شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : معرفي 10 كتاب برتر در زمينه بازاريابي از طريق شبكه هاي اجتماعي
سه شنبه، 21 مهر 1394 - 13:18 کد خبر:19071
در سال 2014 و 2015 تعداد زيادي كتاب هاي بازاريابي معرفي شدند. برخي روشنگر و آموزنده بودند، و برخي ديگر، خيلي خوب نبودند. در ادامه به بررسي10 كتاب سال، كه به طور مداوم در بالاترين جايگاه رتبه بندي از ديد خوانندگان و متخصصان استراتژي رسانه هاي اجتماعي قرار دارند، مي پردازيم.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اگر شما از هر وب سايتي در زمينه بازاريابي رسانه هاي اجتماعي، بازديد مي كنيد، ما مي خواهم به خودمان جرأت حدس زدن در مورد برخي از علائق شما در رابطه با استراتژي هاي بازاريابي بر اساس شبكه هاي اجتماعي تان را بدهيم.

 

اگرچه اينترنت سيلي از اطلاعات در مورد اين موضوع به ما ارائه مي دهد، برخي از كارشناسان اين موضوع را در مقالات و كتاب هاي الكترونيك خود عميق تر مورد بررسي قرار داده اند. بين سال هاي 2000 تا 2011، كارشناسان تعداد زيادي كتاب در زمينه استراتژي هاي رسانه هاي اجتماعي كه حاوي اطلاعات مفيدي نيز بودند، منتشر نمودند.

 

سپس، در سال 2011، قوانين و مقررات تغيير كرد، و آن ها همچنان با سرعتي زياد به انجام اين كار ادامه دادند. براي بررسي دقيق كتاب هاي موجود در زمينه شبكه هاي اجتماعي، نياز است كه تا آن جا كه مي توانيد با ما بمانيد.


در سال 2014 و 2015 تعداد زيادي از اين كتاب ها معرفي شد. برخي روشنگر و آموزنده بودند، و برخي ديگر، خيلي خوب نبودند. در ادامه به بررسي10 كتاب سال، كه به طور مداوم در بالاترين جايگاه رتبه بندي از ديد خوانندگان و متخصصان استراتژي رسانه هاي اجتماعي قرار دارند، مي پردازيم.


1. بهترين براي تازه كارها: چگونه در رسانه هاي اجتماعي خورد نشويم
عنوان اين كتاب بدون تعصب و اغراض همه چيز را مي گويد. نويسنده اين كتاب Malcom McCutcheon، هم راستا با آخرين پذيرندگان شبكه هاي اجتماعي، يك رويكرد گام به گام براي راه اندازي صفحات در هشت وب سايت مربوط به رسانه هاي اجتماعي، دارد، در حالي كه از مواجهه با شكست كه حاصل انجام اشتباه در آن است، دوري مي كند.


2. بهترين براي توضيح ايده پيچيده محتواي ويروسي: مسري: چرا چيزها به دست مي آيند
در اين كتاب، استاد بازاريابي وارتون، Jonah Berger، توضيح مي دهد كه چگونه و چرا ايده ها بر روي اينترنت منتشر مي شوند. اين كتاب براي افراد فعال مشتاق در زمينه هاي تجاري، سياستمداران، و يا هر كسي با يك پيام مهم، بسيار مفيد است.


3. بهترين براي آموزش چگونگي تبديل دوستان به مشتريان: پيش دستي رسانه هاي اجتماعي: كسب سود در عصر بازاريابي دوستانه (Friendship Marketing)
شما يك شبكه اجتماعي بزرگ از دوستان خود داريد. كارت هاي خود را درست بازي كنيد، و آن ها را به مشتريان و طرفداران خدمات خود را تبديل نمائيد. نويسنده اين كتاب Evan Bailyn، بنيانگذار First Page Sage، كارآفرين اينترنتي و كارشناس بهينه سازي موتورهاي جستجوگر و رسانه هاي اجتماعي، به شما نشان مي دهد چگونه اين كار را انجام دهيد.


4. بهترين براي ايجاد يك گروه از طرفداران باثبات: مثل يك ستاره راك فكر كنيد: چگونگي ايجاد رسانه هاي اجتماعي و استراتژي هاي بازاريابي براي تبديل مشتريان به طرفداران
استراتژيست رسانه هاي اجتماعي، Mack Collier، نشان مي دهد خوانندگان چگونه مي توانند از استراتژي هاي ستاره راك براي ايجاد گروهي از طرفداران وفادار و با نفوذ، استفاده نمايند.


