شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : استاندار اصفهان/ روابط عمومي‌ها ضعيف‌تر از اصحاب رسانه در حوزه خبر فعاليت مي‌كنند
شنبه، 21 مرداد 1391 - 08:54 کد خبر:1332
استاندار اصفهان عملكرد مجموعه فعالان حوزه رسانه در استان را ضعيف دانست و گفت: روابط عمومي‌ها نيز به مراتب ضعيف‌تر از اصحاب رسانه در حوزه خبر فعاليت مي‌كنند. خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه از نخبگي خاصي نسبت به ساير افراد برخوردار هستند و فعاليت آنها در حوزه اطلاع‌رساني قابل ستايش و قدر‌داني است.

استاندار اصفهان عملكرد مجموعه فعالان حوزه رسانه در استان را ضعيف دانست و گفت: روابط عمومي‌ها نيز به مراتب ضعيف‌تر از اصحاب رسانه در حوزه خبر فعاليت مي‌كنند.

به گزارش شارا به نقل از قدس، عليرضا ذاكر اصفهاني فعاليت رسانه‌ها را يك فعاليت تخصصي دانست و افزود: يك فرد رسانه‌اي بايد از عمق سياسي و اجتماعي برخوردار باشد و يك شناخت جامع و كامل از فضاي سياسي حاكم بر جامعه داشته باشد و اين شناخت بايد در سطح كلان و نه در سطح ملي و منطقه‌اي باشد.
وي يادآور شد : آناليزه كردن مجموعه اطلاع‌رساني سبب افت مجموعه خبري اصفهان شده است.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در حال حاضر عمق سياسي و اجتماعي خبرنگاران در اصفهان در بسياري از موارد مشاهده نمي‌شود، ادامه داد: البته عمق سياسي و اجتماعي حاكم بر حوزه اطلاع‌رساني در شهرستان اصفهان نسبت ساير شهرستان‌هاي استان بيشتر بوده و سپس اين عمق در شهرستان‌هاي كاشان و نجف‌آباد به مراتب بيشتر از ساير شهرستان‌هاي استان است.
ذاكر اصفهاني تاكيد كرد: احساس مي‌كنم كه يك مرجع فضايي را براي حوزه رسانه در اصفهان ترسيم كرده است و ساير فعالان حوزه رسانه را به صورت ناخودآگاه در اين فضا كشانده و اين موضوع اجازه نداده كه اين افراد از استقلال متصور شده براي آنها برخوردار باشند.
وي با بيان اينكه اين مرجع به صورتي عمل كرده و با تأثير‌گذاري بيشتر خود در حوزه رسانه سبب شده كه فضاي خود را بر فضاي ساير رسانه‌هاي فعال در استان تحميل كند، ادامه داد: شايد رسانه‌ها از اين نوع تعبير بنده خوششان نيايد اما خود رسانه‌هاي استان مي‌دانند كه فرد مصلحت طلبي نيستم.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه در هيچ زماني محافظه‌كاري نداشتم و يك فرد رسانه‌اي هستم، افزود: خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه از نخبگي خاصي نسبت به ساير افراد برخوردار هستند و فعاليت آنها در حوزه اطلاع‌رساني قابل ستايش و قدر‌داني است.
وي با اشاره به اينكه هميشه نمي‌توانيم تنها خوبي‌ها و نقاط قوت اصحاب رسانه را بيان كنيم، گفت: اين موضوع نه تنها ارزشي ندارد بلكه خيانتي به رسانه است و بايد واقعيت‌ها را مطرح كنيم.
ذاكر اصفهاني اختصاص فضا‌هاي بيشتري را به رسانه استان ضروري دانست و اظهار كرد: اصفهان يك استان بزرگ است و ظرفيت‌هاي متعدد و موضوعات بسياري در استان وجود دارد كه بايد اين موضوعات در سطح استان مطرح شود.
وي با تاكيد بر اينكه بسياري از رسانه‌هاي استان گرفتار موضوعات مشخصي هستند كه از سوي يك مجموعه كاناليزه مي‌شود، ادامه داد: كاناليزه كردن مجموعه اطلاع‌رساني سبب افت مجموعه خبري استان شده است و اجازه تحرك، قدرت بيشتر و انعكاس مطالب جديدتر، مهم و كلان استان را به آنها نمي‌دهد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه گرفتاري‌هاي اقتصادي و تنگنا‌هاي مالي رسانه‌هاي استان يك ضعف است، تصريح كرد: رسانه‌هاي استان با مشكلات عديده مادي دست و پنجه نرم مي‌كنند و به سختي امور آنها مي‌گذرد و اين موضوع سبب شده كه آنها در مسير كاناليزه شدن پرشتاب و به سرعت عمل كنند.
وي با اشاره به اينكه اجراي يك همايش علمي به مدت‌ها زمان نياز دارد و براي اجراي مناسب چنين همايش‌هايي يك تيم متخصص بايد به صورت مستمر در اين زمينه عمل كنند، اضافه كرد: تئوريزه كردن مسائل اجتماع و مباحث كلان جامعه و بستر‌سازي فرهنگي براي حركت پر‌شتاب توسعه و پيشرفت براي بنده از اهميت بسياري برخوردار است.
