شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : همدلي و هم افزايي براي شكوفايي و سرآمدي روابط عمومي
شنبه، 30 خرداد 1394 - 09:31 کد خبر:17340
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تقويت و تعميق مناسبات منافع سازمان ها و گروه هاي مختلف اجتماعي يكي از مهم ترين وظايف روابط عمومي است تا بر اساس فرآيند اطلاع رساني و اطلاع يابي يا مطابق با شرح وظايف تعيين شده در سازمان براي توسعه كمي وكيفي ارتباط با مخاطبان درون وبرون سازماني خود فعاليت كند .

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، تقويت و تعميق مناسبات  منافع سازمان ها و گروه هاي مختلف اجتماعي يكي از مهم ترين وظايف روابط عمومي است تا بر اساس فرآيند اطلاع رساني و اطلاع يابي يا مطابق با شرح وظايف تعيين شده در سازمان براي توسعه كمي وكيفي ارتباط با مخاطبان درون وبرون سازماني خود فعاليت كند .

با اجراي اين وظيفه يا به عبارتي نقش ذاتي روابط عمومي است كه برنامه ها و سياست هاي سازمان به گروه هاي اجتماعي اعلام مي شود و  به ايجاد و توسعه همبستگي بين سازمان و گروه هاي اجتماعي مرتبط كمك خواهد كرد.

با توجه به اهميت و جايگاه روابط عمومي و نقش آن در جايگاه يابي (Positioning) و تأثير گذاري در آفرينش وجهه مناسب و  حمايت از ساير اهداف سازمان ،كسب هويت صنفي و ....  روابط عمومي ها  بايد بر اساس ضوابط ومقررات جاري  و  صرفه و صلاح سازمان متبوع، و حقوق  مخاطبان عملكرد قابل قبولي  ارائه دهند.

از سوي ديگر؛ ارتباط مناسب با مخاطبان هر سازمان نقش تعيين كننده اي در پيشبرد امور و اجراي برنامه ها  دارد. اينجاست كه نقش اصلي روابط عمومي در  فراهم كردن بستر مناسب  براي گسترش چنين ارتباطي  هويدا مي شود. به عبارت ديگر ، يكي از كاركردهاي روابط عمومي ايجاد همدلي و هم افزايي  ميان مخاطبان دروني و بيروني سازمان است.

خوشبختانه تــلاش مديــران و فعالان عرصه روابط عمومي  در تمامي حوزه ها به بار نشسته است  و  موفقيت هــاي چند سال اخير روابط عمومي هاي كشور طي سال هاي گذشته حاصـل اين تلاش ها، جديـت و برنامـه ريـزي ها است كه بايد بيش از پيش مورد توجه كاركنان و كارگزاران روابط عمومي قرار گيرد.

اما در دوره جديد اين مسئوليت ها سنگين تر خواهد بود به ويژه در سـال پيـش رو كه از سوي مقام معظم رهبري با عنوان «دولت و ملت، همدلي و همزباني» نامگذاري شده است، فعالان عرصه روابط عمومي نيز بايد در چارچوب همدلــى دولــت و ملــت حركت كنند تـا بـا مشاركت يكديگر ، اهـداف اقتصـاد مقاومتـى در تمام بخش هاي جامعه  تحقق يابد.

 البته روابط عمومي ها و  مهارت هاي آنان در تحقق اين برنامه ها و اهداف  نقش تأثيرگذاري دارند و  با به كارگيري مهارت  هاي خود موفقيت سازمان مربوطه را رقم  خواهند زد.

از اين رو روابط عمومي ها به عنوان كليدي ترين و محوري ترين مراكز راهبردي  سازمان ها  شناخته مي شوند و مخاطبان دروني و بيروني  از طريق روابط عمومي است كه قادر خواهند بود توانمندي ها، ظرفيت ها و تمايز هاي يك سازمان  را در مقايسه با سازماني ديگر مشاهده كنند و مورد ارزيابي قراردهند .بنابراين؛روابط عمومي ها  به عنوان آينه تمام نماي يك سازمان تلقي مي شوند.

اميد است در دوره جديد،همكاران و فعالان حوزه روابط عمومي نيز در كنار ديگر تلاشگران عرصه هاي  اقتصادي، اجتماعي،فرهنگي  با روحيه جهادي در نقش يك سرباز تمام عيار تلاش خود را به كار گيرند تا ضمن اجراي برنامه هاي دولت تدبير و اميد، بتوانند نقش خود را در اجراي مأموريت هاي محوله به خوبي ايفا كنند و با همدلي و هم افزايي، همچون گذشته به شكوفايي و سرآمدي دست يابند.

رضا لياقت ورز، مدير روابط عمومي بانك كشاورزي

منبع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)