5. بهترين براي بازاريابي مشتري محور: Youtility: چرا بازاريابي هوشمند در مورد كمك به عدم اعتياد به مواد مخدر است
در اين كتاب، نويسنده Jay Baer، توضيح مي دهد كه چرا لاف زدن در مورد خدمات فوق العاده شما، مي تواند مفيد و آموزنده باشد. كلمه Youtility تركيبي از مشتري محوري (customer-centrism) و سودمندي (usefulness) مي باشد. بر طبق گفته نويسنده، "به جاي بازاريابي است كه مورد نياز شركت هاست، Youtility، بازاريابي است كه توسط مشتريان درخواست مي شود. Youtility انبوهي از اطلاعات مفيد را به صورت رايگان به شما ارائه مي دهد، كه سبب ايجاد اعتماد بلند مدت و ايجاد يك حس خويشاوندي بين شركت شما و مشتريان تان خواهد شد".


6. بهترين براي يادگيري نحوه ايجاد يك پروفايل LinkedIn: چگونگي نگارش يك پروفايل LinkedIn مخرب ... و 18 اشتباه رايج براي اجتناب
همه در بازار كار مي توانند مطمئن باشند كه كارفرمايان بالقوه مشخصات پروفايل LinkedIn شان را مشاهده خواهند كرد. نويسنده كتابBrenda Bernstein ، به شما نشان مي دهد كه چگونه آن را شروع كنيد.


7. بهترين براي فعاليت غير تجاري و حمايت: تغيير اجتماعي در هر زمان در همه جا: چگونگي پياده سازي استراتژي هاي آنلاين چند مجرايي به منظور شروع حمايت، جمع آوري پول، و تعامل با جامعه شما
رسانه هاي اجتماعي جعبه صابون هزاره است. اين كه آيا شما مي خواهيد سطح آگاهي خود را بالا ببريد، يا به جمع آوري امضا و يا جمع آوري پول براي يك علت خاص بپردازيد، اين كتاب به شما نشان مي دهد كه چگونه قدرت و توان فن آوري هاي اجتماعي را به منظور ايجاد تغييرات اساسي، مهار نمائيد. اين كتاب براي متعصبان همه نوع اعتقاداتي مناسب است.


8. بهترين كتاب به روز شده در بهينه سازي موتورهاي جستجوگر (Search Engine Optimization): SEO براي وبلاگ نويسان - آموزش چگونگي قرار دادن پست هاي وبلاگ شما در رتبه هاي بالاي نتايج جستجو در گوگل
قوانين و مقررات بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي داراي تغييرات پي در پي مي باشد. اگر شما هنوز هم از چاشني كلمه كليدي براي بهينه سازي موتورهاي جستجوگر استفاده مي كنيد، معمولا به عنوان SEO، شما داريد خودتان به دردسر بزرگي با گوگل و ديگران مي اندازيد. اين كتاب شما را در Google Panda، Google Penguin، User Experience Algorithm و Exact Match Domains، به روز نگاه مي دارد، و به اين ترتيب از اقدام به خودكشي رسانه هاي اجتماعي با استفاده از كلمه كليدي از رده خارج شما جلوگيري خواهد شد.


9. بهترين كتاب براي يادگيري درباره لينك دهي، Backlinking و ايجاد يك وب سايت معتبر: راهنماي نهايي براي ايجاد لينك: چگونگي ايجاد Backlink، اقتدار و اعتبار براي وب سايت شما و افزايش ترافيك كليك و رتبه بندي جستجو
اول از همه، نويسنده اين كتابEric Ward ، كارشناس رسانه هاي اجتماعي و مسئول تبديل آمازون به بزرگترين خرده فروش جهان، مي باشد. در اين كتاب، او فرايند لينك دهي را به صورت رمز در آورده است، كه يكي از عوامل كليدي در موتورهاي جستجو در زمان كه در رتبه بندي نتايج، در نظر گرفته مي شود. لينك سازي يك هنر است، و Ward اسرار خود را با شما سهيم مي شود.


10. بهترين كتاب كامل در زمينه بازاريابي رسانه هاي اجتماعي: ذن (Zen) بازاريابي رسانه هاي اجتماعي: راه ساده تر براي ايجاد اعتبار، ايجاد Buzz، و افزايش درآمد
چاپ اول اين كتاب به يكي از پرفروش ترين كتاب ها در سطح جهان تبديل شد. چاپ جديد آن در سال 2013 كه شامل موضوعاتي درباره گوگل پلاس مي باشد، اين كتاب توضيحات روشني در مورد تفاوت بين بازاريابي سنتي و بازاريابي از طريق رسانه هاي اجتماعي، ارائه مي دهد. و رويكرد "ذن" را به منظور ايجاد و تحول در استراتژي هاي رسانه هاي اجتماعي كارآمد، ارائه مي دهد.
 

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)

گروه ترجمه شارا