شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ساروخاني: روابط عمومي بدون خلاقيت ماندگار نيست
یکشنبه، 11 خرداد 1393 - 12:07 کد خبر:11208
استاد و پژوهشگر جامعه شناس گفت: روابط عمومي بدون خلاقيت ماندگار نخواهد بود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دكتر باقر ساروخاني در نخستين جشنواره روابط عمومي هاي برتر كميته امداد امام خميني(ره) افزود: خلاقيت با نوآوري همراه است كه حدفاصل نوگرايي مطلق و نوهراسي است.


وي گفت: نبايد از نو ترسيد و در گذشته ماند همچنين نبايد نو را آورد و گذشته را فراموش كرد بلكه بايد نوآوري را در چارچوب واقعيت هاي موجود به عنوان نوآوري بپذيريم.


ساروخاني اضافه كرد: ما مي توانيم نوآوري را از غرب بگيريم اما بايد هويت ها و داشته هاي خويش را نيز حفظ كنيم و آنان را به فراموشي نسپاريم.


وي افزود: شجاعت، حركت مستمر براي رسيدن به هدف، فعاليت، ايمان به كار، بصيرت بر اساس شناخت و آگاهي،استماع و فرزانگي (حواس پرورش يافته) از ويژگي هاي نوآوري است.


ساروخاني با بيان اينكه نوآوري به دانستن نياز دارد اما با دانستن نيز تفاوت دارد، گفت: انسان به صورت ذاتي به خلاقيت علاقه دارد.


وي افزود: جايگاه روابط عمومي در كميته امداد به سبب فعاليت روي قلب مخاطب علاوه بر عقل او ويژه است.
اين استاد دانشگاه گفت: كميته امداد بايد در دنياي ماديگراي امروز، هوش انتزاعي افراد را ارتقا دهد و از مالكيت خواهي فردي تا ايثار پيش ببرد.


ساروخاني در ادامه با بيان اينكه خلاقيت روابط عمومي به زمينه سازماني مناسب و آرام نياز دارد، افزود: توان بالقوه،اتكاي به نفس، دانش، تجربه، فكر براي يافتن واقعيت ها، حضور ميداني و آزادي از خود شيفتگي نيز از ويژگي هاي ضروري روابط عمومي براي خلاقيت است.

 

منبع: واحد مركزي خبر