شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روزنامه نگاري نوين به روايت دكتر يونس شكرخواه +دانلود پاورپوينت   
یکشنبه، 4 خرداد 1393 - 20:06 کد خبر:11059
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) هر كاربر شبكه هاي اجتماعي امروز يك خبرنگار است/ واقعيت اين است كه هيچ گاه گوگل در اين زمينه موفقيتي نداشته است و گوگل پلاس هم در آينده اي نزديك شكست خواهد خورد/ اينستاگرام يك شبكه متفاوت و باب دندان عكاس هاست

دريافت فايل پاورپوينت استاد يونس شكرخواه: دانلود

 


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) هر كاربر شبكه هاي اجتماعي امروز يك خبرنگار است/ واقعيت اين است كه هيچ گاه گوگل در اين زمينه موفقيتي نداشته است و گوگل پلاس هم در آينده اي نزديك شكست خواهد خورد/ اينستاگرام يك شبكه متفاوت و باب دندان عكاس هاست

 

به گزارش شارا، فرهنگسراي رسانه اصفهان در اولين روز از سومين ماه سال ۱۳۹۳ ميزبان استاداني از جنس مطبوعات و رسانه بود؛ استاداني كه سال هاي سال به بيان اصول و اعتقادات خود از تريبون هاي مختلف پرداخته بودند و اعتقاد داشتند عقايد خود را در طي مدت اين سال ها با صداي بلند اعلام نموده اند پس شب ها براحتي مي خوابند چون به وظيفه خود عمل نموده اند.

اين نشست كه با عنوان بررسي آخرين تحولات روزنامه نگاري در زمينه هاي روزنامه نگاري شهروندي، بحران، سايبر و … در سالن اجتماعات نه چندان بزرگ دانشگاه علمي كاربردي فرهنگ و هنر شماره يك اصفهان برگزار شد، با تاخير بيست دقيقه اي آغاز شد و در ابتدا استاد يونس شكرخواه كه سال هاي سال كتاب هاي روزنامه نگاري وي مورد استفاده مخاطبان و خبرنگاران بوده است به ارائه نظرات خود پرداخت.

شكرخواه كه در طي مدت اين كارگاه كه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد بارها خود را يك معلم خطاب نمود و بارها بر اين نكته كه اصفهان شهري ارزشمند است تاكيد نمود و از توصيه ي همسر و دوستان خود براي خريد كفش هاي اصفهان ياد كرد.

 

وي در ابتداي اين كارگاه با بيان اينكه امروز رسانه ها در مباحث مختلف تاثيرگذار هستند به ارائه ي مبحث جذاب و متفاوت سايبرژورناليسم پرداخت. مبحثي كه براي مخاطبان اين كارگاه كه جمع كثيري از آن ها دانشجويان رشته هاي خبرنگاري و روابط عمومي بودند جذاب بود.

 

يونس شكرخواه با اشاره به ارتباطات در حال حاضر به دو نوع ارتباطات بي سيم و باسيم تبديل شده است، گفت: سال ۱۹۹۲ شيكاگو آنلاين اولين روزنامه الكترونيك را منتشر نمود.

وي ادامه داد: حذف ماشين چاپ و حركت به سمت گفتمان تازه در حوزه ارتباطات را از مهمترين ويژگي هاي اين عرصه مي دانم.

شكرخواه در ادامه اين كارگاه با بيان اينكه روزنامه نگاري مبتني بر منبع نامحدود و روزنامه نگاري فراسازگارانه امروز حرف اول را مي زند گفت: امروز بايد خبرنگاران در زمينه هاي مختلف به مسائل روز آشنا باشند.

 

وي افزود: امروز مخاطبان به كانال هاي مختلف ارتباطي دسترسي دارند و خبرنگاران بايد مطالب ديگران را مطالعه كنند تا هيچ وقت فكر نكنند بهتر از ديگران مي نويسند.

شكرخواه كه قانون هاي مختلف خبرنگاران در كشورهاي مختلف را مورد بررسي قرار داد از روند صدور كارت در ايران توسط دولت انتقاد كرد و گفت: واقعيت اين است كه نه تنها ايران بلكه در هر جاي دنيا امور مرتبط با خبرنگاران به دولت واگذار شود هيچ پيشرفتي نخواهيم كرد.

 

شكرخواه در ادامه با اشاره به اينكه چرا خبرنگاران ما در امور مختلف دخالت مي كنند، ادامه داد: اينكه خبرنگاران سياسي در انتخابات ها ارائه ليست مي كنند هيچ معني و مفهومي ندارد و اصلا به آن ها ربطي ندارد.

 

وي بر حريت و آزادي خبرنگاران تاكيد كرد و ارائه هديه ها و امكانات را كه از آن به عنوان پاكت قهوه اي ياد كرد يك خطر جدي و تهديد بزرگ دانست.

شكرخواه در بخش دوم با اشاره به شبكه هاي اجتماعي و كاربرد آن گفت: واقعيت اين است كه هر كاربر شبكه هاي اجتماعي امروز يك خبرنگار است.

وي وبلاگ و ويكي پديا را از پرچم داران اين عرصه دانست و ادامه داد: اوركات، لينكداين و ماي اسپيس از ديگر اين شبكه هاي اجتماعي بوده اند كه در دوره اي نمود پيدا كرده اند و در حال حاضر از صحنه خارج شده اند.

 

استاد دانشگاه تهران با اشاره به فعاليت هاي گوگل در اين زمينه و گوگل پلاس در حال حاضر گفت: واقعيت اين است كه هيچ گاه گوگل در اين زمينه موفقيتي نداشته است و گوگل پلاس هم در آينده اي نزديك شكست خواهد خورد.

 

وي اينستاگرام را باب دندان عكاس ها دانست و آن را يك شبكه اجتماعي متفاوت دانست.

شكرخواه با اشاره به اينكه در زمينه زاينده رود نيازمند يك سياست اطلاع رساني هستيم و فقط در زمينه رسانه ها به معناي روزنامه و خبرگزاري نبايد فعال باشيم گفت: براي مردم خارج از اصفهان تلقي اين است كه مردم يزد از تشنگي رنج مي برند و اصفهاني ها مي خواهند آب در شهر آن ها جاري باشد و اين نتيجه فعاليت هاي اشتباه رسانه اي است.

شكرخواه با اشاره به روح جاري در اصفهان گفت: اگر اصفهان يك سايت پويا و فعال در معرفي خود داشت بسياري از مشكلات و دغدغه هاي اين شهر برطرف مي شد و سيل جهانگردان از سرتاسر جهان بسوي آن جاري مي شد.

منبع:  صاحب نيوز