شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش رسانه ها در ترويج و گسترش سنت حسنه وقف بي بديل است
سه شنبه، 24 آذر 1394 - 12:21 کد خبر:20302
مديركل روابط عمومي استانداري كردستان گفت: رسانه ها اعم از ديداري، شنيداري، مكتوب و نشريات به عنوان كانال فرهنگ ساز، نقش بي بديلي در ترويج و گسترش سنت حسنه وقف در ميان آحاد جامعه دارند.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، كوهسار دادور روز دوشنبه در آيين اختتاميه چهارمين جشنواره وقف، چشمه هميشه جاري و همايش وقف و رسانه در سنندج افزود: اصحاب رسانه نقش تبليغي، آگاهي بخشي و اطلاع رساني را در زمينه هاي مختلف بر عهده دارند و بر همين اساس مي توانند در زمينه آشنايي جامعه با آثار و بركات وقف بسيار تاثيرگذار باشند.
وي با تاكيد بر نهادينه كردن كاركردهاي سنت حسنه وقف در جامعه گفت: تحقق اين مهم نيازمند تبليغ، بستر سازي و فرهنگ سازي است و بدون شك در اين ميان رسانه ها و روابط عمومي هاي ادارات نقشي كليدي و اساسي بر عهده دارند.
مديركل روابط عمومي استانداري كردستان اظهار كرد: رسانه ها بازتاب دهنده جريان هاي فكري و فرهنگي در جامعه هستند لذا بايد در راستاي انجام رسالت خود تلاش كرده و تاثيرگذاري خود را در جامعه نشان دهند.
وي ادامه داد: رسانه ها مي توانند با فرهنگ سازي، جامعه را به سمت نيازهاي روز جامعه هدايت كرده و با اطلاع رساني صحيح خود زمينه افزايش تعداد وقفيات مبتني بر نيازهاي جامعه را فراهم كنند.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان نيز در اين آيين با بيان اينكه تمامي برنامه هاي حوزه فرهنگي و قرآني و ساير حوزه ها در اين سازمان حول اطلاع رساني و اعتماد سازي مي چرخد گفت: اجراي نيات واقفين يكي از رسالت هاي اين سازمان است.
سلمان روحي با بيان اينكه هم اكنون بيش از 95 درصد نيات واقفين در استان براي مساجد است افزود: ما در زمينه هاي مختلف ديگري نيز نيازمند اين سنت حسنه هستيم و براي تحقق اين مهم نياز به اطلاع رساني و شفاف سازي داريم.
وي با بيان اينكه در اين راستا اطلاع رساني شاكله اصلي به شمار مي رود اظهار اميدواري كرد بتوانيم با اطلاع رساني درست و به موقع شاهد افزايش ميزان موقوفات در زمينه هاي مختلف در سطح استان باشيم.
در ادامه اين آيين از برترين هاي چهارمين جشنواره وقف، چشمه هميشه جاري و همچنين رسانه هاي برتر حوزه وقف و هنرمندان با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

 

منبع: روزنامه دنياي اقتصاد – شماره 3652