مركز تاكنون صدها تماس دريافت كرده است؛ اين تماس‌ها شامل پيشنهادهايي از سوي شركت‌ها و سازمان‌ها براي كمك به ايجاد رسانه‌ها و مراكز اطلاعات مستقل در چندين كشور و به زبانهاي مختلف است. از اين رو، وزارت ديپلماسي عمومي قصد دارد تا ضمن تشويق به راه انداختن كارزار ديپلماسي عمومي در ده‌ها كشور و در اينترنت ( از طريق پيام، عكس، فيلم‌هاي كوتاه و اطلاعات اضافي به زبان‌هاي مختلف )، خود نيز به چنين كاري مبادرت ورزد.

 

يولي ادل‌اشتاين، وزير ديپلماسي عمومي [رژيم صهيونيستي] تمامي روساي سازمان‌هاي يهودي در سراسر جهان را مخاطب قرار داده و از آنها خواسته تا در اين فعاليت مركز عمليات ديپلماسي عمومي همكاري كنند: اسراييل بار ديگر با تهديد موشكي غير قابل تحملي مواجه شده  كه زندگي يك ميليون شهروند – از جمله بزرگسالان و كودكان – را در معرض خطر قرار داده است؛ از شما مي‌خواهم تا با همه توانايي خود براي ارتباط و كمك به ما براي شناساندن اين واقعيت تلخ و دشوار به جهانيان تلاش كنيد.

ادل‌اشتاين مي‌گويد: ما مركز ويژه‌اي براي تضمين هماهنگي موثر ميان گروه‌هاي مدني و دولتي راه‌اندازي كرده‌ايم. ما اينجاييم تا به جهانيان واقعيت غيرقابل تحمل ساكنان جنوب [اسراييل] را با ارسال پيام به فيس‌بوك، توييت كردن و فيلم‌هاي كوتاه نشان دهيم و لزوم عمليات نظامي عليه حماس و ساير گروه‌هاي نظامي را خاطرنشان سازيم.

گفتني است حماس نيز با استفاده از توييتر به انتشار اطلاعات در زمينه جنگ اسرائيل عليه غزه پرداخته است.