شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بيانيـه نهايي يازدهمين كنفرانـس بين المللي روابط عمومي ايران
یکشنبه، 27 مهر 1393 - 18:18 کد خبر:13720
يازدهمين كنفرانس روابط عمومي ايران، در شرايطي برگزار مي شود كه در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» هستيم و ايران اسلامي با ورود دولت تدبير و اميد به دومين سال خود، در تلاش است كه با تاكيد و استقامت بر پايه هاي ايمان راستين به اصول انقلاب اسلامي، عزت و سربلندي، مقاومت اسلامي و پيشرفت هاي اسلامي ـ ايراني، كشور و جامعه اسلامي را در جايگاه رفيع خود در سطح منطقه و جهان، در زير سايه رهبري معظم انقلاب، تثبيت نمايد.

بيانيـه نهايي يازدهمين كنفرانـس بين المللي روابط عمومي ايران
تهران- 27 مهر ماه 1393

 


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- حمد و سپاس بيكران به پيشگاه خالق مهربان كه توفيقات روز افزون او باعث گرديد كه وارد دومين دهه از برگزاري كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با موفقيت هاي فراوان و دستاوردهاي روز افزون شويم و درود بي پايان بر پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (ص) كه پيامبر رحمت، عزت، راستي و درستي است كه يازدهمين كنفرانس در روز مباهلة آن بزرگوار و اهل بيت وي با كفار برگزار مي گردد كه نشانة پيروزي حق بر باطل و تاكيدي بر راه راستين اسلام مي باشد و سلام بر آخرين بازمانده امامت، امام عصر و حجت خداوند بر زمين، حضرت حجت بن الحسن(عجل ا... تعالي فرجه الشريف) و درود به روان پاك همة شهيدان به ويژه شهيدان انقلاب اسلامي و در سرلوحه آنان امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران.


يازدهمين كنفرانس روابط عمومي ايران، در شرايطي برگزار مي شود كه در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» هستيم و ايران اسلامي با ورود دولت تدبير و اميد به دومين سال خود، در تلاش است كه با تاكيد و استقامت بر پايه هاي ايمان راستين به اصول انقلاب اسلامي، عزت و سربلندي، مقاومت اسلامي و پيشرفت هاي اسلامي ـ ايراني، كشور و جامعه اسلامي را در جايگاه رفيع خود در سطح منطقه و جهان، در زير سايه رهبري معظم انقلاب، تثبيت نمايد.


ورود به دومين دهه از برگزاري كنفرانس روابط عمومي ايران، بيانگر توانمندي، استقامت، بصيرت، هوشمندي و تعهد همه دست اندركاران، استادان، محققان، مديران، كارگزاران و همه حاميان و شركت كنندگان به ضرورت حمايت از اين حوزه مهم ارتباطي براي تحقق عملي اخلاق حرفه اي و تخصص خدمت محور براي ايجاد روابط عمومي متكي بر اعتدال، شفافيت، پاسخگويي، خدمت، صداقت و دينداري است.


كنفرانس بين المللي روابط عمومي با گذشت يك دهه از عمر خود، گام هاي بلندي براي تحقق اهداف مربوط به بالندگي، رشد و تعالي سازمان هاي روابط عمومي در كشور برداشته و اين حوزه مهم از ارتباطات سازماني و انساني را در همه ابعاد آن نهادينه ساخته است. عليرغم آن، هيچگاه به آنچه كه به آن دست يافته است، اكتفا نكرده و با توكل بر خداوند متعال دهة دوم عمر خود را با جهش هاي فراتر، براي تحقق كامل فلسفه روابط عمومي و اخلاق بلند اسلامي براي طراحي نظري و عملي «نظريه روابط عمومي اسلامي ـ ايراني» آغاز مي نمايد.


يازدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، با شعار «رسانه هاي ديجيتال: آرمانگرايي واقع گرا و واقع گرايي آرمانگرا» و با مشاركت و همكاري دانشگاه هاي مختلف، سازمان ها و نهادهاي مرتبط، استادان، پژوهشگران، مديران، كارگزاران و علاقه مندان به اين حوزه مهم ارتباطي، با تاكيد بر رويكرد «روابط عمومي ديجيتال» در صدد است همگام با تحقق الگوي پيشرفت اسلامي ـ ايراني در دهه چهارم و دهه هاي بعد انقلاب اسلامي، نگاهي گسترده تر و فراتر به تحولات جهاني در اين حوزه مهم ارتباطي انداخته و چشم انداز جايگاه ايران اسلامي را در اين زمينه مورد ارزيابي قرار دهد.


اميد اينكه اين كنفرانس توانسته باشد در راستاي اين آرمان بزرگ، با بصيرت و تدبير كامل در ايجاد شرايط فرهنگي، اخلاقي، انساني و در حقيقت همة آنچه كه در اصول اسلامي مورد تاكيد قرار گرفته است، در ايجاد محيط أمن، فرهنگ ساز، هويت محور، دين پرور و اخلاق مدار در بكارگيري حوزه هاي مختلف مربوط به رسانه هاي ديجيتالي گام بردارد و در فرايند تعالي جامعه اسلامي ايران سهيم باشد.


ما شركت كنندگان در يازدهمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، ضمن قدرشناسي از زحمات دست اندركاران برگزاري اين كنفرانس و تاكيد بر ضرورت ادامه كنفرانس هاي علمي و تخصصي با معيارهاي جهاني، اجراي كامل مفاد اين بيانيه كه زمينه ساز ارتقاء و اعتلاي روابط عمومي ايران مي باشد را خواستاريم.


(1) تحقق روابط عمومي اسلامي ـ ايراني، در راستاي تاكيد بر رويكردهاي «اقتصاد و فرهنگ»، تقويت «عزم ملي» و بكارگيري «مديريت جهادي» در محقق سازي عملياتي الگوي پيشرفت اسلامي ـ ايراني.


(2) ترسيم نقشه راه براي چگونگي بكارگيري روابط عمومي ديجيتال با كلية امكانات وسيع آن، با تبيين و بكارگيري رهيافت هاي اسلامي ـ    ايراني و متناسب با اخلاق و فرهنگ جامعه مسلمان ايران.


(3) معرفي هر چه عميق تر و گسترده تر جايگاه روابط عمومي در سطح كشور و تبديل آن به يك ضرورت سازماني براي كلية مسئولان، مديران، كارگزاران، كارشناسان و دست اندركاران روابط عمومي.


(4) التزام به معيارهاي اخلاق اسلامي براي برقراري و گسترش ارتباطات مبتني بر ايمان، اعتماد، صداقت و برابري در كليه سطوح مديريتي و تشكيلاتي سازمان هاي روابط عمومي در سطح كشور.


(5) توجه جدي به آموزش هاي نظري و عملي مطلوب و مناسب روابط عمومي در حوزه هاي دانشگاهي، مراكز آموزشي، سازمان ها دولتي و غيردولتي و كليه نهادها و شركت ها در سطح كشور براي تحقق «روابط عمومي دانش محور و نوين».


(6) تلاش براي تبديل رويكرد روابط عمومي به يك جريان مؤثر در تقويت هويت اجتماعي ـ   فرهنگي بر اساس اسلام اصيل و مبارزة مؤثر بر پاية روشنگري و حقيقت محوري با جريان هاي مخالف اسلام ناب در سطح منطقه و جهان.


(7) تلاش در شفاف سازي و گسترش صداقت و واقع گرايي در تبليغات روابط عمومي در سطوح مختلف رسانه اي و ايجاد زمينه هاي مناسب و مؤثر براي تعامل صميمانه ميان راديو و تلويزيون، خبرگزاري ها، مطبوعات و كليه وسائل ارتباطي با واحدهاي هاي روابط عمومي.


(8) بيداري اسلامي، مقاومت اسلامي و اقتصاد مقاومتي همچنان مورد توجه كليه سازمان هاي روابط عمومي كشور اعم از مديران، كارگزاران، كاركنان و همة دست اندركاران اين حوزه ارتباطي بوده و اين رويكرد مهم در تثبيت نظام اسلامي و گسترش فرهنگ و ادبيات اسلامي در منطقه و جهان را مورد توجه جدي در برنامه ريزي هاي خود قرار مي دهند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199