شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روز ارتباطات و روابط عمومي گرامي باد
جمعه، 26 اردیبهشت 1393 - 08:03 کد خبر:10628
نسيم صبا فرا رسيدن 27 ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومي را به كليه دست اندركاران اين عرصه تبريك عرض نموده ، اميد است اين فعالان عرصه فرهنگ در سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي ، در نهادينه ساختن اهداف و رسالت روابط عمومي موفق و پيروز باشند .


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نسيم صبا فرا رسيدن 27 ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومي را به كليه دست اندركاران اين عرصه تبريك عرض نموده ، اميد است اين فعالان عرصه فرهنگ در سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي ، در نهادينه ساختن اهداف و رسالت روابط عمومي موفق و پيروز باشند .
 
 امروزه با گسترش جوامع و بهره‌مندي از فناوري‌هاي برتر مسأله ارتباطات از اهميت روزافزوني برخوردار شده و سازمانها، دانشگاهها، مؤسسات، دولت‌ها و نهادهاي بين‌المللي نياز به برقراري ارتباط با مخاطبين در سراسر دنيا را بيش از پيش احساس مي‌كنند. با پيچيده‌تر شدن سازمانها و فناوري‌هاي ارتباطي نياز به ساماندهي اين فرآيندها همواره احساس مي‌شود و نقش جديد روابط عمومي‌ها از دل اين پيچيدگي‌هاست كه رخ نموده است .
 
 از آنجا كه اين ارتباطات‌ نقش‌ بسيار مهمي‌ در پيشبرد اهداف‌ يك‌ سازمان‌ ايفاء مي‌ كند و بهبودكيفي‌ و كمي‌ فعاليتهاي‌ سازمان‌ و افزايش‌ بهره‌ وري‌ از امكانات‌ و نيروي‌ انساني‌ در سايه ‌انعكاس‌ هر چه‌ بهتر فعاليتها و مصوبات‌ سازمان‌ به‌ جامعه‌ و بهره‌ گيري‌ از امكانات‌ وقابليتهاي‌ اجتماع‌ و مشاركت‌ عمومي‌ افراد آن‌ مي‌ باشد، بي ترديد در دنياي امروز كه از آن به عنوان عصر ارتباطات ياد مي شود ، تعامل و ارتباط دوسويه با مخاطبان از اصول اساسي در هر سازمان است .


در واقع اين تعامل به عنوان يكي از عوامل مهم و تأثيرگذار در حيات اجتماعي آنها به شمار مي رود ؛ در اين ميان روابط عمومي به عنوان يك سازمان منسجم و هدفمند؛با تلاش آگاهانه،برقراري ارتباط دوسويه ، ارائه پيام هاي روشن،دقيق و شفاف ،برنامه ريزي كاربردي و اقدامات عملي و قابل اجرا نقش ارزنده اي را در شناخت و هدايت افكار عمومي به سمت اهداف مورد نظر سازماني دارد .
 
 در دنياي امروز روابط عمومي ها به عنوان موسساتي نيرومند‌ ، قادر به مقابله با هر بحراني از سياسي و اجتماعي گرفته تا اقتصادي و فرهنگي مي باشند و بسياري از سازمان هاي قدرتمند،برخي از توفيق هاي بزرگ خود را در عرصه هاي گوناگون مديون روابط عمومي ها هستند.
 
 يكي ديگر از نقش هاي اساسي روابط‌عمومي در درون سازمان ، تلاش براي ايجاد هرچه بيشتر تفاهم‌جمعي و افزايش انگيزه در بين كاركنان است. تأثير انگيزش افراد در سطح بهره‌وري آنها كاملاً مشخص و اثبات شده است. در هر سازماني، همواره كاركناني كه انگيزه بالاتري دارند، بهره‌وري بالاتري را نيز از خود نشان مي‌دهند. با توجه به اينكه بخشي از عوامل ايجاد و تقويت انگيزه در ميان پرسنل مربوط به انگيزه‌هاي اجتماعي است، نقش روابط‌عمومي را مي‌توان در آن برجسته‌تر كرد.


تبيين جايگاه واقعي سازمان در جامعه براي مخاطبان به عنوان يكي از مهم‌ترين نقش‌هاي روابط‌عمومي، انگيزه‌هاي اجتماعي پرسنل سازمان را مانند انگيزه تأثير اجتماعي و انگيزه موفقيت تحت تأثير مثبت قرار مي‌دهد. به عنوان مثال هنگامي كه پرسنل سازمان بازخوردهاي مثبت تبليغات سازمان را مشاهده مي‌كنند يا نتايج مثبت اقدامات خود در سازمان را در قالب خدمات و محصولات مفيد براي جامعه مي‌بينند، انگيزه بيشتري براي فعاليت پيدا مي‌كنند.
 
 در صنعت نيز روابط عمومي از جايگاه ويژه اي برخوردار است . اگر روابط عمومي را علم اعتماد سازي ، ميان عناصر و اجزاي يك سيستم بدانيم و صنعت را به مفهوم روابط ميان دست اندركاران توليد ، توزيع و مصرف كنندگان كالا در نظر بگيريم، در مي يابيم كه اين روابط عمومي است كه با بهره گيري از تكنيك هاي تخصصي نظيرمخاطب شناسي ، نياز سنجي ، نظر سنجي، ارتباطات تعاملي و ... راهبردهاي زيربنايي ( خط مشي ) را با كمك ساير بخشها جهت تحقق اهداف سازمان تبيين و ترسيم مي نمايد .
 
 روابط عمومي ذوب آهن اصفهان نيز در اين راستا تلاش مي كند با توسعه ارتباطات درون سازماني وبرون سازماني و نگاه ويژه به ذينفعان ، مادر صنعت فولاد كشور را در جهت پيشبرد استراتژي هاي تبيين شده . و دست يابي به تعالي سازماني ياري نموده تا به جايگاه واقعي خود نائل گردد .
 
 در اين مجال ، فرا رسيدن 27 ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومي را به كليه دست اندركاران اين عرصه تبريك عرض نموده ، اميد است اين فعالان عرصه فرهنگ در سال فرهنگ واقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي ، در نهادينه ساختن اهداف و رسالت روابط عمومي موفق و پيروز باشند .