شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تمبر يادبود نودمين سال انتشار روزنامه اطلاعات رونمايي شد
یکشنبه، 1 شهریور 1394 - 10:45 کد خبر:18317
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تمبر يادبود نودمين سال انتشار روزنامه اطلاعات صبح امروز رونمايي شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- تمبر يادبود نودمين سال انتشار روزنامه اطلاعات صبح امروز رونمايي شد.

به‌گزارش شارا از خبرگزاري تسنيم، تمبر يادبود نودمين سال انتشار روزنامه اطلاعات، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سيدحسن خميني، احمد مسجدجامعي عضو شوراي شهر تهران، صالحي اميري رئيس كتابخانه ملي و بهرام مسعودي فرزند بنيانگذار مؤسسه اطلاعات رونمايي شد.

در اين مراسم حجةالاسلام سيدمحمود دعايي مديرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: امروز ميزبان بهرام مسعودي فرزند بنيانگذار مؤسسه اطلاعات هستيم كه از نوادري بودند كه با موج انقلاب همياري كردند و پس از هجرت مسئولان مؤسسه اطلاعات وفادارانه به مردم و انقلاب در كشور بودند و اعتصاب مطبوعات را نيز مديريت كردند.

وي ادامه داد:‌ وي روزنامه اطلاعات را تحويل انقلاب اسلامي دادند تا اينكه مسئولان قضايي درآن زمان تصميم گرفتند روزنامه‌هاي كيهان و اطلاعات را مصادره كنند كه آقاي مسعودي نيز اين حركت را نيز تأييد كردند. در آن زمان سرپرست وقت بنياد مستضعفان نماينده‌اي را فرستادند و خواستند كه آقاي مسعودي در روزنامه بمانند.

دعايي همچنين گفت: آقاي حسن بنكدار به عنوان نماينده بنياد مستضعفان نخستين مديري بود كه براي مؤسسه انتخاب شد و از اعضاي هيئت موتلفه اسلامي بود اما در آن زمان تحت تاثير فضاهاي انقلاب قدر حضور بهرام مسعودي دانسته نشد و ايشان براي دوراني از كشور خارج شدند. پس از چندي حضور بنكدار نيز تحمل نشد و امام(ره) من را انتخاب كردند.

مدير مسئول روزنامه اطلاعات افزود: در آن زمان بنده به آيت‌الله بهشتي مراجعه و درخواست كردم به دليل اينكه سال‌ها در ايران نبودم براي كمك به من در حوزه مطبوعات فردي را معرفي كنند كه ايشان هم يارشان يعني ميرحسين موسوي را به من معرفي كردند.

وي افزود: من ديرپاترين مسئولي هستم كه از سال 59 تاكنون تحمل شدم.

دعايي خطاب به سيدحسن خميني گفت: جد و پدربزرگوار شما به من اعتماد كردند مي‌خواهم شهادت بدهيد كه من به لباسم خيانت نكرده‌ام و به عهدم وفادار بودم، آنچه امام(ره) و پدرشان از من خواستند انجام دادم و به عنوان يك مسلمان چهره اسلام را مخدوش نكردم.

مدير مسئول روزنامه اطلاعات خاطرنشان كرد: ما روزنامه اطلاعات را در مسير هدايت كرديم كه چهره رحماني اسلام را عرضه كنيم و مردم را از روحانيت، اسلام و دين منزجر نكنيم سعي كرديم بادقت عمل و صرفه‌جويي از بيت‌المال استفاده كنيم

دعايي افزود: ما وقتي مؤسسه اطلاعات را تحويل گرفتيم 250 ميليون تومان مقروض بود به دليل اينكه تمام اموال صاحبان آن مصادره شده بود و ماشين‌آلات آن نيز فرسوده شده بودند اما در پرتو مديريت امين، كاردان و دلسوز توانستيم همه بدهي‌ها را بپردازيم و در حال حاضر نيز پيشرفته‌ترين امكانات چاپ و پس از چاپ را در اختيار داريم.