شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : انتخابات شوراي روابط عمومي دانشگاه هاي منطقه 4كشور در قزوين برگزار شد
یکشنبه، 24 آبان 1394 - 14:24 کد خبر:19633
انتخابات شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه ها و مراكز پزوهشي و فناوري منطقه 4 كشور به ميزباني دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) برگزار شد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، معاون مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در نشست انتخاب دبير اين شورا با تاكيد بر اهميت و نقش روابط عمومي الكترونيك در كشور گفت: روابط عمومي ها بايد با مجهز شدن به فناوري اطلاعات و ارتباطات به سمت استقرار نظام جامع اطلاع رساني بروز و كارآمد حركت كنند.
اسماعيل بايبوردي افزود: شغل روابط عمومي آن هم در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي از اهميت ويژه اي برخوردار است و مديران و كارشناسان اين حوزه بعنوان ناقلان و حاملان دانايي و آگاهي در جامعه مطرح هستند.
وي اضافه كرد: آگاهي و دانستن حق مردم است و روابط عمومي ها بايد بدانند كه نبايد با هر زبان و ادبياتي صحبت كنند بلكه ادبيات آنان همواره وحدت آفرين و با همدلي باشد.
بايبوردي ادامه داد: امروزه خبرنويسي، تهيه گزارش، نوشتن جوابيه و تكذيبيه به عنوان تنها اصل مهم در روابط عمومي مطرح نيست، بلكه احاطه و اشراف بر سواد رسانه اي و خبري، سياسي،اجتماعي، روان شناسي و حقوقي و سواد فناوري اطلاعات از اصول مهم در روابط عمومي است.
اين مسوول اظهار كرد : با روابط عمومي سنتي نمي توان نقش اطلاع رساني در دنياي امروز را ايفا كرد.
بايبوردي، روابط عمومي الكترونيك را نياز امروز روابط عمومي ها به طوركلي و بويژه روابط عمومي هاي دانشگاه ها و مراكز آموزش علمي دانست و خاطرنشان كرد: شوراي هماهنگي روابط عمومي ها نيازمند وقت گذاشتن و تشكيل اتاق فكر هستند و اعضا بايد هركدام روابط عمومي را خانه ي خود بدانند و براي اعتلاي آن گام بردارند.
وي، وجود كارشناس آنلاين، بارگذاري توليدات علمي و ايده ها در شبكه هاي اجتماعي، برگزاري تورهاي رسانه اي بين مناطق مختلف و مراكز علمي و برگزاري نمايشگاه هاي مجازي و بي نصيب نبودن از بكارگيري شبكه هاي اجتماعي قانوني را از راه هاي حركت در مسير روابط عمومي الكترونيك عنوان كرد.
معاون مديركل روابط عمومي وزارت علوم با بيان اينكه هزاره كنوني، هزاره فناوري اطلاعات و ارتباطات است، افزود: روابط عمومي ها پيشگامان اجراي فناوري اطلاعات و ارتباطات هستند و با اين تفكر و اصلاح نگرش، بايد شاهد حركت به سمت نظام جامع اطلاع رساني، روزآمد و فراگير باشيم.
در اين نشست كه با حضور مديران روابط عمومي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري استان هاي مركزي، قم، همدان و قزوين برگزار شد حميد رضا ابراهيمي مدير روابط عمومي دانشگاه قم با كسب اكثريت آرا به عنوان دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و فناوري منطقه 4 كشور انتخاب شد.
در اين نشست اعضاي حاضر، ديدگاه ها و نظرات خود را درباره برنامه هاي راهبردي وزارت علوم در بخش روابط عمومي مطرح كردند.

 

منبع: ايرنا