شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب روابط عمومي و ارتباطات چاپ و منتشر شد
سه شنبه، 15 مهر 1393 - 16:56 کد خبر:13566
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پنجمين اثر حسن خسروي با عنوان روابط عمومي و ارتباطات چاپ و منتشر گرديد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پنجمين اثر حسن خسروي با عنوان روابط عمومي و ارتباطات چاپ و منتشر گرديد.

 

حسن خسروي مدرس دانشگاه و از فعالان عرصه روابط عمومي و ارتباطات كشور بوده و همچنين عضو انجمن روابط عمومي ايران و انجمن متخصصان روابط عمومي كشور مي باشد.

 

كتاب روابط عمومي و ارتباطات كه به تازگي توسط انتشارات مشق شب با مديريت رضا هوشمند چاپ شده در چهار فصل با عناوين مديريت – روابط عمومي – بازاريابي و مشتري مداري - نكات خواندني ضمايم و پيوست ها در چهارصد و بيست صفحه تاليف و تنظيم شده كه مي تواند براي عموم مديران، كارشناسان، دانشجويان و فعالان عرصه روابط عمومي و ارتباطات كشور قابل استفاده باشد.

 

حسن خسروي در مصاحبه با خبرگزاري اقتصادي ايران افزود: يكي از ضعف هاي موجود در حوزه روابط عمومي و ارتباطات همانا كمبود منابع مطالعاتي لازم و كافي بويژه در ميان دانشگاهيان عزيز است و چاپ اين كتاب در واقع پاسخي است به همين منظور. در كتاب روابط عمومي و ارتباطات ابتدا نظريه هاي مهم مديريتي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و تصور بر اين بوده كه فعالان عرصه روابط عمومي مي بايست با مفاهيم و تئوري هاي مديريت و كاركردهاي آن تا حدي آشنا شوند.

 

در عين حال از مباحث جاري پيش روي كشورها نظير مقابله با فساد وتقلب و پولشويي و... مديريت استراتژيك – تفويض اختيار - مديريت زمان – هوش هيجاني – رهبري اثر بخش و... نيز در اين فصل سخناني به ميان آمده است.

 

خسروي گفت: بنده توفيق داشتم سال ها پيش يك نظريه اي را در حوزه مديريت مطرح كنم تحت عنوان مديريت بر مبناي چوپاني. كه از قضا مورد توجه بسياري از اهل فن واقع شد. در اين كتاب به اين نظريه نيز پرداخته شده و همچنين در كتاب روابط عمومي و ارتباطات در بخش ويژه خود به موضوعات خبر و خبر نويسي – سواد رسانه اي - مباني ارتباطات انساني – تعامل با رسانه ها - اصول و فنون گويندگي ، مجري گري و سخنوري – زبان بدن – مفاهيم اساسي به زبان خارجي در رابطه با مديريت و روابط عمومي به زبان انگليسي – مشتري مداري – بازاريابي – فروش و... مطرح شده است.

 

خسروي در ادامه گفت: يك بخش مهم و جذاب اين كتاب قسمتي است كه آنرا در دوازده اپيزود نوشته ام كه در واقع يك فيلم نامه كوتاه ارتباطي است. به اين مفهوم كه آمده ايم تلخ و شيرين هاي ارتباطي را كه در جامعه ميان اصناف و اقشار مختلف مردم در تعامل با يكديگر شاهد هستيم را طراحي و نگارش كرديم كه مي تواند به عنوان يك كار حتي مستند توسط فيلم سازان و هنرمندان به عنوان فيلم آموزشي روابط عمومي و ارتباطات ساخته و پرداخته شود.

 

حسن خسروي در پايان اظهار اميدواري كرد كه كتاب توسط قاطبه اهالي محترم روابط عمومي و ارتباطات كشور با نگرشي مثبت و مشفقانه مورد مطالعه و حمايت و استفاده قرار گرفته و هرگونه ضعف و نارسايي و خطا نيز با بزرگواري و بخشش دوستان مورد عفو وگذشت قرار گيرد. لازم به ذكر است كه چندي پيش نيز كتاب ارتباطات فردي و اجتماعي از همين نويسنده چاپ و روانه بازارشد.