ذاكر اصفهاني هرگونه طرح عمراني و پروژه توسعه‌اي را منوط به فراهم‌سازي بستر‌هاي مادي و فرهنگي دانست و تاكيد كرد: هميشه تلاش كردم كه در جلسات مختلف زمان مردم را به بطالت نگذرانم و در هر سخنراني خود مطالبي را براي استماع حاضران ارائه كردم.
وي با بيان اينكه راه را براي ورود دانشگاهيان و نخبگان به استانداري اصفهان باز كرده‌ام، افزود: در گذشته حضور دانشگاهيان در استانداري اصفهان به اين صورت چشمگير نبوده و حضور 80 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه صنعتي و ساير دانشگاه‌هاي استان براي بررسي موضوع آب و خشكسالي در استانداري بي‌سابقه بوده و در تاريخ اصفهان اين موضوع وجود نداشته است.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه تاكنون 12 جلسه همايش در استان تنها براي موضوع خشكسالي برگزار شده است، گفت: در اين جلسات از آخرين دستاورد‌هاي علمي قشر دانشگاهي استان استفاده شده و آخرين نتايج مطالعات علمي دانشگاهيان در قالب يك گزارش نيم ساعته در اين همايش‌ها ارائه شده است.
وي با اشاره به اينكه برگزاري اين همايش‌ها سبب ارتقاي سطح علمي استان شده است، اظهار كرد: مردم نيز به اين نتيجه مي‌رسند كه هرگونه تصميم‌گيري كلان به ويژه در جايگاه استانداري نمي‌تواند بدون حضور نخبگان علمي محقق شود.
ذاكر اصفهاني ادامه داد: تصورم بر اين است كه از اين پس ارتباط استانداري اصفهان با دانشگاهيان و نخبگان قطع نمي‌شود و در اين راستا دانشگاه‌ها خود را موظف مي‌دانند كه با استانداري ارتباط داشته باشند و استانداري نيز خود را از ارتباط با قشر دانشگاهي استان بي‌نياز نمي‌بيند.
وي با بيان اينكه پس از برگزاري دوازدهمين همايش خشكسالي در استان يكي از مطبوعات اصفهان عنوان كرده است كه همايش خشكسالي اصفهان باز هم ناكام ماند، تاكيد كرد: ناكامي به چه معنا است و نويسنده اين خبر با اين تيتر بزرگ‌ترين هجوم را به دانشگاه و مقام علم وارد مي‌كند.
استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه خبرنگاران بايد با استفاده از قلم خود مشوقي براي فعاليت استانداري در راستاي برگزاري برنامه‌هاي علمي باشند، افزود: مطرح كردن عنوان ناكامي براي انجام فعاليت‌هاي علمي نوعي كج‌دهني به دانشگاه و مقام علم است و در صورتي كه 20 سال گذشته اين فعاليت‌ها در راستاي مباحث آب و خشكسالي در استان صورت گرفته بود بدون شك در حال حاضر استان در وضعيت مناسب‌تري قرار داشت.
وي با اشاره به اينكه انگيزه بسياري در ميان اصحاب رسانه استان وجود دارد، گفت: خبرنگاران استان از افرادي هستند كه با دغدغه استان و كشور در حوزه خبر و اطلاع‌رساني فعاليت مي‌كنند و دلسوزي اين افراد براي مسائل كلان استان و كشور قابل ستايش است.
ذاكر اصفهاني با بيان اينكه ظرفيت بزرگي در حوزه رسانه استان وجود دارد كه روز به روز نيز تعداد فعالان حوزه رسانه افزايش مي‌يابد، اظهار كرد: ترازي براي نمره‌گذاري براي خبرنگاران استان در دست ندارم اما در مجموع با توجه به ظرفيت زمان، مكاني و شرايط امروزي برخي از رسانه‌ها مانند خبرگزاري فارس از نمره الف برخوردار هستند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه در سال گذشته اعلام شد كه سفر كربلا هديه به خبرنگاران استان است اما تنها يك گروه از اين افراد به كربلا اعزام شدند و با توجه به گذشت يك‌سال از اين موضوع هنوز تكليف يك گروه ديگر از اين افراد مشخص نيست و وضعيت اين افراد به چه صورت است، افزود: تاكنون يك گروه 23 نفره از اين افراد را به كربلا فرستاديم و شرايط خاصي براي اعزام اين افراد به كربلا وجود دارد.
ذاكر اصفهاني با بيان اينكه همچنين اعزام خبرنگاران به كربلا به اعتبارات خاصي نياز دارد، تاكيد كرد: استانداري اصفهان نيز اعتباري براي اين برنامه‌ها ندارد و سفر كربلا تنها به خبرنگاران اختصاص ندارد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر نيز شرايط اعزام يك گروه ديگر از افراد نيز در حال فراهم شدن است و اعزام 15 نفر از خبرنگاران استان به كربلا قطعي است و در آينده‌اي نزديك اين افراد به سفر كربلا مشرف مي‌شوند.